Αρχική Ειδήσεις Το ChatGPT επιστρατεύει η Τουρκία για να “χτυπήσει” την Ελλάδα στον τουρισμό

Το ChatGPT επιστρατεύει η Τουρκία για να “χτυπήσει” την Ελλάδα στον τουρισμό

Όσο εντείνεται ο παγκόσμιος ανταγωνισμός, η Τουρκία θα πρέπει να επενδύσει σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, για να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες στη χώρα και να υποδεικνύει ως ιδανικό τουριστικό προορισμό έναντι των ανταγωνιστών της, όπως είναι η Ελλάδα που τη φετινή σεζόν τα πήγε εξαιρετικά.

0
τουρκια
Τουρκία -Λίμνη Βαν
Διαφήμιση

 

Η κακή τουριστική χρονιά για την Τουρκία και οι καλές επιδόσεις της Ελλάδας αναγκάζουν την γείτονα χώρα να επαναπροσδιορίσει τον σχεδιασμό της, εντάσσοντας το ChatGPT και την τεχνητή νοημοσύνη  ως βασικό “όπλο” για την βελτίωση της τουριστικής της προβολής.

“Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης εξαπλώνεται, γεγονός που έχει συνέπειες και για την τουριστική βιομηχανία. Ο παγκόσμιος τουριστικός τομέας έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή όπου η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επιλέγουν προορισμούς διακοπών”,  λέει ο Erkan Yağcı, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της Τουρκίας (TÜROFED), σημειώνοντας ότι ορισμένοι ταξιδιωτικοί πράκτορες χρησιμοποιούν ήδη αυτή την τεχνολογία.

“Σε ένα περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών για την προσέλκυση παραθεριστών εντείνεται ολοένα και περισσότερο, η Τουρκία θα πρέπει να επικεντρωθεί στον τρόπο που θα αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη”, είπε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, όταν οι ταξιδιώτες ρωτούν το ChatGPT πού πρέπει να πάνε για διακοπές, η απάντηση που θα λάβουν δεν θα πρέπει να είναι η Ελλάδα ή η Ισπανία αλλά η Τουρκία. Πρέπει να καταφέρουμε το ChatGPT να λέει αυτό.

“Οι προτιμήσεις των καταναλωτών αλλάζουν γρήγορα όταν η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται ευρέως και η Τουρκία θα πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον”, σημείωσε ο πρόεδρος της TÜROFED.

Τεχνητή Νοημοσύνη

Ο Yağcı αναφέρθηκε και στους λόγους για τους οποίους τα ποσοστά πληρότητας των ξενοδοχείων παρέμειναν χαμηλά τους τελευταίους μήνες.” Η ενοικίαση σπιτιών κατά τη διάρκεια των διακοπών αντί της διαμονής σε ξενοδοχεία είναι μέρος αυτού. Δεν μπορούμε να επιλύσουμε αυτό το πρόβλημα με τη θέσπιση απαγορεύσεων. Η δημιουργία συνθηκών για έναν δίκαιο ανταγωνισμό θα πρέπει να είναι αρκετή για την αντιμετώπισή του”, είπε. Και πρόσθεσε: “Τα ξενοδοχεία, οι εγκαταστάσεις διαμονής της Τουρκίας έχουν δυναμικότητα 1,5 εκατομμυρίου κλινών, η οποία είναι πολύ υψηλή. Δεν πρέπει να μιλάμε για το πώς θα αυξήσουμε τη δυναμικότητα των κλινών, αλλά μάλλον για το πώς θα προσελκύσουμε τουρίστες σε προορισμούς, όπως η Αττάλεια και η Muğla κατά τη διάρκεια των χαμηλών περιόδων. Η παγκόσμια ύφεση και ο πληθωρισμός στις αγορές προέλευσης είχαν επίσης αντίκτυπο, καθώς οι άνθρωποι άρχισαν να προτιμούν πιο σύντομες διακοπές”.

“Οι τιμές των δωματίων αυξήθηκαν στην Τουρκία πέρυσι, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τους τουρίστες να έρθουν στην Τουρκία, επειδή υπήρξε αυτό το φαινόμενο που ονομάζεται “ταξίδι εκδίκησης”. Τα θετικά αποτελέσματα των διακοπών εκδίκησης εξασθένησαν το 2023, ενώ την ίδια στιγμή άλλοι ισχυροί ανταγωνιστές, όπως η Ισπανία, η Ελλάδα, η Ιταλία, επέστρεψαν στο παιχνίδι”, εξήγησε ο Yağcı.

 

Διαφήμιση