Αρχική Ειδήσεις Τα ω-3 προλαμβάνουν τις φθορές της εμμηνόπαυσης. Πρόληψη και πρόσληψη.

Τα ω-3 προλαμβάνουν τις φθορές της εμμηνόπαυσης. Πρόληψη και πρόσληψη.

0

Τα υψηλά επίπεδα ω-3 λιπαρών οξέων φαίνεται ότι μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητες καταγμάτων και θρυμματισμών των ισχίων στις γυναίκες που βρίσκονται σε εμμηνόπαυση. Τα ισχία αποτελούν το πιο κοινό σημείο εκδήλωσης της οστεοπόρωσης. Ο αριθμός των περιστατικών υπολογίζεται σε 350.000 μόνο για τις Η.Π.Α, ενώ το 20% αυτών των ατόμων πεθαίνουν μέσα στο επόμενο έτος.

Επιστήμονες ανέλυσαν δείγματα από αιμοπετάλια γυναικών με και χωρίς ιστορικό καταγμάτων στα ισχία. Η μελέτη έδειξε πως όσες είχαν υψηλά επίπεδα ω-3, ανεξάρτητα εάν προέρχονταν από κατανάλωση λαχανικών ή ψαριών, είχαν μικρότερες πιθανότητες να έχουν θρυμματίσει κάποιο οστό. Επιπρόσθετα, παρατήρησαν τη συγκέντρωση των ω-6 λιπαρών οξέων, που χαρακτηρίζουν γενικότερα τη δυτική διατροφή. Η έρευνα έδειξε, πως όσο αυξανόταν ο λόγος των ω-6 προς τα ω-3, τόσο αυξανόταν και η πιθανότητα κατάγματος.

Στη σχετική μελέτη, δεν διευκρινίζονται οι μηχανισμοί αλληλεπίδρασης των παραπάνω σχέσεων, ωστόσο, οι ερευνητές υπέθεσαν ότι οι φλεγμονές και οξειδώσεις συμβάλλουν στην επαναρρόφηση των οστών, δηλαδή την διάλυσή τους που προκαλείται από την απελευθέρωση συγκεκριμένων κυττάρων, των λεγόμενων οστεοκλαστών.

Τα ω-3 λιπαρά οξέα δρουν κατασταλτικά στην ανάπτυξη φλεγμονών και οξειδώσεων. Καθώς, η συγκεκριμένη έρευνα δεν έκανε μετρήσεις αιτίας- αποτελέσματος, αλλά απλώς μέτρησε την περιεκτικότητα του αίματος σε ω-3 σε σύγκριση με την εμφάνιση ή όχι καταγμάτων, δεν αρκεί ώστε να μπορούν με σιγουριά να υποδείξουν την κατανάλωση συμπληρωμάτων ω-3, για την πρόληψη εκδήλωσης φθορών των ισχύων σε γυναίκες με εμμηνόπαυση.

«Δεν ξέρουμε ακόμα αν η χορήγηση συμπληρωμάτων ω-3 θα βελτιώσει την υγεία των οστών ή θα καθυστερήσει τις φθορές» δήλωσε η TonyaOrchard, βοηθός καθηγητής διατροφολογίας στο Ohioκαι βασική συγγραφέας της μελέτης. «Παρ’όλο που είναι νωρίς να κάνουμε διατροφική πρόταση βασισμένη σε αυτή την έρευνα, νομίζω ότι τα πορίσματά της ισχυροποιούν τη σύγχρονη τάση κατανάλωσης πλούσιων σε ω-3 τροφών, όπως τα ψάρια, και υποδεικνύει ότι η πρόσληψη ω-3 από φυτικές πηγές, είναι εξίσου σημαντική στην πρόληψη καταγμάτων στις γυναίκες με εμμηνόπαυση.

Η έρευνα έχει δημοσιευτεί σε πρόσφατο τεύχος της Journal of Bone and Mineral Research.

Τι είναι τα ω-3, που βρίσκονται και ποια από αυτά κάνουν τη διαφορά;

Τα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα είναι και τα δύο πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και αναγκαία για τον οργανισμό μας, αφού συμβάλλουν στην ολοκλήρωση βιολογικών διαδικασιών στο σώμα μας, αλλά πρέπει να προσλαμβάνονται μέσω της διατροφής γιατί ο οργανισμός μας δε μπορεί να τα παράγει. Προηγούμενη έρευνα έδειξε, ότι και οι δύο τύποι συνδέονται με οφέλη στην υγεία μας. Συγκεκριμένα τα ω-3 έχουν αντι-οξειδωτικές ιδιότητες, ενώ τα ω-6 φαίνεται να δρουν και κατά της οξείδωσης και ως μέσο πρόληψης αυτής.

Σε μια προγενέστερη έρευνα λοιπόν, είχε επίσης παρατηρηθεί, ότι οι γυναίκες που είχαν την μεγαλύτερη αναλογία ω-6 προς ω-3, είχαν διπλάσιες πιθανότητες για κατάγματα, πάντα σε σχέση με αυτές που είχαν τη μικρότερη αναλογία. Τα κυρίως ω-6 λιπαρά οξέα στη διατροφή είναι στην ουσία το λινολεϊκό οξύ και βρίσκεται στο καλαμπόκι, τη σόγια και το ηλιέλαιο. Οι πηγές των ω-3 που σχετίζονται με μείωση κινδύνου κατάγματος είναι το άλφα-λινολεϊκό οξύ, προερχόμενο από φυτικές πηγές όπως ο λιναρόσπορος και ορισμένοι ξηροί καρποί, και τα λιπαρά οξέα (ΕPA) που προέρχονται από την κατανάλωση λιπαρών ψαριών, όπως ο σολομός. Άλλες κατηγορίες ω-3, θαλάσσιας προέλευσης (DHA) δεν είχαν αξιοσημείωτη επιρροή στη μείωση κινδύνου καταγμάτων, ωστόσο όλα τα ω-3 «κινούνται» προς τη σωστή κατεύθυνση.

Απόδοση: Μαρία Αλιβιζάτου

πηγή: http://esciencenews.com/articles/2013/06/28/could.a.diet.high.fish.and.flax.help.prevent.broken.hips

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here