Αρχική Ειδήσεις ΥΜΕ: Τι αλλάζει στους κανόνες -Ιδρύεται Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας

ΥΜΕ: Τι αλλάζει στους κανόνες -Ιδρύεται Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας

Στο τρίπτυχο παιδεία, αστυνόμευση και υποδομές στοχεύει ο Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας, μέσα από την ίδρυση του οποίου το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών φιλοδοξεί να θέσει σαφείς κανόνες και να πετύχει την πολυπόθητη βελτίωση στην οδική ασφάλεια, περιορίζοντας τα τροχαία και δη τα θανατηφόρα ατυχήματα.  

0
Κίνηση, αυτοκίνητα, οχήματα, δρόμος
(EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ)
Διαφήμιση

O Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας και η ίδρυση του, όπως την εξήγγειλε στη διάρκεια της συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τον τομέα των Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, αναμένεται να βελτιώσει την Οδική Ασφάλεια, η οποία “περνάει μέσα από 3 παράγοντες: Παιδεία, Αστυνόμευση, Υποδομές”.

Όπως έκανε γνωστό η υφυπουργός, ο Εθνικός Φορέας θα αποτελέσει το βασικό όργανο των δράσεων που αφορούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και επεσήμανε ότι το προσεχές χρονικό διάστημα θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την Οδική Ασφάλεια, που θα βασίζεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο.

Αποκαλυπτικά ωστόσο είναι τα στοιχεία που συνθέτουν την οδική συμπεριφορά των οδηγών με βάση το φύλο τους, αλλά και την ηλικία τους, ενώ “αγκάθι” ειδικά στα αστικά κέντρα παραμένει η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η αρμόδια υφυπουργός, Χρ.Αλεξοπούλου:

·Ο υψηλότερος δείκτης επικινδυνότητας για τους οδηγούς εντοπίζεται στα επιβατικά αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 20 ετών – περίπου 4 φορές υψηλότερος σε σύγκριση με τα νεότερα επιβατικά αυτοκίνητα.

· Οι άνδρες οδηγοί παρουσιάζουν 4,6 φορές υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε σύγκριση με τις γυναίκες οδηγούς.

· Οι ηλικιωμένοι και οι νέοι οδηγοί έχουν 1,6 φορές και 1,3 φορές υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητας σε σύγκριση με τους οδηγούς ηλικίας 35 – 54 ετών.

Ride Hailing Apps
(AP Photo/Jeff Chiu)

Βασικοί Δείκτες Επίδοσης Οδικής Ασφάλειας

·ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ

Στο αστικό δίκτυο, παρατηρείται το χαμηλότερο ποσοστό οχημάτων που κινείται εντός των ορίων ταχύτητας

· ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

Ο δείκτης επίδοσης χρήσης κινητού τηλεφώνου είναι αυξημένος στο αστικό δίκτυο (8,3%) σε σύγκριση με τους αυτοκινητοδρόμους (6,9%) και το υπεραστικό οδικό δίκτυο (5,9%).

· ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Η χρήση ζώνης από τους επιβάτες πίσω θέσεων ΙΧ είναι πολύ χαμηλότερη (55,8% – ΕΕ: 75,3%) συγκριτικά με τους επιβάτες μπροστινών θέσεων (65,0% – ΕΕ: 92,0%).

· ΚΡΑΝΟΣ

Η χρήση κράνους από τους επιβάτες των μοτοσυκλετών είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με τους οδηγούς μοτοσυκλετών, σε όλους τους τύπους οδού. (Οδηγός 80,3% – ΕΕ: 96,9%, Επιβάτης: 65,5% – ΕΕ: 94,7%).

Θεσμικές Δράσεις

· Αυτοματοποίηση Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων

(πλήρης και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση με gov.gr)

· Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

(χαμηλά πρόστιμα – συχνοί έλεγχοι, υπότροποι)

· Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας

(Προϋπολογισμός, Παρατηρητήριο, Επικοινωνία)

· Επιμέρους Δράσεις

Εντατικοποίηση και παρακολούθηση αστυνόμευσης

· Επεμβάσεις στις Πόλεις

(30 χλμ./ώρα όριο ταχύτητας, ΣΒΑΚ και ασφάλεια)

·Βελτιώσεις στο Υπεραστικό Δίκτυο

(Συντήρηση, μέτρα χαμηλού κόστους)

Συστηματική Παρακολούθηση Δράσεων και Επιδόσεων (Λογοδοσία)

Ολοκληρωμένο σύστημα για την παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων οδικής ασφάλειας και την αξιολόγηση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας:

· Παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων οδικής ασφάλειας, όπως ορίζονται στο Στρατηγικό Σχέδιο (προϋπολογισμός, χρονοδιάγραμμα, κτλ.).

· Παρακολούθηση της επίδοσης της οδικής ασφάλειας ως προς τους στόχους που έχουν τεθεί στο Στρατηγικό Σχέδιο.

·Μακροπρόθεσμοι και μεσοπρόθεσμοι στόχοι για τη μείωση των παθόντων σε οδικά ατυχήματα.

·Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων οδικής ασφάλειας συγκρίνοντας τις επιδόσεις οδικής ασφάλειας πριν και μετά την εφαρμογή τους

Η Κυβερνητική Επιτροπή που ενεργοποιήθηκε εκ νέου με πρωτοβουλία του ΥΜΕ περιλαμβάνει με βάση το ΦΕΚ ίδρυσής της, ομόλογούς από όλα τα συναρμόδια υπουργεία (Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Εσωτερικών, Παιδείας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης). “Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσουμε από κοινού με γοργά βήματα στην εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας” συμπλήρωσε η κα. Αλεξοπούλου.

αλεξοπουλου
Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τον τομέα των Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, εξήγγειλε, χθες, Τετάρτη 18 Οκτωβρίου, την ίδρυση Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, στην οποία συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς.

Τα στάδια υλοποίηση του υπουργείου Μεταφορών για την Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας

·Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέπτυξε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030, με την επιστημονική υποστήριξη του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

·Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο αφορά στον καθορισμό, στην εφαρμογή και στην παρακολούθηση των απαραίτητων δράσεων για τη δραστική μείωση του αριθμού των νεκρών και τραυματιών σε οδικά ατυχήματα.

·Η ανάπτυξη του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας βασίστηκε σε όλες τις νέες διεθνείς εξελίξεις, στη λεπτομερή ανάλυση των δυνατοτήτων της ελληνικής πραγματικότητας καθώς και στη συστηματική ευρεία διαβούλευση.

·Δεδομένων των αρχών του Οράματος Μηδέν και της Προσέγγισης του Ασφαλούς Συστήματος, υιοθετήθηκε νέα ολιστική προσέγγιση της ασφάλειας του συστήματος οδικών μεταφορών στην Ελλάδα για τη δεκαετία 2021 – 2030 με απώτερο στόχο την επίτευξη του φιλόδοξου οράματος για μηδέν νεκρούς στα ατυχήματα έως το 2050.

Διαφήμιση