Αρχική Special Topics Mont Blanc: Η ομορφιά είναι παντού, αρκεί να τη δεις!

Mont Blanc: Η ομορφιά είναι παντού, αρκεί να τη δεις!

Στο Mont Blanc  η ομορφιά του άγριου και ξεχωριστού αυτού τοπίου είναι τόσο διάχυτη, που δεν υπάρχει περίπτωση να μείνεις ασυγκίνητος.

Mont Blanc 4
Διαφήμιση

Του Μιχαήλ Μήγια*

Ήταν μεγάλη πρόκληση ο γύρος του Mont Blanc (Tour du Mont Blanc) για να μην την αποδεχθούμε. Δέκα μήνες νωρίτερα είχαμε ήδη κλείσει το ταξίδι και τα καταλύματα.

Mont Blanc 1

Το ΤΜΒ ξεκίνησε για μας στις 25 Αυγούστου και ολοκληρώθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 2023.

Τα μεγέθη στο Mont Blanc είναι τεράστια. Όμως, έχει δυσκολίες, κυρίως λόγω του συνεχούς ασανσέρ.

Mont Blanc 3

Ανεβαίνεις, ανεβαίνεις, ανεβαίνεις… Κατεβαίνεις, κατεβαίνεις, κατεβαίνεις… και πάλι απ’ την αρχή.

Δυστυχώς, εμείς «φάγαμε» όλο το πακέτο της κακοκαιρίας που κτύπησε τη Δυτική Ευρώπη, και κυρίως την Ελβετία, στις 26, 27 και 28 Αυγούστου. Πολλή βροχή, χιόνια και κυρίως, θύελλες, που πολλές φορές ξεπερνούσαν σε ταχύτητα τα 100 χλμ. την ώρα. Στο Col Du Bonhomme μάλιστα, λόγω των θυελλωδών ανέμων και της δυνατής βροχής, κλειστήκαμε 20 περίπου άτομα, για δύο ώρες, σε μία καμπίνα ανάγκης 2Χ2, μέχρι να κόψει λίγο ο καιρός. Οι σαρδέλες είναι πιο αραιά βαλμένες στις κονσέρβες!!! Στο Grand Col Ferret (σύνορα Ιταλίας – Ελβετίας), το χιόνι ξεπέρασε το μισό μέτρο.

Μας έκανε εντύπωση, ότι τόσο στον ορεινό όγκο του Mont Blanc, όσο και στα γύρω βουνά, δεν υπήρχε ίχνος ανεμογεννήτριας, παρά το γεγονός ότι το αιολικό δυναμικό εκεί είναι εξαιρετικά ισχυρό!!!

Mont Blanc 2

Εντύπωση ακόμη μας προκάλεσε, ότι σε ολόκληρη την – ομολογουμένως – πολυσύχναστη διαδρομή, δεν συναντήσαμε Έλληνες, παρά μόνο μία Ελληνοβουλγάρα στο La Fouly!!!

Πρέπει να πω, ότι τα περισσότερα καταλύματα είναι εξαιρετικά. Υπάρχουν όμως και κάποια, που επιεικώς, είναι απαράδεκτα.

Μοναδική εμπειρία

Η εν λόγω πεζοπορία είναι μια από τις πιο διάσημες στην Ευρώπη και παραδοσιακά διασχίζει 3 χώρες: τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ελβετία. Το περίφημο Tour du Mont Blanc είναι μια διαδρομή μήκους 170 χιλιομέτρων, η οποία περικυκλώνει τον ορεινό όγκο του Mont Blanc και έχει 10 χιλιόμετρα ανάβαση/κάθοδο. Η πεζοπορία μπορεί να ολοκληρωθεί σε 7 έως 11 ημέρες, ανάλογα με τη διαδρομή και τη φυσική κατάσταση των πεζοπόρων.

Το 10ήμερο οδοιπορικό μας ξεκίνησε από το Chamonix της Γαλλίας. Στην πορεία διανυκτερεύσαμε σε γαλλικές, ιταλικές και ελβετικές ορεινές καλύβες.

Κατά τη διάρκεια αυτής της 10ήμερης περιπέτειας,  απολαύσαμε τη  μαγευτική θέα στα βουνά, τις χιονισμένες κορυφές και τα μικρά γραφικά ορεινά χωριά.

Δρομολόγιο

Αφού κάναμε το δρόμο από το Chamonix στο Les Houches με το λεωφορείο, ανεβήκαμε προς το Col de Voza, από όπου θαυμάσαμε την ανάβαση στο Mont Blanc μέσω του καταφυγίου Gouter.

Mont blank Γέφυρα

Αφού περάσαμε με τα πόδια από το ξενοδοχείο Bellevue, συνεχίσαμε προς τον παγετώνα Bionnassay. Η κρεμαστή γέφυρα πάνω από το ρέμα αυτού του παγετώνα ήταν μια σπουδαία στιγμή της περιήγησης. Από εδώ θα ανηφορίσαμε στο Col de Voza.

Μετά κατεβήκαμε προς Les Contamines-Montjoie. Η κοιλάδα είναι σίγουρα εντυπωσιακή και η θέα προς τον ορεινό όγκο του Mont Blanc και κάτω από την κοιλάδα θα μείνει σίγουρα αξέχαστη. Μόλις μπήκαμε στην κοιλάδα, ανηφορίσαμε προς την Παναγία των Παρισίων της Contamines-Montjoie, ο ναός της  οποίας αξίζει να τον επισκεφθούν οι πεζοπόροι.

Μετά την Contamines-Montjoie  κατευθυνθήκαμε προς στο Col de Bonhomme και στο Croix de Bonhomme. Αυτό το πέρασμα σηματοδοτεί την εγκατάλειψη της κοιλάδας Les Contamines και το πέρασμα προς τη νότια ζώνη προς την Ιταλία. Εδώ μείναμε στο καταφύγιο του Croix de Bonhomme. Η θέα στο Εθνικό Πάρκο Gran Paradiso είναι εντυπωσιακή και η κατάβαση προς το le Champieux ξεπερνά κάθε φαντασία.

Κάθοδος: 990 μ

Το πρώτο διάσελο (Col) που συναντάμε είναι το Seigne, όπου είναι τα σύνορα της Γαλλίας με την Ιταλία. Η κατάβαση προς το καταφύγιο Elisabetta Soldini και τη λίμνη Combal είναι ήπια σας επιτρέπει να και απολαύσαμε τη θέα του Mont Blanc και της νότιας όψης του. Οι παγετώνες Miage και Brenva και οι εντυπωσιακές κορυφές Peuterey μας συνόδευσαν όλη την ημέρα. Το ηλιοβασίλεμα με φόντο το Mont Blanc αναμφίβολα άξιζε τον κόπο.

Μαγεία

Την 5η ημέρα φθάσαμε στο Courmayeur. Αυτό είναι ένα από τα πιο διάσημα μέρη στον κόσμο της ορειβασίας και είναι το μέρος από το οποίο ο Bonatti ανέλαβε την εντυπωσιακή του ανάβαση στο Mont Blanc τη δεκαετία του 1960. Από εδώ, η ανάβαση στο ορεινό καταφύγιο Giorgio Bertone είναι μαγευτική.

Την επόμενη μέρα είχαμε ίσως την πιο δύσκολη, αλλά και  σπουδαία ανάβαση του Γύρου, το Grand Col Ferret. Αρχικά, φθάσαμε στο Rifugio Bonatti, που πήρε το όνομά του από τον θρυλικό ορειβάτη. Από εδώ, χρειάστηκαν περίπου 3 ώρες για να διασχίσουμε το διάσελο και να φτάσουμε στο ελβετικό Val Ferret. Η θέα του Grand Combin κόβει την ανάσα. Διανυκτερεύσαμε στο Gîte Alpage de La Peule, λίγο πριν το La Fouly.

Και βέβαια βρισκόμαστε στην Ελβετία. Σήμερα, Είχαμε μια σχετικά ήπια πεζοπορία, από το La Fouly στο Champex, ένα ειδυλλιακό σημείο στις Ελβετικές Άλπεις. Πραγματικά απολαύσαμε την ηρεμία και είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε στις όχθες της όμορφης λίμνης Champex. Διανυκτερεύσαμε στους πρόποδες του Fenêtre d’Arpette, στο ομώνυμο καταφύγιο Relais d’Arpette.

Mont Blanc5

Το Fenetre de Arpette με τα σχεδόν 2.700 μέτρα υψόμετρο είναι το υψηλότερο πέρασμα του γύρου. Η ανάβασή του είναι δύσκολη, αλλά η θέα αξίζει τον κόπο, καθώς, από την άλλη πλευρά, βρίσκεται ο παγετώνας Trient και το Aiguille du Tour. Η κατάβαση στο Chalet des Glaciers και στο χωριό Trient γίνεται μέσα από ένα όμορφο δάσος που περιβάλλεται από έλατα. Σημείωση: Το Fenêtre d’Arpette δεν είναι απαραίτητο, υπάρχει μια πιο εύκολη εναλλακτική διαδρομή προς το Trient.

Το Col de la Balme δεν είναι μόνο το σύνορο μεταξύ Ελβετίας και Γαλλίας, αλλά και το πέρασμα που μας «μετέφερε» πίσω στην κοιλάδα του Chamonix από το απέναντι άκρο από εκεί που την αφήσαμε. Από την κορυφή,  η θέα στο Mont Blanc, το Dru ή το Aiguille du Chardonett είναι εκπληκτική.

Το λεγόμενο νότιο μπαλκόνι είναι μια γνωστή διαδρομή για όλους τους επισκέπτες στο Chamonix, και το πήραμε από το Tre la Tete. Η ανάβαση είναι εύκολη και στο τέλος, θα απολαύσαμε τη θέα από τη διάσημε λίμνη Lac Blanc, μια από τις πιο όμορφες αναμνήσεις του οδοιπορικού.