Αρχική Κόσμος Κατάργηση του κωδικού “ανάλωση κατά προτίμηση” σε 300 είδη

Κατάργηση του κωδικού “ανάλωση κατά προτίμηση” σε 300 είδη

Σύνταξη: ecozen.gr

0
food
Διαφήμιση

«Ανάλωση κατά προτίμηση» και «best before» δεν σημαίνει απαραίτητα και «Ημερομηνία λήξης». Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι όροι αυτοί δεν έχουν καμία σχέση με τους κανόνες ασφαλείας.

Αυτό το «μπέρδεμα» ωστόσο, κοστίζει τόνους τροφίμων που καταλήγουν στα σκουπίδια από τα σούπερ μάρκετ και τους καταναλωτές που θεωρούν ότι δεν είναι κατάλληλα προς κατανάλωση τα συγκεκριμένα τρόφιμα που φέρουν αυτές τις ενδείξεις.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, περισσότεροι από δύο εκατομμύρια τόνοι τροφίμων που εξακολουθούν να είναι βρώσιμα πηγαίνουν στα σκουπίδια, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Δράσης για τα Απόβλητα και τους Πόρους (WRAP).

Ένα μεγάλο βήμα κάνει η γνωστή αλυσίδα λιανικής  Marks & Spencer και θα αφαιρέσει τις ημερομηνίες “λήξης” (ανάλωση κατά προτίμηση) από περισσότερα από 300 προϊόντα φρούτων και λαχανικών αυτή την εβδομάδα σε όλα τα καταστήματά της. Θα ενθαρρύνει με αυτόν τον τρόπο τους πελάτες της να χρησιμοποιούν την κρίση τους για να αποφασίσουν πότε τα τρόφιμα δεν μπορούν πλέον να καταναλωθούν.

τρόφιμα σκουπίδια

Η ανάλυση του “κωδικού λήξης”

«Οι διάφοροι όροι που αναγράφονται στις συσκευασίες συνδέονται με όρους που έχει θεσπίσει η εταιρεία παραγωγής για την ποιότητα του προϊόντος», δήλωσε ο Γκάρι Γουέμπερ, διευθυντής για την ασφάλεια των τροφίμων και την πρόληψη της μόλυνσης στην εταιρεία διαχείρισης κινδύνων WorldAware.

«Αυτές οι ημερομηνίες δεν σχετίζονται με την ασφάλεια των τροφίμων, με εξαίρεση τις βρεφικές τροφές. Βέβαια και σε αυτή την περίπτωση, το θέμα δεν έχει να κάνει με την ασφάλεια του προϊόντος αλλά με την ποιότητα και την σωστή γεύση».

«Πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι οι ετικέτες με την ένδειξη της ημερομηνίας, χρησιμοποιούνται από τους κατασκευαστές για να υποδείξουν πότε το προϊόν έχει την καλύτερη γεύση», δήλωσε ο νομικός Τζόρι Λαντζ, που ειδικεύεται σε περιπτώσεις δηλητηρίασης από τρόφιμα.

«Κωδικός φρεσκάδας» αντί για ημερομηνία λήξης

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι μερικά από τα πιο συχνά σπαταλούμενα είδη στα νοικοκυριά, ιδίως τα μήλα και οι πατάτες.

Η ένδειξη “ημερομηνία λήξης” στα φρέσκα προϊόντα θα αντικατασταθεί από έναν νέο κωδικό που θα επιτρέπει στο προσωπικό της M&S να ελέγχει τη φρεσκάδα και την ποιότητα των συγκεκριμένων τροφίμων.

Η αλυσίδα λιανικής δεσμεύτηκε να μειώσει στο μισό τα απορρίμματα τροφίμων έως το 2030, στο πλαίσιο του χάρτη πορείας για τη βιωσιμότητα.

Στόχος της είναι επίσης να έχει αναδιανείμει όλο το βρώσιμο πλεόνασμά της μέχρι το 2025.

Άλλα μέτρα που έχει λάβει η M&S για τη μείωση των αποβλήτων τροφίμων περιλαμβάνουν τη χρήση των απούλητων ψωμιών για την παρασκευή κατεψυγμένου ψωμιού με σκόρδο.

Κορονοϊός: Σουπερμάρκετ πέταξε τρόφιμα 31.000€ - Γυναίκα… έβηξε πάνω τους!

 

“Το “best before” είναι απλώς ένα μέτρο ποιότητας και όχι ασφάλειας και χαιρετίζουμε την τελευταία καθοδήγηση του WRAP για τις επιχειρήσεις τροφίμων και τους οργανισμούς αναδιανομής σχετικά με το θέμα. Η Catherine David, διευθύντρια συνεργασίας και αλλαγής στο WRAP, πρόσθεσε: “Είμαστε ενθουσιασμένοι με την κίνηση αυτή της M&S, η οποία θα μειώσει τα απορρίμματα τροφίμων και θα συμβάλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.

“Η αφαίρεση των ημερομηνιών στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά μπορεί να εξοικονομήσει το ισοδύναμο επτά εκατομμυρίων καλαθιών τροφίμων που καταλήγουν στα σκουπίδια στα σπίτια μας.

“Προτρέπουμε περισσότερα σούπερ μάρκετ να προχωρήσουν στην αντιμετώπιση της σπατάλης τροφίμων, καταργώντας τις ετικέτες ημερομηνίας από τα φρέσκα προϊόντα, επιτρέποντας στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τη δική τους κρίση”.

Η κίνηση αυτή ακολουθεί άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που έχουν λάβει παρόμοιες αποφάσεις σχετικά με τις ημερομηνίες “καλύτερης διατηρησιμότητας”.

Το 2018, η Tesco κατήργησε τις ημερομηνίες λήξης σε περισσότερα από 100 προϊόντα φρούτων και λαχανικών, ενώ η Morrisons ανακοίνωσε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους το σχέδιό της να αφαιρέσει τις ημερομηνίες λήξης από το 90% του γάλακτος της μάρκας της.

Με πληροφορίες από : https://www.independent.co.uk/ , www.Huffington-Post.gr

Διαφήμιση