Αρχική Ειδήσεις “Μάστιγα” τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα

“Μάστιγα” τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα

Κάθε 14 ώρες θρηνούμε και έναν νεκρό στην άσφαλτο, ενώ τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία συμβαίνουν στους αστικούς δρόμους και λιγότερα σε μη αστικούς, κάτι που είναι αντιστρόφως ανάλογο απ’ ότι συμβαίνει στην Ευρώπη.

0
troxaia atiximata
Διαφήμιση

Συγκλονιστικά είναι τα στοιχεία που αποτυπώνουν το μέγεθος του προβλήματος γύρω από τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, που τείνουν να γίνουν “μάστιγα” πλέον, δημιουργώντας εύλογα ερωτήματα για το τι επιτέλους φταίει και το σημαντικότερο, πως θα μπορούσε η πολιτεία να αντιμετωπίσει αυτή τη δυσάρεστη πραγματικότητα αποτελεσματικά!

Για το θέμα αυτό, που αποτελεί «ανοιχτή πληγή» για την ελληνική κοινωνία, μίλησε στην εκπομπή «Νewsroom» ο Αντώνης Μορφονιός, εξειδικευμένος Σύμβουλος Τροχαίων ατυχημάτων και δρ. Οικονομολόγος στο ΕΚΠΑ.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους Σταυρούλα Χριστοφιλέα και Μάκη Προβατά ο κ. Μορφονιός δήλωσε ότι τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν μάστιγα όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση. «Ενόψει των επερχόμενων εκλογών σίγουρα είναι μια πολύ σημαντική ατζέντα, γιατί ως Ευρωπαίοι πολίτες θα πρέπει να βελτιώσουμε το οδικό μας δίκτυο, την συνείδηση μας αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα», σημείωσε.

Όπως είπε «τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα συμβαίνουν μέσα στην πόλη και τα περισσότερα πραγματικά θανατηφόρα είναι στους αστικούς δρόμους και λιγότερα στους μη αστικούς σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Ένωση που λειτουργεί αντιστρόφως ανάλογα».

4 Παράνομη αλλαγή λωρίδας

Από την ανάλυση των στοιχείων του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας της ΕΕ, όπου «η Ελλάδα κατετάγη 4η με 61 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους» τόνισε αυτό δείχνει ότι έχουμε σχεδόν 33% μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με το μέσο όρο της ΕΕ και των χωρών της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών. Αποκάλυψε ότι στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ρουμανία, στη δεύτερη η Βουλγαρία, τρίτη η Κροατία και τέταρτη η Ελλάδα.

Από την έρευνα προκύπτει ότι στην πλειονότητά τους τα θύματα είναι ηλικίας 25 έως 49 ετών ενώ ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι ότι 1 στα 5 θανατηφόρα τροχαία αφορά περιστατικό με πεζό στην ΕΕ σε διαβάσεις και εκτός διάβασης.

«Υπάρχουν πάρα πολλές δικαστικές αποφάσεις και στην Ελλάδα και αλλά και σε άλλες χώρες όπου υπάρχει συγκλίνουσα υπαιτιότητα, δηλαδή ευθύνονται και οι δύο, με το ποσοστό υπαιτιότητας του καθενός», τόνισε ο Σύμβουλος Τροχαίων Ατυχημάτων. Πρόσθεσε παράλληλα ότι «στην Ελλάδα το στατιστικό που αφορά το θανατηφόρο τροχαίο με πεζό είναι 1 στα 7, ενώ στην ΕΕ είναι 1 στα 5, με το μεγαλύτερο ποσοστό να είναι άνω των 65 ετών». Γεγονός που δείχνει πως «πρέπει να βελτιώσουμε την οδική μας συμπεριφορά. Να βελτιώσουμε την παιδεία μας».

Διαφήμιση