Αρχική Ειδήσεις Στα …κάτω ο πληθωρισμός: Στα …πάνω οι τιμές προϊόντων

Στα …κάτω ο πληθωρισμός: Στα …πάνω οι τιμές προϊόντων

Άσχημα τα …μαντάτα για τις τιμές των προϊόντων στην Ελλάδα, παρά την «φιλότιμη» προσπάθεια του πληθωρισμού να υποχωρήσει τον Μάρτιο στο 5,4% από 6,5 τον Φεβρουάριο.

0
ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΑΛΑΘΙ ΤΟΥ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ (ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI)
(ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI)
Διαφήμιση

Το κύμα ανατιμήσεων μοιάζει αναπόφευκτο, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, τα στοιχεία της οποίας θέλουν το 70% των προμηθευτών να υποστηρίζουν ότι  έρχονται νέες αυξήσεις στις τιμές βασικών καταναλωτικών προϊόντων . Μάλιστα ένας στους δύο βλέπει άνοδο έως 10% σε βασικά είδη.

Με αυτά τα δεδομένα, η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τον μήνα Μάρτιο, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat, φαντάζει ένα σύντομο και …ευχάριστο διάλειμμα για τους καταναλωτές. Άλλωστε, όπως ανακοίνωσε η Eurostat, h αποκλιμάκωση οφείλεται στην μείωση των τιμών της ενέργειας ενώ οι τιμές των τροφίμων συνέχισαν την αυξητική τους τάση σε διψήφια ποσοστά. Τέλος, o πληθωρισμός στην Ευρωζώνη κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στο 6,9% από 8,5% τον Φεβρουάριο.

Σούπερ Μάρκετ

Έρχεται νέο κύμα ανατιμήσεων…

Το 70% των προμηθευτών υποστηρίζει ότι έρχονται νέες αυξήσεις στις τιμές βασικών καταναλωτικών προϊόντων και ένας στους δύο βλέπει άνοδο έως 10%. To στοιχείο αυτό προκύπτει από έρευνα της Nielsen – που παρουσιάστηκε σε δημοσιογράφους-, η οποία πραγματοποιήθηκε πρόσφατα σε δείγμα 32 CEOs από το λιανεμπόριο και τους προμηθευτές.

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, προκύπτει πως το 68% των προμηθευτών καταναλωτικών προϊόντων έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε νέες ανατιμήσεις μέσα στο έτος, με ποσοστό 32% να δηλώνουν ότι δεν είναι σίγουροι αν θα προβούν σε αυξήσεις ενώ το 35% όσων προτίθενται να προχωρήσουν, εντός του έτους, σε νέες ανατιμήσεις, αναφέρουν ότι αυτές θα κινηθούν έως 5% και 1 στους 2 απάντησε ότι οι ανατιμήσεις θα φθάσουν έως το 10%. Υπάρχει όμως και ένα ποσοστό 6% που απάντησε ότι οι αυξήσεις τιμών θα φθάσουν το 20%.

Στο μεταξύ, για φέτος, οι CEOs που συμμετείχαν στην έρευνα της Nielsen προβλέπουν και ανάπτυξη πωλήσεων. Ένας στους δύο (ποσοστό 53%) προβλέπει ότι ο τζίρος της αγοράς θα αυξηθεί από 2-5% ενώ για το 30% του δείγματος η ανάπτυξη της αγοράς σε αξία θα κινηθεί στα επίπεδα του 6%-10%.

Εκ διαμέτρου αντίθετη είναι πάντως η εκτίμησή τους για την πορεία της κατανάλωσης. Το 50% του δείγματος προβλέπει μείωση της κατανάλωσης, λόγω του πληθωρισμού και των ανατιμήσεων. Όμως το 40% αναμένει σταθερότητα σε επίπεδο όγκου πωλήσεων στο -1%-+1%.

Σε ό,τι αφορά τα προβλήματα, οι επιπλοκές στην εφοδιαστική αλυσίδα, η δυσκολία πρόσβασης στις πρώτες ύλες και η διαφοροποίηση στη συμπεριφορά των καταναλωτών αποτελούν τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν τους επιχειρηματίες.

 

 

Διαφήμιση