Αρχική Ειδήσεις Πιερρακάκης: 20 online υπηρεσίες του Δημοσίου

Πιερρακάκης: 20 online υπηρεσίες του Δημοσίου

0
Ψηφιακές υπηρεσίες
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Με αφορμή την πανδημία ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες κάνουν το επόμενο βήμα και περνάνε στη ψηφιακή λειτουργία. Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δηλώνει πως 19 συν μια υπηρεσίες μπαίνουν στον χάρτη των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Επιπρόσθετα, να σημειωθεί ότι φέτος οι ψηφιακές συναλλαγές σημειώνουν ρεκόρ και θα ξεπεράσουν τις 300.000.000 σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ίδιος στη Ναυτεμπορική.

Μεταξύ των υπηρεσιών αυτών είναι και η ηλεκτρονική μεταβίβαση ακινήτου. Η προσαρμογή αυτή  πέρα από την ουσιαστική διευκόλυνση στον πολίτη, στην πλήρη ανάπτυξή της θα αλλάξει την εικόνα της χώρας ως επενδυτικού προορισμού. Στις νέες υπηρεσίες  περιλαμβάνονται δύο ακόμη : η ανανέωση άδειας – διπλώματος οδήγησης (με ιατρικά πιστοποιητικά) και η παροχή ψηφιακά της άδειας οδήγησης, οι οποίες θα παρουσιαστούν σήμερα από τον κ. Πιερρακάκη στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη . Στις 19 νέες υπηρεσίες καταγράφονται, μεταξύ άλλων, το άυλο συναινετικό διαζύγιο, την ίδρυση ατομικής επιχείρησης, τις προληπτικές ιατρικές εξετάσεις και υπηρεσίες τηλεϊατρικής που στόχο έχουν να «εκπαιδεύσουν» τους πολίτες, αλλά και το σύστημα υγείας να ανταποκριθεί σε μια πιο εκτεταμένη χρήση τής από απόσταση ιατρικής, ειδικά για τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.

Όπως επισημαίνει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, «όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου σχεδιάζονται και υλοποιούνται με επίκεντρο τον πολίτη και όχι το κράτος. Μέχρι πρόσφατα το κράτος σχεδίαζε με επίκεντρο τον “εαυτό του”, αλλά πλέον σχεδιάζει με επίκεντρο τον πολίτη. Το κάναμε για τα εμβόλια, το κάνουμε σε όλες τις υπηρεσίες του gov.gr. Κάθε υπηρεσία που χρησιμοποιείται, κάθε φορά που τα ηλεκτρονικά μητρώα του Δημοσίου “μιλούν” μεταξύ τους, συνεπάγεται μια επίσκεψη σε γκισέ που δεν έγινε. Το εμβληματικό για την ψηφιακή μεταρρύθμιση της χώρας, το gov.gr, ξεκίνησε τη λειτουργία του με 501 ψηφιακές υπηρεσίες που προϋπήρχαν. Σήμερα είναι 1.300 και συνεχίζουμε».

«Η ανταπόκριση του πολίτη είναι απολύτως ικανοποιητική» προσθέτει ο ίδιος και αναφέρει: «Η αύξηση στον αριθμό των ψηφιακών συναλλαγών είναι εκθετική. Φέτος εκτιμάμε ότι θα ξεπεράσουμε τις 300.000.000, όταν το 2018 είχαμε 8.800.000 ηλεκτρονικές συναλλαγές και 34.000.000 το 2019».

Διαβάστε επίσης:  Οι επιπτώσεις στον πλανήτη από την αύξηση κατοικίδιων

Βασικά στοιχεία για τις νέες υπηρεσίες 

1. Ανανέωση άδειας – διπλώματος οδήγησης (με ιατρικά πιστοποιητικά): Η μία από τις δύο υπηρεσίες που παρουσιάζονται σήμερα αφορά περίπου 200.000 άτομα, σε ετήσια βάση, τα οποία γλιτώνουν τουλάχιστον δύο επισκέψεις στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Μεταφορών. Η νέα υπηρεσία απευθύνεται σε πολίτες άνω των 65 ετών, τους έχοντες επαγγελματικό δίπλωμα (ανανεώνεται κάθε πέντε χρόνια) και σε πολίτες με χρόνια προβλήματα που κάνουν εξετάσεις σε τακτικά χρονικά διαστήματα.

2. Αντίγραφο άδειας κυκλοφορίας: Σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής της άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτου ο πολίτης θα πάψει να είναι υποχρεωμένος να πάει στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Μεταφορών και θα μπορεί να λαμβάνει αντίγραφο ψηφιακά.
3. Άυλο συναινετικό διαζύγιο: Το συναινετικό διαζύγιο θα διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά μέσω πλατφόρμας. Στη διαδικασία παραμένει ο ρόλος των δικηγόρων για ευνόητους λόγους, ωστόσο για τη σύνταξη της συμβολαιογραφικής πράξης και τη διαβίβαση της λύσης του γάμου στο ληξιαρχείο δεν θα απαιτείται συνάντηση του ζευγαριού.
4. Ίδρυση ατομικής επιχείρησης: Τη δυνατότητα ίδρυσης ατομικής επιχείρησης (τα αποκαλούμενα μπλοκάκια) θα παρέχει πλατφόρμα υπό κατασκευή. Ο ενδιαφερόμενος δεν θα χρειάζεται να επισκεφτεί ΕΦΚΑ, εφορία και ΓΕΜΗ, γλιτώνοντας ταλαιπωρία.
5. Βάφτιση: Ηλεκτρονικά θα γίνεται σε λίγο χρονικό διάστημα η δήλωση της βάφτισης ενός παιδιού.
6. Ονοματοδοσία παιδιού: Το ίδιο και η ονοματοδοσία του παιδιού. Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα θα εισέρχονται και οι δύο γονείς.
7. Προληπτικές δωρεάν εξετάσεις: Αποστολή μηνυμάτων στους πολίτες που είναι στην άυλη συνταγογράφηση. Θα τους ενημερώνουν και θα τους προτρέπουν, ανάλογα με την ηλικία τους, να κάνουν προληπτικές εξετάσεις (π.χ. για τις γυναίκες μαστογραφία ή για τους άνδρες εξέταση προστάτη). Η πλατφόρμα θα παρέχει και το αναγκαίο παραπεμπτικό.
8. Τηλεσυμβουλευτική κορονοϊού: Μέσω πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης, ο πολίτης που νοσεί από κορονοϊό θα έχει τη δυνατότητα να συνομιλήσει με γιατρό του Δημοσίου λαμβάνοντας τις αναγκαίες συμβουλές.
9. Τηλεψυχιατρική: Βασισμένη στην ίδια πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης, η νέα αυτή υπηρεσία θα δίνει τη δυνατότητα μιας πρώτης συνεδρίας με ψυχολόγους για παιδιά που το έχουν ανάγκη, ώστε να διαμορφώνεται μια πρώτη εκτίμηση. Θα εξυπηρετήσει περισσότερο πολίτες σε περιοχές χωρίς τις σχετικές δημόσιες δομές.
10. Βιβλιάριο υγείας παιδιού: Το γνωστό σε όλους τους γονείς βιβλιαράκι εξέλιξης της υγείας και ανάπτυξης του παιδιού, που περιλαμβάνει τα εμβόλια, γίνεται ηλεκτρονικό. Οι γονείς θα έχουν πρόσβαση εφόσον είναι στην άυλη συνταγογράφηση. Υπεύθυνος για την ενημέρωσή του θα είναι ο παιδίατρος.
11. Ψηφιακές υπογραφές: Μέσω του gov.gr θα διανεμηθούν συνολικά 656.500 ψηφιακές υπογραφές: 376.500 από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος – ΚΕΕ (270.000 σε διαχειριστές επιχειρήσεων, 60.000 σε λογιστές, 43.500 σε δικηγόρους και 3.000 σε συμβολαιογράφους), 150.000 προς δημοσίους υπαλλήλους, 30.000 προς μηχανικούς και 100.000 προς άλλους πολίτες.
12. My Auto: Δημιουργία πλήρους ηλεκτρονικού φακέλου κάθε οχήματος με το ιστορικό του, π.χ. πότε πέρασε ΚΤΕΟ κ.λπ., την ασφάλισή του και ό,τι άλλο το αφορά.
13. Δίπλωμα οδήγησης ηλεκτρονικά: Εφαρμογή (που θα μπαίνει στο wallet) όπως αυτή με το πιστοποιητικό εμβολιασμού στο κινητό, στην οποία ο πολίτης θα έχει το δίπλωμα οδήγησής του. Θα γίνει αργότερα και για τις ταυτότητες.
14. Μy Δήμος Live: Υπηρεσία, όπως ΚΕΠ live κ.λπ., συνομιλίας των πολιτών με τους δήμους. Ξεκινά πιλοτικά με τον Δήμο Χανίων. Οι δήμοι θα αποφασίζουν ποιες υπηρεσίες θα παρέχουν.
15. My Κτηματολόγιο Live: Επικοινωνία ψηφιακά με την εταιρεία του Κτηματολογίου για τα θέματα που προκύπτουν και αφορούν την κτηματογράφηση κ.λπ.
16. My ΟΠΕΚΑ Live: Μέσω πλατφόρμας οι πολίτες θα μπορούν να επικοινωνούν με τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) επιλύοντας ζητήματα που τους απασχολούν.
17. My Συνήγορος Live: Δεν είναι λίγες οι φορές που ο πολίτης χρειάζεται να καταφύγει στον Συνήγορο του Πολίτη για να βρει το δίκιο του. Με τη νέα υπηρεσία θα του δίνεται η δυνατότητα να συνομιλεί ψηφιακά με στέλεχος της ανεξάρτητης αρχής.
18. Μεταβιβάσεις αυτοκινήτων: Όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά για μια μεταβίβαση αυτοκινήτου θα συλλέγονται ηλεκτρονικά σε μια πλατφόρμα, στην οποία θα εισέρχονται οι ενδιαφερόμενοι για να ολοκληρώνουν τη μεταβίβαση.
19. Ηλεκτρονικό apostille: Apostille είναι η σφραγίδα πιστοποίησης ενός εγγράφου, προκειμένου να γίνει δεκτό ως έγκυρο από ξένο κράτος, υπό τους όρους που θεσπίσθηκαν με τη Σύμβαση της Χάγης της 6ης Οκτωβρίου 1961. Η διαδικασία έκδοσής της θα γίνεται ηλεκτρονικά.

Διαβάστε επίσης:  Οι επιπτώσεις στον πλανήτη από την αύξηση κατοικίδιων

 

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΑποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας του Ερντογάν
Επόμενο άρθροΗ πρώτη τελετή απονομής του Cretan Taste Awards