Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την παράδοση των τριών νέων σταθμών του Μετρό στον Πειραιά. Εντός Σεπτεμβρίου αναμένεται να τελειώσουν οι εργασίες στους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των υπευθύνων, οι νέοι σταθμοί θα αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως.
Ο συνολικός χρόνος μετάβασης με το μετρό, με την παράδοση του έργου, από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο υπολογίζεται σε μόλις 55 λεπτά. Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως, όπως επίσης αναμένεται μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.
Συγκοινωνιακός κόμβος ο σταθμός «Πειραιά»
Μόνο στον σταθμό «Πειραιά» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές μετρό (Γραμμές 1 και 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.
Τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια, Μανιάτικα και στον Πειραιά αναμένεται να μειωθούν σημαντικά με την επέκταση της Γραμμής 3 του μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», που στο σύνολό της περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς.
Τα πρώτα δείγματα κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης
Ικανοποιητικά μάλιστα είναι τα πρώτα αποτελέσματα στο κυκλοφοριακό, από τις 6 Ιουλίου 2020, οπότε και παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Ως προς τους τρεις σταθμούς, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», αυτοί αναμένεται να δώσουν μια νέα πνοή στην πόλη του Πειραιά. Μόλις δοθούν προς χρήση, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, αναμένεται να κοπούν αρκετές λεωφορειακές γραμμές σύνδεσης με τους Δήμους Νίκαιας και Κορυδαλλού, οι οποίες όπως έγινε και σε άλλες επεκτάσεις, θα μετατραπούν σε διαδημοτικές και τροφοδοτικές προς τους σταθμούς μετρό.
Οι εργασίες στους σταθμούς
Στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο Πειραιά», οι εργαζόμενοι ολοκληρώνουν τις εργασίες στον εσωτερικό χώρο. Λίγες λεπτομέρειες απομένουν για να παραδοθεί προς χρήση στο επιβατικό κοινό. Πρόκειται για τον νέο τερματικό σταθμό της Γραμμής 3, ο οποίος βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το δημαρχείο. Θα εξυπηρετεί σχεδόν το σύνολο της πόλης του Πειραιά και θα συνδέεται επίσης με το Τραμ και πολλές γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Ο επιβλητικός γυάλινος θόλος που κοσμεί τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο Πειραιά» παρουσιάζει το σύγχρονο πολεοδομικό σύστημα του Πειραιά. Σε συνάρτηση όμως με την αρχαία πόλη του Πειραιά και το υδραυλικό της σύστημα, όπως προέκυψε από τις αρχαιολογικές ανασκαφές.
Μπροστά από το γραφείο των εκδοτηρίων εισιτηρίων, εντυπωσιάζει το φωτιστικό στο ταβάνι του τερματικού σταθμού της Γραμμής 3.
Το άγαλμα του Ελ.Βενιζέλου, απέναντι από το δημοτικό θέατρο Πειραιά, κοσμεί έναν από τους κεντρικότερους δρόμους της πόλης. Οι εργασίες στην πλατεία Ελ.Βενιζέλου αποσκοπούν στην διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου, δηλαδή την τοποθέτηση πλακιδίων, χωρισμάτων και φυτεύσεις, προκειμένου η πλατεία να επιστρέψει στην κανονικότητα της.
Ο σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) και θα συντελέσει στο να γίνει το σημείο αυτό, ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός σταθμός της Αττικής, διαθέτοντας 2 σταθμούς μετρό, προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, και τα ακτοπλοϊκά σκάφη.
Το άγαλμα της ηρωίδας Μανιάτισσας κοσμεί τον περιβάλλοντα χώρο έξω από τον σταθμό «Μανιάτικα». Ο συγκεκριμένος σταθμός του μετρό βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή και σε απόσταση βολής από το Κερατσίνι. Είναι μάλιστα ένας από τους δύο σταθμούς μετρό, μαζί με αυτόν της Κατεχάκη, που έχει μια είσοδο/έξοδο για το κοινό.