Αρχική Ειδήσεις Υγιεινή διατροφή και χορτοφαγία: Υπερτροφές, τι μας προσφέρουν- Β’ Μέρος

Υγιεινή διατροφή και χορτοφαγία: Υπερτροφές, τι μας προσφέρουν- Β’ Μέρος

0

Θεωρούνται από πολλούς, και όχι άδικα, το «θαύμα» της φύσης. Πρόκειται για τροφές με εξαιρετικά υψηλή διατροφική αξία και ευεργετικές ιδιότητες χρήσιμες ανεξάρτητα από τη διατροφή που ακολουθεί κανείς. Οι υπερτροφές έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα ιδιαίτερα δημοφιλείς κυρίως όμως έχουν γίνει και οικονομικά πιο προσιτές.

Εσφαλμένα θεωρούνται συμπληρώματα από κάποιους, μιας και είναι 100% φυσικές τροφές. Αν εισάγετε τις υπερτροφές στην διατροφή σας το μόνο σίγουρο είναι πως θα έχετε έναν πολύ δυνατό σύμμαχο για την υγεία σας. Αναλυτικά οι υπερτροφές και η προσφορά τους στον οργανισμό είναι οι εξής:

Ιπποφαές: Περιέχει πάνω από 15 αντιοξειδωτικές ουσίες, 1000% περισσότερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C από τα πορτοκάλια, σίδηρο, χλωροφύλλη, β- καροτίνη, όλο το σύμπλεγμα της βιταμίνης Β, όλα τα αμινοξέα, βιταμίνη Ε, Ω λιπαρά, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, 32% πρωτεΐνη κι έχει συνολικά 190 βιοενεργά συστατικά.

Αλόη:Πλούσια σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία, κυρίως Ασβέστιο, Μαγνήσιο, ψευδάργυρο και μαγγάνιο, σε αμινοξέα, σακχαρίτες καθώς και σε Βιταμινών, κυρίως B, C, Eκαι Β – καροτίνη. Πλούσια πηγή βιταμινών, με κυριότερες τις B, C, Eκαι B– καροτίνη.

Γκραβιόλα:Το φρούτο graviola είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, Β1 και B2, ασβέστιο και φώσφορο, περιέχει υδατάνθρακες και θεωρείται ένα από τα ισχυρότερα φυσικά αντικαρκινικά.

Κακάο: Περιέχει πολύ μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών, σίδηρο, Βιταμίνη C, μαγνήσιο και ω-6 λιπαρά.

Goji berry:Περιέχει Βιταμίνες του συμπλέγματος Β, Βιταμίνη Έ, Β – Καροτίνη, έχει 500 φορές μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Cαπό τα πορτοκάλια, επίσης έχει 18 αμινοξέα, 21 ιχνοστοιχεία (Ασβέστιο, ψευδάργυρο, σελήνιο , φώσφορο κ.α.), Ω-6, φυτοστερόλες και θεωρείται πως έχει αντιφλεγμονώδη δράση και αντιμικροβιακές ιδιότητες.

Πυρήνες Βερίκοκου: Περιέχει την ουσία Αμυγδαλίνη (Βιταμίνη Β17) και θεωρείται από τα ισχυρότερα αντικαρκινικά. Επιτίθεται μόνο στα καρκινικά κύτταρα αφήνοντας τα υγιεί άθικτα. Ωστόσο θέλει προσοχή στην δοσολογία (μέχρι 3-4 πυρήνες την ημέρα) λόγω της περιεκτικότητάς του σε κυάνιο.

Μάκα: Ρίζα που καλλιεργείται στο Περού, είναι πλούσια σε ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, σίδηρο και Βιταμίνες Β1, Β2, Cκαι E. Περιέχει πρωτεΐνη, ψευδάργυρο, σελήνιο, ιώδιο, χαλκό.
Αυξάνει την σεξουαλική επιθυμία, θεωρείται φυσικό αντικαταθληπτικό. Συμβάλει στην αύξηση της πρόσληψης οξυγόνου στο αίμα με συνέπεια να προσφέρει σωματική δύναμη και αντοχή.

Λάδι καρύδας: Είναι αντιφλεγμονώδες, αντιμικροβιακό, αντιμυκητισιακό, συμβάλλει στην απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών καθώς και στην μείωση της κακής χοληστερίνης. Έχει πάρα πολλές ιδιότητες και ακόμα περισσότερες χρήσεις.

Μέσκιτ:Οι σπόροι του δέντρου Mesquite από το Μεξικό είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες, περιέχουν σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και αμινοξέα (κυρίως το αμινοξύ λυσίνη).

Νόνι:Ο χυμός του καρπού Noni, περιέχει περισσότερες από 150 θρεπτικές ουσίες. Είναι πλούσιος σε ασβέστιο, σίδηρο, φυλλικό οξύ, φώσφορο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο χαλκό, μαγγάνιο και άλλα μέταλλα. Περιέχει πολλές βιταμίνες A, C, Eκαι το σύμπλεγμα των Βιταμινών Β και θεωρείται πολύ δυνατό φυσικό τονωτικό.

Σπιρουλίνα: Το θαυματουργό αυτό φύκι έχει γίνει πολύ γνωστό τον τελευταίο καιρό και όχι άδικα. Περιέχει και τα 8 σημαντικά αμινοξέα που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός, είναι πλούσια σε βιταμίνη Β12 καθώς και σε όλο το σύμπλεγμα των βιταμινών Β. Επίσης είναι πλούσια σε σίδηρο, σε Β- Καροτίνη, σε αντιοξειδωτικά και χλωροφύλλη. Περιέχει φυτικές ίνες, υδατάνθρακες και καλά λιπαρά. Έχει περισσότερα από 100 θρεπτικά στοιχεία, υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο και θεωρείται από πολλούς ως ο βασιλιάς των υπερτροφών.

Αρώνια:Τα μούρα (Aronia Melanocarpa) έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Cκαι περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά.

Ακάϊ: Τα μούρα Ακάι, από την Βραζιλία είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και αμινοξέα, Βιταμίνες A, C, D, Eκαι όλο το σύμπλεγμα της βιταμίνης Β (κυρίως Β6 & Β12), σε μέταλλα, Ω-3 και Ω-6 λιπαρά, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο, ασβέστιο, χαλκό, ψευδάργυρο και υδατάνθρακες και περιέχουν περισσότερες από 15 αντιοξειδωτικές ουσίες

Μύρτιλλο: Κατά κόσμον Blueberrie είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνη Α, C , Eκαι όλο το σύμπλεγμα της Βιταμίνης Β. Περιέχει μαγνήσιο, μαγγάνιο , κάλιο, Β- καροτίνη και ιχνοστοιχεία, ενώ έχει αποδειχτεί πως συμβάλει στην καλή λειτουργία της μνήμης.

Κινόα: Ο Βασιλιάς των δημητριακών από την Νότια Αμερική. Έχει περισσότερη πρωτεΐνη από κάθε άλλο δημητριακό και περιέχει όλα τα βασικά αμινοξέα. Είναι πλούσιο σε μέταλλα, βιταμίνες και φυτικές ίνες. Συγκεκριμένα έχει πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε Ασβέστιο και Σίδηρο, Μαγνήσιο, Φώσφορο, φυλλικό οξύ, Βιταμίνη Β1, Β2, Β6, Νιασίνη ενώ δεν έχει γλουτένη.

Κομπούχα: Είναι ζυμομύκητας που αναπτύσσεται σε διάλυμα πράσινου ή μαύρου τσαγιού με την βοήθεια της μαγιάς. Οι θρεπτικές ουσίες απελευθερώνονται κατά την ζύμωση. Περιέχει όλο το σύμπλεγμα της βιταμίνης Β και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε Β12. Επίσης περιέχει την Βιταμίνη C, αντιοξειδωτικά και περιέχει βακτήρια υψηλής θρεπτικής αξίας για τον οργανισμό μας. Ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και συμβάλει στην καλή λειτουργία του ήπατος ενώ περιέχει και προβιοτικού οργανισμούς.

Ναττό: Μας έρχεται από την Ιαπωνική παράδοση. Στην ουσία είναι φασόλι σόγιας που έχει υποστεί ζύμωση. Έχει πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και περιέχει όλα τα βασικά αμινοξέα. Είναι πλούσιο σε σίδηρο και φυτικές ίνες καθώς και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Ζεόλιθος: Είναι ορυκτό με πολύ υψηλή αντιοξειδωτική δράση. Συμβάλει στην εξισορρόπηση του phκαι στην απορρόφηση θρεπτικών ουσιών μέσω των τροφών. Περιέχει Ασβέστιο, Σίδηρο, Μαγνήσιο, Κάλιο, Αργίλιο, Μαγγάνιο, Πυρίτιο και αποτοξινώνει τον οργανισμό απομακρύνοντας επικίνδυνες τοξίνες και βαρέα μέταλλα, όπως μόλυβδο, υδράργυρο, κάδμιο, αλουμίνιο κ.α.

Σιταρόχορτο (Χλωροφύλλη): Είναι βλαστός του σιταριού της ποικιλίας kamut. Περιέχει πρωτεΐνη, αμινοξέα, Βιταμίνες Α, C, E, Κ, καθώς και αρκετές από το σύμπλεγμα των Βιταμινών Β, κυρίως Β12. Είναι πλούσιο σε μέταλλα, κυρίως Ασβέστιο, Μαγνήσιο, Σίδηρο, Φώσφορο και Ψευδάργυρο.
Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η υψηλή περιεκτικότητά του σε χλωροφύλλη. Έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και θεωρείται πως έχει πολλά οφέλη για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Σπόροι Chia: Το μυστικό των Αζτέκων. Έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ, σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο και σε πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες ενώ το κύριο χαρακτηριστικό τους   είναι η “πολύ υψηλή” περιεκτικότητά τους σε Ω-3 λιπαρά και πρωτεΐνη.

Λιναρόσπορος: Πλούσιος σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (κυρίως Β6), σε μέταλλα, μαγνήσιο, φώσφορο, μαγγάνιο και χαλκό. Περιέχει φυτικές ίνες και έχει πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε Ω-3 λιπαρά, καθιστώντας τον, μαζί με τους σπόρους Chiaως τις πιο πλούσιες φυτικές πηγές Ω-3.

Lucuma: Ο Χρυσός των Ίνκας. Ένα πολύ γευστικό φρούτο πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες Β1, Β2 και μέταλλα. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε Β-Καροτίνη και βιταμίνη Β3 (Νιασίνη). Συμβάλει στην μείωση της χοληστερίνης κι έχει αντιοξειδωτική δράση.

Χλωρέλλα: Πρόκειται για μικροσκοπικό άλγος του νερού. Είναι πλούσιο σε θρεπτικές ουσίες, αμινοξέα, μέταλλα, Β- Καροτίνη, χλωροφύλλη, πολυακόρεστα λιπαρά κι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β12. Συμβάλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού και απομακρύνει τα βλαβερά μέταλλα που σε υψηλές συγκεντρώσεις δηλητηριάζουν τον οργανισμό μας.

Ρόδι: Πλούσιο σε βιταμίνη Α, C, περιέχει και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Περιέχει επίσης μέταλλα και ιχνοστοιχεία, σίδηρο, κάλιο, φώσφορο, ασβέστιο και φυλλικό οξύ. Έχει αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση και βοηθάει σημαντικά στην μείωση της χοληστερίνης.

Τζίνσενγκ: Πλούσιο σε αμινοξέα, βιταμίνες , λιπαρά οξέα και φολικό οξύ. Συμβάλει στην τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος, ενισχύει την μνήμη κι έχει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση. Βοηθάει στην απομάκρυνση των τοξινών από τον οργανισμό μας και στην καλύτερη οξυγόνωση των κυττάρων.

Γύρη: Περιέχει βιταμίνες, αμινοξέα, πρωτεΐνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και λιπαρές ουσίες απαραίτητες για τον οργανισμό μας. Συγκεκριμένα έχει πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη R (Ρουτίνη), περιέχει όλο το σύμπλεγμα της βιταμίνης Β, βιταμίνη C, Dκαι K. Φολικό οξύ, ινοσιτόλη, και Βιταμίνη Ε. Είναι πλούσια σε πρωτεΐνη και περιέχει συνολικά 20 αμινοξέα εκ των οποίων και τα 8 βασικά που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός. Συμβάλει στην μείωση της χοληστερίνης και στην αποτοξίνωση του οργανισμού.

Διατροφική μαγιά: Είναι πλούσια πηγή πρωτεΐνης, μετάλλων και βιταμίνης Β12. Περιέχει επίσης φολικό οξύ, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φώσφορο, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, ασβέστιο καθώς και πολλά αμινοξέα.

Ταραξάκο: Γνωστό και ως αγριοράδικο ή πικραλίδα είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, υδατάνθρακες, πρωτεΐνη και μέταλλα (σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο και ψευδάργυρο. Περιέχει επίσης βιταμίνη Α, C, D, E, K, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και Β- Καροτίνη.

Cranberries: Πλούσια σε βιταμίνη Cκαι με έντονη αντιοξειδωτική δράση αποτελούν πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, συμβάλουν στην ομαλή οξυγόνωση των κυττάρων, μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης και έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες.

 Suma: Είναι ρίζα και προέρχεται από την Βραζιλία έχει περισσότερα από 150 θρεπτικές ουσίες. Είναι πλούσια σε αμινοξέα, βιταμίνες Α, Ε, Κ, Β2, Β3 και Β12 και σε μέταλλα (μαγνήσιο, σίδηρο, κοβάλτιο, ψευδάργυρο). Συμβάλει στην μείωση της χοληστερίνης και τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Το παρόν άρθρο παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις υπερτροφές και όχι ιατρικές συμβουλές. Αν ο αναγνώστης ακολουθεί κάποια φαρμακευτική αγωγή ή αν πάσχει από κάποιο πρόβλημα υγείας, καλό θα ήταν να συμβουλευτεί τον γιατρό σχετικά με το αν θα πρέπει να καταναλώσει συγκεκριμένες τροφές και να οριστεί η πρέπουσα δοσολογία.

Μια άλλη «ανερχόμενη» κατηγορία στην υγιεινή διατροφή είναι τα Φύτρα. Πρόκειται ουσιαστικά, για τους σπόρους που έχουν αρχίσει να βλασταίνουν. Η καλλιέργειά τους απαιτεί απλά ένα γλαστράκι στο σπίτι μας.Στο τρίτο και τελευταίο μέρος του αφιερώματος στην υγιεινή διατροφή θα αναλύσουμε την ειδική αυτή κατηγορία υπερτροφών.

Επιμέλεια: Γιώργος Γαροφαλλίδης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here