Αρχική Διάστημα ΗΠΑ: Επιβεβαιώνεται ότι ένας διαστρικός μετεωρίτης συγκρούστηκε με τη Γη

ΗΠΑ: Επιβεβαιώνεται ότι ένας διαστρικός μετεωρίτης συγκρούστηκε με τη Γη

Ο διαστρικός μετεωρίτης είναι ένας διαστημικός βράχος που προέρχεται έξω από το ηλιακό μας σύστημα και πρόκειται για ένα σπάνιο φαινόμενο.

meteor1

Ένας μετεωρίτης ταξίδεψε πολύ μακριά για να επισκεφθεί τη Γη.

Έχουν περάσει επτά χρόνια από την ώρα που ένας διαστρικός μετεωρίτης χτύπησε τη Γη και περίπου πέντε από την ώρα που ένας φοιτητής του Χάρβαρντ ασχολήθηκε σοβαρά μαζί του. Φαίνεται ότι τώρα ήρθε η ώρα της επίσημης δημοσίευσης, καθώς πλέον επιβεβαιώνεται και επισήμως.

“Επίσκεψη” στην Παπούα

Ερευνητές ανακάλυψαν τον πρώτο γνωστό διαστρικό μετεωρίτη που χτύπησε ποτέ τη Γη, σύμφωνα με ένα έγγραφο της Διαστημικής Διοίκησης των Ηνωμένων Πολιτειών. Ένας διαστρικός μετεωρίτης είναι ένας διαστημικός βράχος που προέρχεται έξω από το ηλιακό μας σύστημα. Πρόκειται για ένα σπάνιο φαινόμενο.
Ο γνωστός ως CNEOS 2014-01-08 και προσγειώθηκε κατά μήκος της βορειοανατολικής ακτής της Παπούα Νέας Γουινέας στις 8 Ιανουαρίου 2014.
Το εύρημα προκάλεσε έκπληξη στον Amir Siraj, ο οποίος αναγνώρισε το αντικείμενο ως διαστρικό μετεωρίτη σε μια μελέτη του το 2019 όταν ήταν προπτυχιακός στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.
Ο Siraj ερευνούσε το “Oumuamua”, το πρώτο γνωστό διαστρικό αντικείμενο στο ηλιακό μας σύστημα που βρέθηκε το 2017, με τον Abraham Loeb, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.

Υψηλή ταχύτητα

Η υψηλή ταχύτητα του μετεωρίτη είναι αυτό που τράβηξε αρχικά την προσοχή του Siraj.
Ο μετεωρίτης κινούνταν με υψηλή ταχύτητα περίπου 28 μιλίων ανά δευτερόλεπτο (45 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο) σε σχέση με τη Γη, η οποία κινείται με περίπου 18,6 μίλια ανά δευτερόλεπτο (30 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο) γύρω από τον ήλιο. Επειδή οι ερευνητές μέτρησαν πόσο γρήγορα κινούνταν ο μετεωρίτης ενώ βρισκόταν σε κινούμενο πλανήτη, τα 45 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο δεν ήταν στην πραγματικότητα πόσο γρήγορα πήγαινε.
Η ηλιοκεντρική ταχύτητα ορίζεται ως η ταχύτητα του μετεωρίτη σε σχέση με τον ήλιο, που είναι ένας πιο ακριβής τρόπος προσδιορισμού της τροχιάς ενός αντικειμένου. Υπολογίζεται με βάση τη γωνία με την οποία ένας μετεωρίτης χτυπά τη Γη. Ο πλανήτης κινείται προς μία κατεύθυνση γύρω από τον ήλιο, επομένως ο μετεωρίτης θα μπορούσε να έχει χτυπήσει τη Γη κατά μέτωπο, δηλαδή αντίθετα από την κατεύθυνση που κινείται ο πλανήτης ή από πίσω, δηλ. με την ίδια κατεύθυνση που κινείται η Γη.
Δεδομένου ότι ο μετεωρίτης χτύπησε τη Γη από πίσω, οι υπολογισμοί του Siraj είπαν ότι ο μετεωρίτης ταξίδευε με περίπου 37,3 μίλια ανά δευτερόλεπτο (60 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο) σε σχέση με τον ήλιο.
Στη συνέχεια χαρτογράφησε την τροχιά του μετεωρίτη και βρήκε ότι βρισκόταν σε μια αδέσμευτη τροχιά, σε αντίθεση με την κλειστή τροχιά άλλων μετεωριτών. Αυτό σημαίνει ότι αντί να κάνει κύκλους γύρω από τον ήλιο όπως άλλοι μετεωρίτες, προήλθε έξω από το ηλιακό σύστημα.
“Πιθανώς, παρήχθη από ένα άλλο αστέρι, εκδιώχθηκε από το πλανητικό σύστημα αυτού του άστρου και έτσι έτυχε να πάρει το δρόμο προς το ηλιακό μας σύστημα και να συγκρουστεί με τη Γη”, είπε ο Siraj.

Δυσκολία στη δημοσίευση και επίσημη επιβεβαίωση

Ο Loeb και ο Siraj δεν μπόρεσαν να δημοσιεύσουν τα ευρήματά τους σε κάποιο περιοδικό επειδή τα δεδομένα τους προήλθαν από τη βάση δεδομένων CNEOS της NASA, η οποία δεν αποκαλύπτει πληροφορίες όπως πόσο ακριβείς είναι οι μετρήσεις.
Μετά από χρόνια προσπαθειών να λάβουν τις πρόσθετες πληροφορίες που χρειάζονται, έλαβαν επίσημη επιβεβαίωση ότι στην πραγματικότητα επρόκειτο για διαστρικό μετεωρίτη, από τον John Shaw, αναπληρωτή διοικητή της Διαστημικής Διοίκησης των ΗΠΑ. Η διοίκηση είναι μέρος του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ και είναι υπεύθυνη για στρατιωτικές επιχειρήσεις στο διάστημα.
Ολόκληρο το άρθρο στο CNN