Αρχική Μεταφορές Νά πληρωθοῦν μέ δόσεις τά τέλη κυκλοφορίας

Νά πληρωθοῦν μέ δόσεις τά τέλη κυκλοφορίας

*ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΑΛΛΟ Η ΤΣΕΠΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ.

*ΤΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ΜΕ ΤΑ ΥΨΗΛΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.

*ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΤΕΛΩΝ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ.

Του Κώστα Δούκα

0
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΣΟΦΙΑΣ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΣ/ EUROKINISSI)
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΣΟΦΙΑΣ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΣ/ EUROKINISSI)
Διαφήμιση

Μέσα σέ ὃλα τά δεινά πού ἒχει νά ἀντιμετωπίσει ὁ Ἑλληνικός λαός στό ὑπόλοιπο τοῦ ἒτους καί τό ἑπόμενο (ἐνεργειακό, θέρμανση, ἀκρίβεια, πληθωρισμός, ἀπειλές πολέμου, τουρκικό, ὑγεία, φτώχεια κ.ἂ), εἶναι καί τά τέλη κυκλοφορίας.

Ὑπάρχει μία μεγάλη μερίδα πολιτῶν, πάνω ἀπό 400.000, πού διαθέτουν παλαιότερα ὑψηλοῦ κυβισμοῦ αὐτοκίνητα, ἀπό τά ὁποῖα οὒτε μποροῦν νά ἀπαλλαγοῦν οὒτε νά πληρώσουν ἐφ᾽ ἃπαξ τά ὑψηλά τέλη κυκλοφορίας, πού προοδευτικά σκαρφάλωσαν σέ ὓψη δυσθεώρητα, λόγω τῆς φορομπηχτικῆς πολιτικῆς τῶν κυβερνήσεων, πού ἒβλεπαν πάντα τό ΙΧ σάν ἀγελάδα πού μποροῦν νά ἀπομαστεύουν στό διηνεκές. Κάποτε μάλιστα ἡ παλαιότητα των ΙΧ μείωνε ἀναλογικά τά τέλη κυκλοφορίας. Τά τελευταῖα χρόνια συμβαίνει τό ἐντελῶς ἀντίθετο μέ πρόσχημα τήν…κλιματική ἀλλαγή!

Φυσικά, οἱ ἰδιοκτῆτες τους οὒτε εἶναι σέ θέση νά ἀλλάξουν αὐτοκίνητο, οὒτε κάν νά ἀγοράσουν μεταχειρισμένο χαμηλοῦ κυβισμοῦ, διότι κι αὐτά εἶναι πανάκριβα. Θά μποροῦσε λοιπόν ἡ κυβέρνηση νά ἀποφασίσει τήν πληρωμή τῶν τελῶν κυκλοφορίας ἀπό 1.500 κυβικά καί ἂνω, ὃπου τά τέλη ἒχουν φθάσει στά οὐράνια, σέ 6 ἓως 12 δόσεις, καί ὂχι νά ἐφαρμόζει τήν τιμωρητική πολιτική τῆς καταβολῆς διπλασίων τελῶν κυκλοφορίας, ἐκμεταλλευομένη τήν δεσπόζουσα θέση της καί τήν ἀνάγκη χρήσεως ὀχήματος φτωχῶν ἀνθρώπων, συνταξιούχων κ.ἂ. Δέν εἶναι δυνατόν ἓνα παλαιό ἀλλά ἂριστα συντηρημένο αὐτοκίνητο ὑψηλοῦ κυβισμοῦ,(περνᾶ κάθε δὐο χρόνια ἀπό ΚΤΕΟ) πού τό εἶχε ἀγοράσει πρό 15ετίας ἢ 20ετίας μέ τέλη κυκλοφορίας μόλις 300 εὐρώ, τώρα νά καλεῖται νἀ πληρώσει…840 εὐρώ καί ἂνω, δηλαδή μία ὁλόκληρη σύνταξη. Θά μποροῦσε τό ὑπέρογκο αὐτό ποσό νά ἐπιμερισθεῖ σέ ἀριθμό δόσεων, ὣστε οἱ ἰδιοκτῆτες νά μή στερηθοῦν τοῦ ὀχήματός τους καταθέτοντας τίς πινακίδες, ἐνῶ ἒχουν ἀνάγκη καθημερινά τά αὐτοκίνητά τους γιά ἐπαγγελματικούς λόγους, ἀλλά καί γιά λόγους ὑγείας.

ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΣΥΓΓΡΟΥ ΠΡΩΙΝΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΣΥΜΦΟΡΗΣΗ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI)
ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΣΥΓΓΡΟΥ ΠΡΩΙΝΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΣΥΜΦΟΡΗΣΗ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI)

Οἱ δόσεις βέβαια στήν πληρωμή τελῶν κυκλοφορίας ἰσχύουν ὑπό προϋποθέσεις καί μόνο γιά τά αὐτοκίνητα πού οἰ ἰδιοκτῆτες τους ἒχουν ἀκινητοποιήσει ἠλεκτρονικά τά ὀχήματά τους. Ἀς ἰσχύσει κι αὐτό τό μέτρο, ἀλλά ἀς ληφθεῖ πρόνοια καί γιά ὃσους δέν θέλουν ἢ δέν μποροῦν νά ἀκινητοποιήσουν τά ὀχήματά τους, ἐπειδή τά ἒχουν ἀπόλυτη καθημερινή ἀνάγκη, νά μποροῦν δηλαδή νά πληρώνουν με δόσεις τά ὑπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, δεδομένου ὃτι τόσο ὑψηλά τέλη δέν…ἀξίζει οὒτε τό αὐτοκινητό τους. Κανείς δέν ἀγοράζει πιά ὑψηλοῦ κυβισμοῦ μεταχειρισμένα αὐτοκίνητα. Μέ τίς δόσεις, θά μποροῦσε καί τό κράτος νά εἰσπράξει ἒσοδα καί νά ἀποτρέψει τήν ἀναγκαστική ἀκινητοποίηση τῶν ὀχημάτων.

Καί μέ τήν εὐκαιρία: Σήμερα ἡ τιμή τῆς ἀμόλυβδης στήν Κύπρο στοιχίζει 1,40 εὐρώ τό λίτρο. Κι αὐτό ἰσχύει τούς τελευταίους μῆνες διαρκῶς. Ἐδῶ οἱ πετρελαιάδες περιμένουν μέ τό ντουφέκι πότε θά ἐπιδεινωθοῦν ἐλαφρῶς οἱ διεθενεῖς συνθῆκες γιά νἀ ἀλλάξουν ἀμέσως ἀνοδικά τίς τιμές τῆς βενζίνης. Σήμερα ἡ τιμή τῆς ἀμόλυβδης στήν Ἑλλάδα ἒχει ξεπεράσει πάλι τά 2.10 ευρώ. Πότε ἂραγε ἡ κυβέρνηση θά συνειδητοποιήσει ὃτι ἡ τσέπη τοῦ Ἓλληνα εἶναι πλέον ἂδεια; Ἑπομένως κάθε διευκόλυνση στήν αὐτοκίνηση εἶναι ἀπολύτως ἐπιβεβλημένη. Μέ τίς δόσεις θά ἀντισταθμισθοῦν καί οἱ ἀπώλειες ἐσόδων τοῦ κράτους ἀπό τίς ἀθρόες ἀπαλλαγές τελῶν κυκλοφορίας πού ἒχει χορηγήσει σέ ἠλεκτρικά καί ὑβριδικά αὐτοκίνητα, γιά τά ὁποῖα τώρα πολλά ἀρνητικά ἀκούγονται στά διάφορα <φόρα> (ὃπως στό Ναυτιλιακό Συνέδριο πού ἒγινε τό περασμένο τριήμερο στήν Κύπρο), ὃπως δραστική μείωση τῶν κρατικῶν ἐσόδων ὃλων τῶν κρατῶν, βλάβες στά ὁδικά δίκτυα λόγω τοῦ μεγάλου βάρους τῶν ἠλεκτρικῶν αὐτοκινήτων πού φθάνουν τούς 2,5 τόννους (λόγω τοῦ βάρους τῶν μπαταριῶν) κ.ἂ.

Κώστας Δούκας

 

Ο κύριος Κώστας Δούκας είναι δημοσιογράφος  (μέλος της ΕΣΗΕΑ) ερευνητής και συγγραφέας  (μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών) και ασχολείται επί 40ετία με την Ομηρική γραμματεία.

Έχει  μεταφράσει ΙΛΙΑΔΑ και ΟΔΥΣΣΕΙΑ σέ πεζό και σε έμμετρο λόγο, μετά σχολίων, με την διάσωση του 80% των λέξεων του Ομήρου.

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΕπιδοτήσεις στην αγορά πετρέλαιου θέρμανσης και λιπασμάτων- Η ρύθμιση
Επόμενο άρθροΕΟΤ: Παρουσίαση στην βρετανική αγορά πλατφόρμας για τον βιώσιμο τουρισμό στην Ελλάδα