Αρχική Επιλεγμένα myEFKAlive: Εξυπηρέτηση με βιντεοκλήση – Έναρξη από τα νησιά

myEFKAlive: Εξυπηρέτηση με βιντεοκλήση – Έναρξη από τα νησιά

0
taBLET
Εικόνα: UNSPLASH/Marek Levák

Σύνταξη: ecozen.gr

Οι ασφαλισμένοι του ΕΦΚΑ δε θα χρειάζεται να προσέρχονται στις υπηρεσίες. Θα μπορούν να εξυπηρετούνται μέσω βιντεοκλήσης. Την καινοτόμο αυτήν εφαρμογή παρουσίασαν σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος ΠιερρακάκηςΠαρουσία του διοικητή του ΕΦΚΑ, Παναγιώτη Δουφεξή. Η εφαρμογή θα λειτουργήσει πρώτα για τους ασφαλισμένους σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες. Εν συνεχεία θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα.

Τι είναι η υπηρεσία «myEFKAlive»


Είναι μια σύγχρονη ηλεκτρονική πλατφόρμα για εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση, μέσω βιντεοκλήσης για  συγκεκριμένες υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ. Μέσω αυτής της υπηρεσίας, ορίζονται ραντεβού σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα με υπάλληλο του Οργανισμού, μέσω τηλεδιάσκεψης/ βιντεοκλήσης.


Ποιες υπηρεσίες καλύπτει


Στην πρώτη φάση λειτουργίας, εξυπηρετούνται οι ασφαλισμένοι χωρικής αρμοδιότητας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (Δωδεκάνησα και Κυκλάδες) πλην της Κω, η οποία θα ενταχθεί στην νέα υπηρεσία στις 10 Αυγούστου 2021.
Στο myEFKAlive έχουν ενταχθεί οι εξής υπηρεσίες ανά τμήμα:
   Τμήμα Παροχών

  •  Επίδομα Ασθένειας
  •  Επίδομα Μητρότητας

Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τέως ΙΚΑ)
   Τμήμα  Μητρώου και Ασφαλιστικού Βίου

  • Βεβαίωση Ασφάλισης (Χρόνου ασφάλισης – Προϋπηρεσίας)
  • Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
  • Ασφαλιστική Ικανότητα
  • Απογραφή Ασφαλισμένου
  • Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης (ΕΚΑΑ)
  • Βεβαίωση Απογραφής


   Τμήμα Συντάξεων-Πληρωμών

  • Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
  • Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης


   Τμήμα Διοικητικού & Πληροφόρησης

  • Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ 

 

Πώς γίνεται η ενεργοποίηση για την είσοδο στην πλατφόρμα

  • Είτε μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης Gov.gr, ακολουθώντας τη διαδρομή: «Πολίτης και καθημερινότητα» – Εξ αποστάσεως Εξυπηρέτηση Πολιτών
  • Είτε μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr
    Και στις δυο περιπτώσεις ισχύουν οι προσωπικοί κωδικοί/διαπιστευτήρια TAXISnet.
    Στη συνέχεια καταχωρίζονται τα προσωπικά στοιχεία.
     

Ποια είναι η απαιτούμενη εφαρμογή για την διεξαγωγή της τηλεδιάσκεψης/βιντεοκλήσης


Για την τηλεδιάσκεψη/ βιντεοκλήση οι ασφαλισμένοι μπορούν:

  • Είτε να έχετε εγκαταστήσουν την εφαρμογή Microsoft teams  στον υπολογιστή, κινητό ή tablet, με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν κάμερα,
  • Είτε να επιλέξουν τη χρήση της εφαρμογής μέσω σελίδας φυλλομετρητή.

Με ποιον τρόπο ενεργοποιώ τη βιντεοκλήση


Την προγραμματισμένη ώρα της βιντεοκλήσης ενεργοποιείτε το σύνδεσμο που  έχετε λάβει στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που δηλώσατε και συνδέεστε στην πλατφόρμα. Θα βρίσκεστε σε αναμονή έως ότου ο υπάλληλος του e-ΕΦΚΑ δεχθεί το αίτημά σας και συνδεθεί ώστε να ξεκινήσει η βιντεοκλήση.


Ποιες κατηγορίες πολιτών μπορούν να εξυπηρετηθούν και με ποια νομιμοποιητικά έγγραφα

Μπορούν να εξυπηρετηθούν μέσω του «myEFKAlive»:

  • Έλληνες πολίτες με επίδειξη της ταυτότητάς ή του Διαβατηρίου
  • Ευρωπαίος πολίτης. Με την επίδειξη στην κάμερα κατά την έναρξη της βιντεοκλήσης της κάρτας Ευρωπαίου Πολίτη/ ή Διαβατήριου
  • Πολίτης τρίτης χώρας με την επίδειξη του διαβατηρίουή της κάρτας παραμονής
    Κατά την πρώτη φάση της εφαρμογής της υπηρεσίας σε Δωδεκάνησα και στα νησιά των Κυκλάδων εξυπηρετούνται μόνο οι κάτοικοι των νησιών αυτών δηλώνοντας τον ταχυδρομικό τους κώδικα.


Απαιτείται ταυτοπροσωπία;

 Ναι, η ταυτοπροσωπία είναι  απαραίτητη. Στην αρχή της τηλεδιάσκεψης, η κάμερα πρέπεο να είναι ενεργή ώστε να  επιδεικνύονται  τα νομιμοποιητικά  έγγραφα για την ταυτοποίηση στον υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ. 


Οι υπηρεσίες παρέχονται αποκλειστικά και μόνο σε όσους συνδέονται με τους κωδικούς του TAXISnet;


Όχι απαραιτήτως. Οι υπηρεσίες παρέχονται ανεξαρτήτως των χρησιμοποιούμενων κωδικών TAXISnet για την εισαγωγή σας στην πλατφόρμα. Αρκεί όταν κλείνετε το ραντεβού να καταχωρίσετε τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας και επικοινωνίας του προσώπου που θα εξυπηρετηθεί. Για να γίνει από τον υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ η ταυτοποίηση. 


Πώς κλείνω το ραντεβού


Αφού εισέλθετε στην πλατφόρμα, επιλέγετε αρχικά το αρμόδιο τμήμα και στη λίστα με τις υπηρεσίες που αναπτύσσεται, πατάτε το κουμπί  επιλογής της υπηρεσίας που επιθυμείτε. Π.χ για αίτηση επιδόματος μητρότητας, επιλέγετε Τμήμα Παροχών και στη συνέχεια επιλέγετε Επίδομα Μητρότητας.. Στη συνέχεια επιλέγετε από την αναπτυσσόμενη λίστα τη γεωγραφική περιοχή στην οποία υπάγεστε λόγω αρμοδιότητας. Με βάση τη διεύθυνση κατοικίας ή επιχείρησής σας (για τους μη Μισθωτούς. Π.χ αν είστε κάτοικος Καρπάθου, επιλέγετε «ΠΥΣΥ Ν. Αιγαίου, ΓΚΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ ή ΤΔ Ρόδου.»)
Στο ημερολόγιο που εμφανίζεται, επιλέγετε την ημερομηνία και την ώρα όπου επιθυμείτε να εξυπηρετηθείτε. Ακολούθως καταχωρίζετε τα στοιχεία του προσώπου που θα εξυπηρετηθεί μέσω βιντεοκλήσης και τα στοιχεία επικοινωνίας. Ο διαθέσιμος χρόνος εξυπηρέτησης είναι προκαθορισμένος από το  σύστημα και διαφέρει  ανά θεματική ενότητα.

 Πώς επιβεβαιώνεται η κράτησή μου


Εφόσον έχετε ολοκληρώσει την κράτηση, σας αποστέλλεται στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δηλώσατε μήνυμα με τίτλο «ενημέρωση για την επερχόμενη κράτηση» και σχετικός σύνδεσμος για τη συμμετοχή σας στην τηλεδιάσκεψη.  Το ίδιο μήνυμα αποστέλλεται εκ νέου, λίγη ώρα πριν την έναρξη της τηλεδιάσκεψης-βιντεοκλήσης. 


Είναι δυνατή η ακύρωση ή και ο προγραμματισμός νέας κράτησης

 Ναι, μπορείτε να  ακυρώσετε την κράτηση ή να προγραμματίσετε εκ νέου μια νέα, καθώς και να τροποποιήσετε την τρέχουσα. 

Η συνομιλία γίνεται αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα;

Ναι, η συνομιλία πραγματοποιείται αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα.

 Η βιντεοκλήση καταγράφεται;


Όχι, δεν καταγράφεται για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Διαφήμιση