Αρχική Περιβάλλον Λιώνουν οι δρόμοι στην Ευρώπη – Κάλυψαν γέφυρα με αλουμινόχαρτο λόγω καύσωνα

Λιώνουν οι δρόμοι στην Ευρώπη – Κάλυψαν γέφυρα με αλουμινόχαρτο λόγω καύσωνα

Σύνταξη: ecozen.gr

0
asfaltos
Διαφήμιση

Το πρωτοφανές κύμα καύσωνα το οποίο σαρώνει την κεντρική και τη Βόρεια Ευρώπη προκαλεί πολλά προβλήματα, καταστρέφοντας μεταξύ άλλων και υποδομές όπως το οδικό δίκτυο της Ολλανδίας και της Μ. Βρετανίας.

Σημαντικά προβλήματα στο οδικό δίκτυο της Ολλανδίας και της Μ. Βρετανίας έχει προκαλέσει το πρωτοφανές κύμα καύσωνα το οποίο σαρώνει το μεγαλύτερο τμήμα της γηραιάς ηπείρου.

Μπορεί οι Βρετανοί να έσπευσαν να σώσουν μία από τις παλαιότερες γέφυρες του Λονδίνου καλύπτοντας τμήματά της με… αλουμινόχαρτο, ωστόσο, θα χρειαστεί να προσπαθήσουν και μάλιστα σκληρά ώστε να βρουν λύση για την άσφαλτο η οποία λιώνει κάτω από τα πόδια τους εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών.

Οι βρετανικές αρχές έχουν ήδη εκδώσει προειδοποίηση ότι είναι πολύ πιθανόν τις επόμενες ημέρες να κλείσουν τμήματα του οδικού δικτύου και να σημειωθούν καθυστερήσεις στα δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς.

ΑΣΦΑΛΤΟΣ

Μάλιστα στη Μ. Βρετανία έχουν ήδη επιστρατευθεί και οι περίφημες «αλατιέρες», οι οποίες είναι έτοιμες να απλώσουν ένα μικρό στρώμα άμμου στην άσφαλτο ώστε να περιορίσουν τη διάβρωσή τους από την υψηλή θερμοκρασία.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και σε δρόμους της Ολλανδίας, με τις τοπικές αρχές να επιλέγουν τη λύση του αλατιού ώστε να μειώσουν τη θερμοκρασία στην επιφάνεια της ασφάλτου και να αποτρέψουν την παραμόρφωσή τους, καθώς μεταξύ των ιδιοτήτων του αλατιού είναι και εκείνο της συγκράτησης της υγρασίας από την ατμόσφαιρα.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα βέβαια δεν σχετίζεται μόνο με τις υψηλές θερμοκρασίες, οι οποίες έχουν σημειωθεί το τελευταίο διάστημα σε ολόκληρη τη Δυτική Ευρώπη, αλλά κυρίως με τη σύσταση της ασφάλτου, η οποία την καθιστά εξαιρετικά ευάλωτη στο συγκεκριμένο καιρικό φαινόμενο.

Αυτό ουσιαστικά απαντά και στο ερώτημα γιατί δεν παρουσιάζεται το ίδιο ακριβώς φαινόμενο στις νοτιότερες χώρες της γηραιάς ηπείρου στις οποία κατά κανόνα σημειώνονται υψηλότερες θερμοκρασίες.

Το φαινόμενο της ασφάλτου που «λιώνει» δημιουργεί δύο προβλήματα. Το πρώτο είναι το προφανές, καθώς στην περίπτωση που το ανώτερο στρώμα της ασφάλτου ρευστοποιηθεί αλλάζει μορφή δημιουργώντας μη αναστρέψιμες ανωμαλίες.

Το δεύτερο πρόβλημα προκύπτει από το γεγονός ότι στην περίπτωση που η άσφαλτος αρχίσει να χάνει τις ιδιότητές της, περιορίζει αν δεν ελαχιστοποιεί την πρόσφυση την οποία εξασφαλίζει στα οχήματα στα οποία κινούνται σε αυτήν, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ενεργητική ασφάλεια.

1200px Hammersmith Bridge 2008 0

Κάλυψαν με… αλουμινόχαρτο γέφυρα στο Λονδίνο

Την καλοκαιρινή της ενδυμασία φόρεσε γέφυρα στο Δυτικό Λονδίνο με σκοπό να αντεπεξέλθει στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού.

Το κύμα καύσωνα που χτυπά το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης προκαλεί αρρυθμίες ακόμα και στις πλέον… οργανωμένες κοινωνίες.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Μ. Βρετανίας και ειδικότερα του Λονδίνου και ειδικότερα της Hammersmith Bridge, η οποία απέκτησε μια… αλλόκοτη «φορεσιά» με σκοπό να αντιμετωπίσει τις ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν τα τελευταία εικοσιτετράωρα στη βρετανική πρωτεύουσα.

Μέσα σε ένα βράδυ, λοιπόν, η γέφυρα του Hammersmith στο Δυτικό Λονδίνο ντύθηκε με φύλα ενισχυμένου αλουμινόχαρτου τα οποία προστατεύουν το μεταλλικό σύστημα στήριξης της γέφυρας από τις υψηλές θερμοκρασίες και τις ρωγμές που προκαλούν αυτές.

Το συγκεκριμένο φαινόμενο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2020, με αποτέλεσμα να απαιτηθούν εργασίες αποκατάστασης ύψους 140 εκ. λιρών και η γέφυρα η οποία κατασκευάστηκε το 1887 να κλείσει για τα οχήματα, παραμένοντας προσβάσιμη μόνον στους ποδηλάτες και τους πεζούς.

Hammersmith Bridge 1

Το κόστος της επένδυσης που εφαρμόστηκε στη γέφυρα του Hammersmith έφτασε τις 420.000 λίρες και πλέον θεωρείται εξαιρετικά πιθανή η τοποθέτηση διοδίων ώστε να καλυφθούν τα έξοδα συντήρησης και επισκευής.

Σε κάθε περίπτωση, εν μέσω καύσωνα η μεταλλική αλυσίδα η οποία συγκρατεί τα υπόλοιπα στελέχη της γέφυρας θα πρέπει να διατηρηθεί στη θερμοκρασία των 13 βαθμών Κελσίου, ενώ στην περίπτωση που υπερβεί τους 18 βαθμούς Κελσίου τότε οι αρχές θα αναγκαστούν να διακόψουν την κυκλοφορία σε αυτή.

ΠΗΓΗ: https://scinews.eu/

Διαφήμιση