Αρχική Special Topics NASA: «Δυνητικά επικίνδυνος» αστεροειδής θα μπει στην τροχιά της Γης την επόμενη...

NASA: «Δυνητικά επικίνδυνος» αστεροειδής θα μπει στην τροχιά της Γης την επόμενη εβδομάδα

asteroides

Ένας γιγαντιαίος, «δυνητικά επικίνδυνος» διαστημικός βράχος μεγαλύτερος από τον Πύργο του Άιφελ θα μπει στην τροχιά της Γης την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τη NASA .

Ο αστεροειδής σε σχήμα αυγού , ονόματι 4660 Nereus, έχει μήκος 330 μέτρα και θα εισέλθει στην τροχιά της Γης ταξιδεύοντας με 23.700 km/h το ερχόμενο Σάββατο 11 Δεκεμβρίου. Ευτυχώς για όλα τα σχέδιά μας για το Σαββατοκύριακο, ο αστεροειδής αναμένεται να περάσει από τη Γη σε κάποια απόσταση χωρίς να χτυπήσει, αλλά θα εξακολουθεί να είναι πιο κοντά σε εμάς από ό,τι ήταν σε 20 χρόνια.

Ο Νηρέας – που πήρε το όνομά του από τον Έλληνα θεό της θάλασσας που ήταν ο γιος της Γαίας, της προσωποποίησης της Γης – θα βρίσκεται περίπου 3,86 εκατομμύρια χιλιόμετρα, περίπου 10 φορές την απόσταση μεταξύ Γης και Σελήνης . Αυτό μπορεί να ακούγεται σαν ένα τεράστιο απόσταση, αλλά σε σχέση με τις συμπαντικές αποστάσεις, βρίσκεται στην πραγματικότητα σε απόσταση αναπνοής.

Η NASA επισημαίνει οποιοδήποτε διαστημικό αντικείμενο που βρίσκεται σε απόσταση 1.193 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τη Γη ως “αντικείμενο κοντά στη Γη” και οποιοδήποτε αντικείμενο ταχέως κινούμενο άνω των 7,5 εκατ. χλμ. ως “δυνητικά επικίνδυνο”. Μόλις επισημανθούν, οι αστρονόμοι παρακολουθούν στενά τα αντικείμενα, αναζητώντας οποιαδήποτε απόκλιση από την προβλεπόμενη τροχιά τους που θα μπορούσε να τα βάλει σε πορεία σύγκρουσης με τη Γη.

Επισκέπτης… δεκαετίας

Ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά το 1982, η τροχιά 1,82 ετών του Νηρέα στον ήλιο τον φέρνει κοντά στη Γη σχεδόν κάθε 10 χρόνια. Επειδή ο Νηρέας επισκέπτεται τόσο συχνά την περιοχή του ηλιακού μας συστήματος, η NASA και η ιαπωνική διαστημική υπηρεσία JAXA κάποτε σκέφτηκαν να συλλέξουν δείγμα από αυτήν χρησιμοποιώντας το διαστημόπλοιο Hayabusa της JAXA, αλλά οι υπηρεσίες τελικά εγκαταστάθηκαν σε έναν διαφορετικό αστεροειδή (25143 Itokawa).

Η NASA προβλέπει ότι ο Νηρέας θα κάνει τις επόμενες κοντινές του προσεγγίσεις στη Γη στις 2 Μαρτίου 2031 και τον Νοέμβριο του 2050. Μια ακόμη πιο κοντινή επίσκεψη του στον πλανήτη μας προβλέπεται να γίνει στις 14 Φεβρουαρίου 2060, όταν ο Νηρέας μπορεί να φτάσει σε απόσταση περίπου 1,2 εκατομμύρια km από τη Γη. Αυτό θα βάλει τον πλούσιο σε ορυκτά διαστημικό βράχο σε μια δελεαστική απόσταση όσο τρεις φορές από τη Σελήνη από τον πλανήτη μας.

Αξίας περίπου 5 δισ. δολαρίων

Αυτό συμβαίνει γιατί πέρα ​​από το να είναι στόχος για ένα πιθανό ρομποτικό σκάφος που αποστέλλεται από τη NASA, ο Nereus είναι επίσης ένα δελεαστικό έπαθλο για υποψήφια διαστημική εξόρυξη. Η Asterank , μια βάση δεδομένων που παρακολουθεί περισσότερους από 600.000 αστεροειδείς, εκτιμά ότι ο αστεροειδής  έχει κοιτάσματα  νικελίουσιδήρου και κοβαλτίου συνολικής αξίας 4,71 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Εάν εντοπίσουμε ποτέ έναν αστεροειδή να κατευθύνεται κατευθείαν προς το μέρος μας, οι διαστημικές υπηρεσίες εργάζονται για μια λύση. Στις 23 Νοεμβρίου, η NASA εκτόξευσε ένα διαστημικό σκάφος ως μέρος της αποστολής δοκιμής διπλής ανακατεύθυνσης αστεροειδών προκειμένου να ανακατευθύνει έναν αλλάζοντας του πορεία

Δημοσιεύτηκε αρχικά στο Live Science.