Αρχική Ειδήσεις Έρευνα: Οι καταναλωτές θέλουν “πράσινα” προϊόντα αλλά δεν εμπιστεύονται το …πόσο “πράσινα”...

Έρευνα: Οι καταναλωτές θέλουν “πράσινα” προϊόντα αλλά δεν εμπιστεύονται το …πόσο “πράσινα” είναι

0
Διαφήμιση

Οι επιχειρήσεις με προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον δεν φαίνεται να «πείθουν» τους Ευρωπαίους παρότι είναι αποφασισμένοι να πληρώσουν ακόμα και ακριβότερα ένα “πράσινο” προϊόν που θα προσέφερε αυτά που ισχυρίζεται.

Ειδικότερα, νέα έρευνα σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες των Ευρωπαίων δείχνει ότι θα ήταν διατεθειμένοι να αλλάξουν και να αγοράζουν περισσότερα φιλο-περιβαλλοντικά προϊόντα, αλλά πολλοί πιστεύουν ότι δεν έχουν επαρκείς πληροφορίες και εκφράζουν δυσπιστία για τους οικολογικούς ισχυρισμούς των κατασκευαστών.

Στην έρευνα σχετικά με τη «Στάση των Ευρωπαίων απέναντι στην οικοδόμηση ενιαίας αγοράς για πράσινα προϊόντα», περισσότεροι από τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβότερα τα προϊόντα για τα οποία θα ήταν πεπεισμένοι ότι είναι όντως φιλοπεριβαλλοντικά (77%). Ωστόσο, μόνο λίγο περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους πολίτες αισθάνονται ότι είναι ενημερωμένοι για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων τα οποία αγοράζουν και χρησιμοποιούν (55%).

Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι πολίτες πιστεύουν ότι όταν αγοράζουν φιλοπεριβαλλοντικά προϊόντα μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην προστασία του περιβάλλοντος (89 %) και ότι τα προϊόντα αυτά είναι εξίσου αποτελεσματικά με τα κοινά προϊόντα (74 %). Περισσότερο πεπεισμένοι ότι τα προϊόντα που χαρακτηρίζονται ως φιλοπεριβαλλοντικά είναι λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον είναι οι Πορτογάλοι (84 %), οι Μαλτέζοι (82 %), οι Γάλλοι (81 %) και οι Βέλγοι (81 %). Αντίθετα, σημαντικά πιο επιφυλακτικοί είναι οι Γερμανοί (44%), οι Ρουμάνοι (46%) και οι Ολλανδοί (47%).

Λίγο περισσότεροι από τους μισούς πολίτες της Ένωσης δείχνουν εμπιστοσύνη στους ισχυρισμούς των παραγωγών για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων τους (52 %). Η πλειονότητα όμως των Ευρωπαίων δεν εμπιστεύεται τις δηλώσεις των επιχειρήσεων σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις τους (54 %). Από τους πολίτες της Ένωσης εκείνοι που θεωρούν περισσότερο ότι οι σχετικές δηλώσεις είναι υπερβολικές ή παραπλανητικές είναι οι Ρουμάνοι (40%), οι Βούλγαροι (40%), οι Έλληνες (39%) και οι Λετονοί (37%), σε αντίθεση με τους Μαλτέζους (17%) και τους Εσθονούς (20%). Ωστόσο, μεγάλο ποσοστό υποστηρίζει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να υποχρεωθούν να δημοσιεύουν στοιχεία για τις συνολικές περιβαλλοντικές επιδόσεις τους, καθώς και για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων τους (69%).

Τα δύο τρίτα των πολιτών (66 %) σε όλη την ΕΕ, θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για ένα προϊόν εάν η εγγύηση αξιοπιστίας του επεκτεινόταν σε πέντε χρόνια. Επίσης, περισσότεροι από εννέα στους δέκα ερωτηθέντες πιστεύουν ότι θα πρέπει να αναγράφεται στα προϊόντα η αναμενόμενη διάρκεια ζωής τους (92%). Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες αποφάσισαν τους τελευταίους 12 μήνες να μην επισκευάσουν ένα ελαττωματικό προϊόν επειδή το κόστος της επισκευής ήταν υπερβολικά υψηλό (47%).

Ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων πιστεύει ότι δεν είναι ασφαλής η κατανάλωση τροφίμων μετά την αναγραφόμενη ημερομηνία στην ετικέτα «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από» (45%). Αυτό σημαίνει ότι μεγάλες ποσότητες τροφίμων που θα μπορούσαν ακόμη να καταναλωθούν σπαταλούνται και καταλήγουν στα σκουπίδια καθημερινά. Πάνω από τα τρία τέταρτα των πολιτών στη Σουηδία (81%), την Αυστρία (77%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (77%) πιστεύουν ότι είναι ασφαλές να καταναλώνουν τρόφιμα μετά την αναγραφόμενη ημερομηνία στην ετικέτα «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από». Την άποψη αυτή συμμερίζονται λιγότεροι από το ένα πέμπτο των πολιτών στη Ρουμανία (14%) και τη Λιθουανία (17%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι επιχειρήσεις που θέλουν να προβάλουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων τους συναντούν πολυάριθμα εμπόδια λόγω των πολλών διαφορετικών μεθόδων εκτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που εφαρμόζουν οι δημόσιες αρχές και η ιδιωτική πρωτοβουλία, με συνέπεια να επιβαρύνονται επιπλέον προκειμένου να παράσχουν την αναγκαία περιβαλλοντική πληροφόρηση.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στα 28 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περισσότερα από 25.568 άτομα, από διαφορετικές κοινωνικές και πληθυσμιακές ομάδες, συμμετείχαν σε τηλεφωνικές συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν στη μητρική τους γλώσσα για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Διαφήμιση