Αρχική Special Topics Stooping: Τα σκουπίδια του ενός είναι ο θησαυρός του άλλου-Η νέα τάση...

Stooping: Τα σκουπίδια του ενός είναι ο θησαυρός του άλλου-Η νέα τάση σε Νέα Υόρκη, Καναδά, Ισπανία(Φωτό)

Στο stooping χωρούν τα πάντα: ένα πιάνο με το κάθισμά του, ένα έπιπλο-βιτρίνα, μια ηλεκτρική συσκευή που λειτουργεί, ένα ποδήλατο, τραπέζια, πολυθρόνες και …προσοχή, δεν είναι σκουπίδια!

0
stooping Νέα Υόρκη
Διαφήμιση

Το Stooping είναι η νέα τάση ανακύκλωσης αντικειμένων που βρίσκονται σε καλή κατάσταση με σκοπό να τα παραλάβει κάποιος που τα χρειάζεται ή έχει ως χόμπυ την αναπαλαίωση και έχει γίνει η αγαπημένη συνήθεια σε Νέα Υόρκη, Καναδά και πόλεις της Ισπανίας! Την ίδια στιγμή η τάση αποτελεί ένα σπουδαίο βήμα στην κυκλική οικονομία και αντικείμενο έρευνας του καθηγητή Αντρέ Μοράλες στο Πανεπιστήμιο Unir στη Λα Ριόχα της Ισπανίας.

Σύνταξη: ecozez.gr

Το ecozen.gr έκανε μια…βόλτα στους λογαριασμούς που έχουν δημιουργηθεί στο instagram από χρήστες του Stooping ανά τον κόσμο και ανακάλυψε πραγματικούς θησαυρούς!

Stooping αντικείμενα έπιπλα jpg

Οι λογαριασμοί περιλαμβάνουν φωτογραφία του αντικειμένου και τοποθεσία, ενώ τα αντικείμενα γίνονται ανάρπαστα μόλις “ανέβουν” στο λογαριασμό!

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Stooping NYC (@stoopingnyc)

Το Stooping δημιουργήθηκε από νέους για την εξεύρεση αντικειμένων που έχουν αφεθεί στο δρόμο, είτε ως σκουπίδια, είτε με την ελπίδα ότι θα τα παραλάβει κάποιος stooper και θα αποκτήσουν μια νέα ζωή!

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Stooping NYC (@stoopingnyc)

Σκεφτείτε: Θα παίρνατε σπίτι σας ένα έπιπλο που κάποιος άφησε δίπλα στον κάδο απορριμμάτων και το οποίο είναι ακόμα σε αρκετά καλή κατάσταση για να το ξαναχρησιμοποιήσετε; Μη βιαστείτε να απαντήσετε “Όχι!” Ο  προβληματισμός που προκαλεί αυτή η σκέψη βρίσκεται στην καρδιά του νέου κινήματος, που γεννήθηκε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Στην πραγματικότητα αφορά στην ανακύκλωση ενός προιόντος που κάποιος δεν χρειάζεται πλέον, μέσω της μεταφοράς του στο δρόμο ώστε να παραληφθεί από άλλα χέρια. Και που γίνεται αυτό; Στο δρόμο, σε πεζοδρόμια, δίπλα σε κάδους απορριμμάτων.

έπιπλο shooting 700

Ο ευαισθητοποιημένος πολίτης ακόμη κι αν δεν ενδιαφέρεται για κάποιο αντικείμενο που έχει εντοπίσει, ενημερώνει την πλατφόρμα,  ειδοποιεί τους ανθρώπους που διαχειρίζονται τον λογαριασμό στο Instagram και ανεβαίνει μια φωτογραφία που ειδοποιεί πού βρίσκεται το αντικείμενο και σε ποια κατάσταση. Αν το θέλετε, απλά περάστε από το σημείο Χ και πάρτε το!

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Stooping NYC (@stoopingnyc)

Η Magali Navarro άνοιξε τον λογαριασμό Stooping Vigo το 2021. “Στις βόλτες που έκανα καθημερινά στη γειτονιά, πάντα έβρισκα κάτι: μια βαλίτσα, μια καρέκλα, έναν καναπέ κ.λπ.”, σημείωσε.

“Με εξέπληξε το πόσο συχνά τα έβλεπα, ακόμη και στη βροχή, και μου ράγισε η καρδιά που δεν μπορούσα να τα πάρω. Αν και κατάφερα να “σώσω” κάποια πράγματα, όπως φυτά, βιβλία και καρέκλες”, περιγράφει. Τα κοινωνικά δίκτυα της άνοιξαν έναν πιθανό κόσμο, με αυτά τα προφίλ που δημοσιεύουν εικόνες από θεάσεις σε κάδους απορριμμάτων και δρόμους. “Η δυναμική του stooping μου φάνηκε τόσο απλή όσο και υπέροχη: μια ομάδα ανθρώπων, οργανώνονται από καθαρό αλτρουισμό για να “σώσουν θησαυρούς” που άλλοι πετούν, βοηθώντας στη μείωση των απορριμμάτων και της ρύπανσης και εξοικονομώντας ταυτόχρονα χρήματα”, τόνισε η Navarro.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Stooping NYC (@stoopingnyc)

Το προφίλ stoopingvigo είναι, στην πραγματικότητα, ένα από τα πολλά στο Instagram στην Ισπανία. Η Βαρκελώνη, η Μαδρίτη, το Lugo, το Getxo, η Βαλένθια και το Σανταντέρ είναι μερικά από τα μέρη όπου υπάρχουν ήδη λογαριασμοί που υποστηρίζουν την ιδέα. Στο λογαριασμού του Σανταντέρ διαβάζει κανείς το μότο: “Τα σκουπίδια του ενός είναι ο θησαυρός του άλλου”. Ενδεχομένως, αυτός στη Βαρκελώνη να είναι ο πιο δημοφιλής από τους ισπανικούς λογαριασμούς με 23.400 followers. Ωστόσο, απέχουν ακόμη πολύ από τον υψηλό αριθμό οπαδών του stoopingnyc (περίπου 440.000), του κορυφαίου λογαριασμού σε αυτόν τον κόσμο.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Stooping Toronto (@stooping_toronto)

Σε συνέντευξή του  ο Andrés Morales Pachón, καθηγητής του μεταπτυχιακού στη διεθνή αναπτυξιακή συνεργασία: Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της La Rioja (UNIR) και ερευνητής στην κυκλική οικονομία,  έχει αναφέρει ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά υπάρχει ήδη μια κουλτούρα να αφήνουν τα πράγματα που δεν χρησιμοποιούνται για να τα μαζέψουν άλλοι. Οι πρώτοι επιτυχημένοι λογαριασμοί στο Instagram εμφανίστηκαν σε αυτές τις χώρες (Νέα Υόρκη, αλλά και Τορόντο), γεγονός που προσέδωσε επίσης μια ορισμένη “cool” ατμόσφαιρα στην πρακτική αυτή. Και αυτό είναι σημαντικό, διότι βοηθάει στη θετική θεώρηση του τι σημαίνει η κυκλική οικονομία. “Νομίζω ότι είναι σημαντικό να προσελκύουμε τον κόσμο”, σημείωσε ο Morales Pachón.

Νέα τάση- αλλαγή φιλοσοφίας

Το shooting αποτελεί πτυχή ενός νέου τρόπου διαχείρισης των πραγμάτων. Με άλλα λόγια, για να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ώστε η κατανάλωση να μην επιβαρύνει τον πλανήτη, περισσότερο από ό,τι σήμερα, πρέπει να εκμεταλλευτούμε αυτό που ήδη υπάρχει. Μπορούμε να το επαναχρησιμοποιήσουμε. “Όταν βλέπω ένα έπιπλο σε καλή κατάσταση στα σκουπίδια, το πρώτο πράγμα που σκέφτομαι είναι ότι θα μπορούσε να είναι χρήσιμο για κάποιον άλλον και ότι είναι κρίμα να καταλήξει σε έναν κάδο απορριμμάτων ή σε μια χωματερή, ενώ θα μπορούσε ακόμα να εξυπηρετήσει απόλυτα τον σκοπό του”, εξήγησε ο Navarro. Αυτή είναι και η ανησυχία των συμμετεχόντων που σκύβουν το κεφάλι.

Ποιος είναι πιο δεκτικός σε αυτή την ιδέα; Είναι κάτι που αφορά τους νέους ή το ευρύ κοινό; “Χωρίς αμφιβολία, οι νεότερες γενιές”, υποστήριξε ο καθηγητής του UNIR. Είναι λογικό: Ο Morales Pachón σημείωσε ότι είναι πιο ευαισθητοποιημένοι και ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μιλούν ήδη γι’ αυτό. Υπάρχουν παράγοντες επιρροής, επισήμανε, οι οποίοι ήδη ασχολούνται με αυτά τα ζητήματα.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Stooping Toronto (@stooping_toronto)

Ακόμα κι έτσι, θα ήταν λάθος να πιστεύουμε ότι το θέμα αυτό αφορά μόνο τη νεολαία. Μάλιστα, όταν ο καθηγητής ερωτάται πού κατευθύνεται το μέλλον, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γι’ αυτόν: η αγορά της σούπερ ανακύκλωσης θα επεκταθεί. “Όχι επαναχρησιμοποιώντας τα πράγματα, αλλά ανακτώντας τα”, δήλωσε. Αυτό είναι γνωστό ως “upcycling”, η δημιουργία νέων και ανανεωμένων προϊόντων από άλλα που ήδη υπήρχαν.

Διαφήμιση