Αρχική Ειδήσεις e-ΕΦΚΑ: 11 ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους ασφαλισμένους

e-ΕΦΚΑ: 11 ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους ασφαλισμένους

0
taBLET2
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Συνολικά 11 σύγχρονες και άμεσα προσβάσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους μισθωτούς έχουν τεθεί σε λειτουργία από τον e-ΕΦΚΑ. Δηλαδή τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης,  στο πλαίσιο της στρατηγικής του για αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω της ψηφιοποίησης των υποδομών του.

Τέρμα η γραφειοκρατία

Αναλυτικά, οι υπηρεσίες:

  •  Ασφαλιστική ικανότητα. Κάθε μισθωτός μπορεί να ελέγξει άμεσα το δικαίωμα πρόσβασης στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Δηλαδή τους παρόχους υγείας, φαρμακεία, συμβεβλημένους ιατρούς με ΕΟΠΥΥ.
  • Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους και απογραφή στο μητρώο του e-ΕΦΚΑ. Παρέχει τη δυνατότητα της διαδικτυακής απογραφής έμμεσου μέλους. Τη σύνδεσή του με τον άμεσα ασφαλισμένο και αυτόματη ενημέρωσης του μητρώου ασφαλισμένων. Η χορηγηθείσα στο άμεσο μέλος ασφαλιστική ικανότητα χορηγείται άμεσα και στο έμμεσο μέλος.
  • Ατομικός λογαριασμός ασφάλισης. Υποστηρίζεται η δυνατότητα άντλησης των ατομικών στοιχείων ασφάλισης απευθείας από τους ίδιους ασφαλισμένους. Έχουν άμεση πρόσβαση στα ατομικά τους στοιχεία ασφάλισης από τη μισθωτή τους εργασία (ασφάλιση τ. ΙΚΑ). Υπενθυμίζεται ότι τα στοιχεία αυτά συνθέτουν την ασφαλιστική ιστορία του κάθε ασφαλισμένου, μέσω της οποίας θεμελιώνονται τα δικαιώματα για τη χορήγηση παροχών.

Διασύνδεση με  ΗΔΙΚΑ

  • Ηλεκτρονική αίτηση επιδόματος ασθένειας. Πρόκειται για μία σημαντική υπηρεσία. Μέσω του συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ, ο θεράπων ιατρός βεβαιώνει την ανικανότητα, λόγω ασθένειας του ασφαλισμένου, προς εργασία. Ο ασφαλισμένος εντός οκτώ μηνών από την ημερομηνία αναγγελίας της ασθένειας, υποβάλλει τη σχετική αίτησή του ηλεκτρονικά. Χωρίς καμία ταλαιπωρία ή αναμονή με χρήση των προσωπικών του κωδικών TAXISnet. Το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου 2021 υποβλήθηκαν 21.064 ηλεκτρονικές αιτήσεις.
  • Ηλεκτρονική υπηρεσία πληρωμής εξόδων κηδείας. Η ηλεκτρονική αυτή υπηρεσία έθεσε τέλος στην ταλαιπωρία των συγγενών των θανόντων. Σε περίπτωση θανάτου μισθωτού ασφαλισμένου ή συνταξιούχου του φορέα, ο επιμεληθείς για την τελετή (κηδείας-ταφής ή αποτέφρωσης) υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτηση αποζημίωσης. Η ψηφιοποίηση της διαδικασίας επιτρέπει την πληρωμή εντός 15 ημερών των εξόδων κηδείας. Διαδικασία που απαιτούσε μήνες ή και χρόνια!
  • Βεβαίωση προϋπηρεσίας. Οι μισθωτοί ασφαλισμένοι μπορούν πλέον άμεσα να λάβουν ηλεκτρονική βεβαίωση προϋπηρεσίας. Για να την χρησιμοποιήσουν σε υπηρεσίες του Δημοσίου χωρίς να χρειαστεί να μεταβούν σε κάποια από τις οργανικές μονάδες του φορέα. Το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου 2021 εκδόθηκαν πάνω από 216.758 βεβαιώσεις προϋπηρεσίας.
  • Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλειας Ασθενείας (ΕΚΑΑ). Παρέχει ηλεκτρονικά τη δωρεάν κάρτα που προσφέρει πρόσβαση σε ιατρικά αναγκαία και επείγοντα περιστατικά. Κατά την προσωρινή διαμονή του ασφαλισμένου σε μία από τις 28 χώρες της ΕΕ, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και την Ελβετία. Με τους ίδιους όρους και το ίδιο κόστος (σε ορισμένες χώρες δωρεάν) με τους ασφαλισμένους της εν λόγω χώρας. Η άμεση χορήγηση «απεγκλωβίζει» ασφαλισμένους που χρειάζεται να μεταβούν μη προγραμματισμένα σε κάποια από τις ανωτέρω χώρες της ΕΕ. Κατά το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου 2021, υποβλήθηκαν 31.941 αιτήσεις.

Και ενημερότητα

  • Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας. Φυσικά και νομικά πρόσωπα λαμβάνουν αυτομάτως αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας,. Χωρίς περαιτέρω γραφειοκρατικές διαδικασίες και αναμονή. Πάνω από 562.698 φυσικά (μισθωτοί και μη μισθωτοί) και νομικά πρόσωπα αξιοποίησαν την υπηρεσία το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου 2021.
  • Βεβαίωση απογραφής. Η υπηρεσία απευθύνεται σε όλους τους ασφαλισμένους που έχουν ήδη καταχωριστεί στο μητρώο του e-ΕΦΚΑ (μισθωτοί, μη μισθωτοί, έμμεσα ασφαλισμένοι). Μπορούν να λάβουν άμεσα την εν λόγω βεβαίωση, αποφεύγοντας την προσέλευση και το συνωστισμό στις οργανικές του μονάδες.
  • Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΚΕΠΑ. Η υπηρεσία «Διαχείριση αιτήματος ΚΕΠΑ» προσφέρει δυνατότητες στους αναπήρους να υποβάλουν αίτημα αξιολόγησης για πιστοποίηση αναπηρίας. Να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματός τους. Να ενημερώνονται για την ημερομηνία εξέτασής τους από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή. Καθώς και για το αποτέλεσμα γνωστοποίησης αναπηρίας. Να υποβάλουν ενστάσεις.
  • Ηλεκτρονικό αίτημα εξυπηρέτησης/κλείσιμο ραντεβού. Για όσες συναλλαγές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά, παρέχεται η δυνατότητα του προγραμματισμού ραντεβού στα φυσικά υποκαταστήματα του φορέα. Το κλείσιμο του ραντεβού γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά. Με απλά βήματα οι ασφαλισμένοι επιλέγουν το υποκατάστημα και το τμήμα που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν. Κλείνουν αυτόματα το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού.

Επιπροσθέτως

Στις εν λόγω ηλεκτρονικές υπηρεσίες αξίζει να προστεθεί η ηλεκτρονική υπηρεσία για τη συμμετοχή στις κατασκηνώσεις του e-ΕΦΚΑ των παιδιών των ασφαλισμένων. Καθώς και η ειδική ηλεκτρονική υπηρεσία που δημιουργήθηκε για τις επιστροφές των αναδρομικών προς τους κληρονόμους των θανόντων συνταξιούχων.

Εντός του καλοκαιριού, η υπηρεσία MyEfkaLive

Εντός του προσεχούς χρονικού διαστήματος, αναμένεται η έναρξη λειτουργίας του MyEFKA Live. Οι ασφαλισμένοι για ένα πιστοποιητικό δεν θα χρειάζεται να επισκέπτονται τις κατά τόπους υπηρεσίες και να περιμένουν. Θα συνδέονται στην ειδική πλατφόρμα, μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή τους. Θα πραγματοποιούν τηλεδιάσκεψη με έναν υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ. Αφού πραγματοποιήσει τον προβλεπόμενο έλεγχο στοιχείων, θα τους προωθεί, μέσω e-mail, το πιστοποιητικό που έχουν αιτηθεί.

Διαφήμιση