Αρχική Επιλεγμένα Επιστήμη: Το μυστικό της αναβολής της αναβλητικότητας

Επιστήμη: Το μυστικό της αναβολής της αναβλητικότητας

0
malvestida magazineu unsplash alarm ξυπνητηρι
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Όταν ακούμε τη λέξη ”αναβλητικότητα”, σκεφτόμαστε τις στιγμές που έπρεπε να ολοκληρώσουμε την τελική παράδοση ενός μαθήματος, αλλά το αφήσαμε μέχρι το τελευταίο λεπτό ή την τελευταία πτήση της τελευταίας στιγμής, βλέποντας την τιμή να ανεβαίνει.

Η αναβλητικότητα δεν είναι τόσο απλή

Ο Timothy A. Pychyl , Ph.D., καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Carleton στην Οτάβα του Καναδά, πιστεύει ότι η αναβλητικότητα δεν είναι ένα χαρακτηριστικό που προέρχεται από την τεμπελιά, ούτε είναι ένας τρόπος αποφυγής ευθυνών.

Στην πραγματικότητα υποστηρίζει ότι οι αναβλητικοί προσπαθούν να αποφύγουν αρνητικά συναισθήματα που μπορεί να προκύψουν με μια συγκεκριμένη εργασία. «Η βασική σχέση εδώ είναι ότι τα αρνητικά συναισθήματα είναι αιτιώδη για την αναβλητικότητα μας», δήλωσε ο Dr.Pychyl.

Φαύλος κύκλος

Η αναβλητικότητα είναι συχνά ένας επιθετικός κύκλος. Κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται καλά που είχαν αποφύγει μια αρνητική κατάσταση, προσωρινά.

Ωστόσο, η ευτυχία μπορεί να εξαφανιστεί, οδηγώντας σε συναισθήματα άγχους και χαμηλής αυτοεκτίμησης, που προκαλούν περισσότερη αναβλητικότητα.

Σε μια  μετα-αναλυτική ανασκόπηση που  διεξήγαγε η Piers Steel, εκτιμάται ότι το 80 έως 90 τοις εκατό των φοιτητών κολεγίου παρατείνουν το χρόνο που κάνουν κάτι.

Η αποφυγή αρνητικών καταστάσεων μπορεί επίσης να προέλθει από την παιδική μας εμπειρία και τον φόβο της αποτυχίας. «Τα παιδιά που μεγάλωσαν έχοντας συναντήσει τις συναισθηματικές τους ανάγκες και αγαπήθηκαν, υποστηρίχθηκαν και ενθαρρύνθηκαν να πάρουν κινδύνους, δεν φοβούνται την αποτυχία», λέει η Peg Streep, συγγραφέας του βιβλίου ”Daughter Detox: Recovering from a Unloving Mother and Reclaiming Your Life”.

Από την άλλη πλευρά, η Streep σημειώνει ότι εάν μεγαλώσατε σε μια κατάσταση όπου η αγάπη και η υποστήριξη τυχαίνει να είναι ανύπαρκτη, ή έπρεπε να κερδίσετε, μπορεί να αισθανθείτε «ελαττωματικό» ως άτομο.

Τρόπος αντιμετώπισης

Η Fuschia Sirois , Ph.D. του Πανεπιστημίου του Σέφιλντ, μίλησε στο  Science Focus  για την αναβλητικότητα, δηλώνοντας ότι ένας τρόπος να αισθανθείτε καλύτερα είναι μέσω της συμπόνιας.

«Πηγαίνετε πίσω για ένα λεπτό και απλώς αναγνωρίστε ότι δεν είστε ευχαριστημένοι με τον εαυτό σας. Και μετά προχωρήστε», είπε η Δρ. Sirois. Σημειώνει επίσης ότι μια άλλη τακτική που μπορεί να βοηθήσει να νικήσει τα συναισθήματα της αναβλητικότητας είναι η γνωστική αναδιάταξη.

Ουσιαστικά, εάν υπάρχει κάτι που πρέπει να κάνετε αλλά αρνείστε να το κάνετε, δοκιμάστε να αλλάξετε τη νοοτροπία σας για την εργασία, συνδέοντας νόημα και σύνδεση μέσα σε μια εργασία.

«Το να βρεις νόημα στο έργο, είτε σχετίζεται με τον εαυτό σου είτε με άλλους ανθρώπους, είναι πραγματικά, πολύ δυνατό», συμπλήρωσε η Δρ. Sirois.

Την επόμενη φορά που θα νιώσετε το φόβο να καθαρίσετε το δωμάτιό σας, πάρτε πρώτα ένα δευτερόλεπτο για να είστε ευγενικοί στον εαυτό σας, υπενθυμίζοντας στον εαυτό σας ότι είναι εντάξει να μην σας αρέσει να κάνετε αυτά τα πράγματα. Αφού το κάνετε αυτό, κάντε το καθήκον σας και καθαρίστε το δωμάτιό σας, σκεπτόμενοι το όμορφο αποτέλεσμα.

Με πληροφορίες του Independent 

Διαφήμιση