Αρχική Ελλάδα Τι να προσέξουν στις διακοπές όσοι πάσχουν από χρόνια κόπωση

Τι να προσέξουν στις διακοπές όσοι πάσχουν από χρόνια κόπωση

0
travel
Διαφήμιση

Της Δρ. Αναστασίας Μοσχοβάκη

Παρά το γεγονός ότι πάσχετε από χρόνια κόπωση, έχετε αποφασίσει να κάνετε διακοπές μετά από ένα γκρίζο χειμώνα με πανδημικά κύματα που ταλαιπώρησαν τόσο εσάς όσο και το στενό σας περιβάλλον.

Ωστόσο το παθολογικό πρόβλημα της χρόνιας κόπωσης από το οποίο πάσχετε κινδυνεύει να υποτροπιάσει, να επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα της ταξιδιωτικής εμπειρίας και να αποτελέσει για εσάς μία ακόμη δοκιμασία. Γενικές αρχές που πρέπει να ακολουθείτε κατά τα καλοκαιρινά σας ταξίδια:

Πίνετε αρκετό νερό

Το νερό είναι το κύριο χημικό συστατικό του σώματος. Αποτελεί περίπου 60% του σωματικού μας  βάρους. Το νερό είναι απαραίτητο για την ομαλή ρύθμιση της πίεσης, την ομαλή θερμορύθμιση, την ομαλή διεξαγωγή βιοχημικών αντιδράσεων, την ομαλή λειτουργία των νεφρών του ήπατος του εντέρου, την προστασία των ιστών.

Κατά το καλοκαίρι, το σώμα αρκετές φορές δεν μπορεί να αναπληρώσει τις απώλειες υγρών και επέρχεται αφυδάτωση. Η αφυδάτωση μειώνει την παροχή αίματος στα ζωτικά όργανα και επιδεινώνει την κόπωση στους πάσχοντες.

Νερό, καλοκαίρι

 

Αποφύγετε τη διάρροια

Η διάρροια προκαλεί απώλειες υγρών και ηλεκτρολυτών με αποτέλεσμα το σώμα να κινδυνεύει από αφυδάτωση και ηλεκτρολυτικές διαταραχές, προβλήματα που επιδεινώνουν την κόπωση στους πάσχοντες.

Οι παράγοντες που πυροδοτούν τη διάρροια των ταξιδιωτών είναι:

  • η χρήση μη εμφιαλωμένου νερού σε περιοχές με αμφίβολη ποιότητα συστημάτων ύδρευσης,
  • η βρώση φαγητού που έχει παραμείνει επί μακρόν σε θερμοκρασία δωματίου, 
  • η βρώση μη παστεριωμένων γαλακτοκομικών προϊόντων,
  • η κατανάλωση μη σφραγισμένων εμφιαλωμένων ποτών,
  • η κατανάλωση φαγητού από αμφιβόλου ποιότητας καντίνες,
  • η παράλειψη της σωστής πλύσης των χεριών 

Αποφύγετε χώρους με συνωστισμό

Ο κορονοιός είναι υπαρκτός κίνδυνος στους χώρους με συνωστισμό και ακόμη και σε περιπτώσεις με ήπια συμπτώματα μπορεί να επιδεινώσει το σύνδρομο κόπωσης. Αποφύγετε τους χώρους με συνωστισμό και κρατήστε αποστάσεις, ιδιαίτερα εάν δεν έχετε ποτέ προσβληθεί από τον ιό κατά το παρελθόν. 

 

Διατηρήστε σταθερό ωράριο ύπνου 

Το ηλιακό φως κατά την ημέρα και η φυσική συσκότιση κατά τη νύχτα, συγχρονίζουν και βελτιστοποιούν τους μηχανισμούς προσαρμογής του σώματος. Σήμερα με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, την τηλεόραση, τα ξενύχτια, πολλοί άνθρωποι κάνουν τη μέρα νύχτα.

Η υπερβολική έκθεση ωστόσο στο μπλε φως αποσυντονίζει το σώμα και δυσχεραίνει την ομαλή αναπλήρωση των ενεργειακών αποθηκών. Υιοθετήστε σταθερό ωράριο ύπνου που να ακολουθεί κατά το δυνατόν τις ώρες της φυσικής συσκότισης και ηλιοφάνειας, περπατήστε το πρωί υπό το φως του ήλιου, χαμηλώστε τα φώτα μετά το σούρουπο.

αλκοόλ

Αποφύγετε το αλκοόλ

Τα επίπεδα του αλκοόλ στο αίμα μετά από πόση, εξαρτώνται από το βάρος του ατόμου, το είδος του ποτού και ποικίλους μεταβολικούς παράγοντες. Ένα ποτηράκι κρασί, το οποίο έχει 10-11% αλκοόλ μπορεί να ανεβάσει τα επίπεδα του αίματος από 20 έως πάνω από 50 mg /dl με αποτέλεσμα  ευφορία, μείωση αντανακλαστικών, υπνηλία, καταστολή του ΚΝΣ, επιδείνωση της κόπωσης.

Ζάλη, αταξία, ναυτία και εμετός εμφανίζονται σε επίπεδα πάνω από 150 mg /dl, ενώ σε επίπεδα πάνω από 350 mg /dl, αναπνευστική καταστολή, σπασμοί, κώμα, θάνατος απειλούν τον πότη. Τα νοθευμένα ποτά είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνα. Προτιμήστε φυσικού χυμούς από αλκοολούχα ποτά.

Αποφύγετε την έκθεση στον ήλιο

Η παρατεταμένη έκθεση οδηγεί σε κόπωση των ομοιοστατικών μηχανισμών του σώματος. Η αφυδάτωση, οι διαταραχές ηλεκτρολυτών από τις απώλειες του ιδρώτα και η ελάττωση της εγκεφαλικής άρδευσης μπορεί να προκαλέσει ευερεθιστότητα, λήθαργο, επηρεασμένη συνείδηση, διαταραχή συμπεριφοράς, να επιδεινώσει την κόπωση και να οδηγήσει τελικώς σε θερμοπληξία.

 

Μην κάνετε υπερβολές στην άσκηση και το κολύμπι 

Μην πιέζετε τον εαυτό σας, αυξήστε σταδιακά τα λεπτά της ημερήσιας βάδισης ή κολύμβησης και ασκηθείτε ήπια. Αυξήστε σταδιακά κατά πέντε δέκα λεπτά την ποσότητα της ημερήσιας άσκησης, χωρίς να εξαντλείτε τις αντοχές σας. Μην ασκείστε μετά τα γεύματα.

Δρ. Αναστασία Μοσχοβάκη

 

 

 

Η Δρ. Αναστασία Μοσχοβάκη είναι ιατρός-ειδική παθολόγος
Facebook
Twitter
Links: http://anastasiamoschovaki1.blogspot.com
http://systemichypertension.blogspot.com

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΙαπωνία: Ο Spot στην υπηρεσία της δασικής βιομηχανίας
Επόμενο άρθροΚορωνοϊός: Πάνω από 50.000 οι νέες μολύνσεις την προηγούμενη εβδομάδα