Αρχική Special Topics «ΑΕΝΑΟΣ ΡΟΗ»: Μια έκθεση τομή στον χρόνο και το όνειρο

«ΑΕΝΑΟΣ ΡΟΗ»: Μια έκθεση τομή στον χρόνο και το όνειρο

0
IMG 9671
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΙΡΕΤΑΚΗΣ: ΕΚΘΕΣΗ «ΑΕΝΑΟΣ ΡΟΗ»
Διαφήμιση

Με μια ολοκαίνουργια συλλογή ζωγραφικών έργων, ο διεθνής γλύπτης και ζωγράφος Αλέξανδρος Χαιρετάκης, μας εντυπωσιάζει με τη νέα του ατομική έκθεση«Αέναος Ροή».

Τα εγκαίνια της έκθεσης «Αέναος Ροή» θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 18 Δεκεμβρίου και ώρα 18:00, στον εικαστικό χώρο «White Hills Gallery» στην Πλατεία Τροπαίου της Αράχωβας, σε επιμέλεια της κας Μαρίζας Λέκκα Μπάρμπα.

image 6483441

«Αέναος Ροή»

Μέσα από την τελευταία του δουλειά που παρουσιάζει στην αίθουσα Τέχνης «White Hills Gallery» αλλά και λίγες ενδεικτικές σκέψεις για το μονοπάτι της δημιουργικής του έκφρασης και διαδρομής, ο Αλέξανδρος Χαιρετάκης γοητεύει.

Το έργο του αποτυπώνει με πιστότητα η ρήση του Jeremy Irons σύμφωνα με την οποία «Όλοι μας έχουμε τις χρονομηχανές μας. Κάποιες μας πάνε πίσω, τις λέμε αναμνήσεις. Κάποιες μας πάνε μπροστά και τις λέμε όνειρα».
Και… κάποιες μένουν αναλλοίωτες στο χρόνο και στον χώρο. Επιστρέφουν και δονούνται στην προσωρινότητα της στιγμής για να μας οδηγήσουν σε νέους προορισμούς που όμως έχουμε βιώσει χωρίς θύμηση μόνο με αυτόματη καταγραφή, ασυνειδήτως, που μας ωθεί στο μέλλον… μέσα στην αέναο ροή της ζωής.

Προσωπικές προσεγγίσεις

Στα έργα του Αλέξανδρου Χαιρετάκη μπορείς να διακρίνεις την καλλιεργημένη αισθαντικότητα του γνήσιου καλλιτέχνη, την ευρηματικότητα ακόμα και στις πιο προσωπικές προσεγγίσεις.

Ο εικονογραφικός εμπλουτισμός προδίδει πληθωρικά νοήματα από βιωματικές παραστάσεις. Ο συμβολικά φορτισμένος χώρος εντείνει την εικαστική σύνθεση που λειτουργεί με πυκνότητα νοημάτων και εσωτερική ένταση. Στις συνθέσεις του, όπου ο μαγικός ιμπρεσιονισμός είναι εμπλουτισμένος με μεταφυσική διάθεση, καταγράφονται σκηνές πόλεων, εργαστηρίων, τοπία και σύνολα αντικειμένων.

Ο καλλιτέχνης, καθε φορά, μελετά τη σύνθεση των θεμάτων και των χρωμάτων και αναζητά τη καλύτερη δυνατή οργάνωση τους ώστε να εξασφαλίζεται η κάθε φορά αναγκαία ισορροπία.

Οι συνθέσεις του αξιοποιούν την κλασικόπτροπη χρυσή τομή την οποία στην συνέχεια ο καλλιτέχνης ενδυναμώνει με διαγώνιες διαδρομές ενω κάνει χρήση της αισθητικής προοπτικής που μεταβιβάζει σταδιακά το μυημένο βλέμμα του θεατή, καλώντας τον σε ένα ταξίδι από την επιφάνεια στην ιχνηλασία του βάθους.

Η παρόρμηση, το ένστικτο και η έκφραση του παραλόγου

Ο Χαιρετάκης επιλέγει να αφεθεί στην παρόρμηση και το ένστικτο, να διαμορφώσει τους κανόνες και να επιλέξει τις τεχνικές του εκάστοτε έργου κατά τη διάρκεια της ζωγραφικής διαδικασίας.

Αυτού του είδους οι πειραματισμοί του επιτρέπουν να ανακαλύπτει, όπως εξομολογείται ο ίδιος, «την καθαρότερη δυνατή έκφραση του παραλόγου». Η δημιουργία, η καλλιτεχνική διαδικασία, θα πρέπει να είναι ελεύθερη από τη παραδεδομένη καθημερινή λογική, από ασυμβίβαστες λύσεις και στερεότυπα.

Το παράλογο και το μη αναμενόμενο είναι αυτά, τα οποία σύμφωνα με τον Χαιρετάκη, οδηγούν σε μια αμεσότερη επικοινωνία με το δέκτη.

Νοσταλγία και μοναχικότητα

Άλλο ένα χαρακτηριστικό του Χαιρετάκη, οι ανθρώπινες φιγούρες που δεν έχουν στόχο να αποδώσουν τύπους ανθρώπων, έχουν κάτι περισσότερο.

Το χρώμα γίνεται μορφή και η μορφές χρώμα. Μορφές που παρατηρούν όσα συμβαίνουν γώρω τους. Αλλοτε δυσανασχετούν και άλλοτε αδιαφορούν με μια ευδιάκριτη ειρωνική διάθεση.

«Οι μορφές μου εκπροσωπούν την μοναχικότητα: είναι σιωπηλές, προβληματισμένες και ασυμβίβαστες. Εχουν συνειδητοποιήσει την ματαιότητα. «Ετσι εκφράζω την νοσταλγία μου σε βιώματα που που πέρασα», παρατηρεί ο ίδιος.

Η ζωή του καλλιτέχνη

Ο Αλέξανδρος Χαιρετάκης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Αθήνα, το Παρίσι και το Βερολίνο. Εργα φιλοξενούνται σε δημόσιες, τραπεζικές και ιδιωτικές συλλογές της Ελλάδας και του εξωτερικού. Εχει φιλοτεχνήσει ποιητικές συλλογές και λογοτεχνικές εκδόσεις. Ξεκίνησε να εκθέτει το 1985. Μέχρι σήμερα έχει συμμετάσχει σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το έργο του έχει αναγνωριστεί διεθνώς. Τελευταία παρουσίαση της δουλειάς του έγινε τον Ιούνιο του 2005 στο Πολιτιστικό Φεστιβάλ του Πεκίνου υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών και της Ελληνικής Ακαδημίας Μοντέρνας Τέχνης (Η.Α.Μ.Α), μιας μη κερδοσκοπικής εταιρείας, που δραστηριοποιείται στον τομέα της ανάδειξης του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού διεθνώς.
Η περιγραφική σύνθεση είναι μνημειώδης με ιμπρεσιονιστικό φόντο και μεταφυσική διάσταση. Το θέμα χαρακτηρίζεται από οργάνωση και ισορροπία με κάθετες και διαγώνιες διαστάσεις και χρήση της προοπτικής από την επιφάνεια στο βάθος.

ΕΚΘΕΣΕΙΣ 1985 – 2015

  • Gallery F
    Σεπτέμβριος 1985
  • Πινακοθήκη Μυκόνου
    Αύγουστος 1987
  • Gallery Modern, Γερμανία
    Μάιος 1988
  • Gallery Η
    Απρίλιος 1989
  • Κέντρο Τέχνης Κ.Ε.Ο.
    Φεβρουάριος 1990
  • Αθήνα Cultural Center
    Μάιος 1991
  • Gallery Η
    Νοέμβριος 1992
  • Blazer M Gallery
    Οκτώβριος 1994
  • Gallery 3
    Δεκέμβριος 1995
  • Gallery Mo
    Μάρτιος 1996
  • Park B
    Οκτώβριος 1996
  • A. Gallery Paris
    Ιούνιος 1997
  • Astrolavos bar
    Μάιος 1998
  • Center culturel de Paris
    Σεπτέμβριος 1998
  • Ζάππειο Μέγαρο
    Φεβρουάριος 1998
  • Villa Αυροφίλητος
    Δεκέμβριος 1999
  • Αθηναΐδα
    Νοέμβριος 2001
  • Πινακοθήκη Κηφισιάς
    Απρίλιος 2002
  • Ζάππειο Μέγαρο
    Μάιος 2002
  • Μιχαλαριάς Art City
    Ιούνιος 2003
  • Υπουργείο Εξωτερικού
    Νοέμβριος 2003
  • Athens Hilton
    Δεκέμβριος 2004
  • Διεθνής έκθεση ζωγραφικής, Χανιά
    Ιούνιος 2005
  • Φεστιβάλ Τεχνών, Πεκίνο
    Ιούνιος 2005
  • Angello Gallery
    Νοέμβριος 2006
  • Μελίνας Μερκούρη
    Μάρτιος 2007
  • Μπουρτζη Κάρυστος
    Ιούλιος 2008
  • Gallery Morfi Κύπρος
    Νοέμβριος 2010
  • Gallery Διαχρονική Κύπρος
    Νοέμβριος 2010
  • Ξενοδοχείο Civitel
    Δεκέμβριος 2011
  • Ίδρυμα Καλών Τεχνών Τσιχριτζή
    Ιανουάριος 2012
  • Ζάπειο Μέγαρο
    Μάιος 2013
  • Gallery angelo
    Ιανουάριος 2014
  • Beijing International Art Biennale
    Σεπτέμβριος 2015

 

Διαφήμιση