Αρχική Διάστημα NASA: Στην Αφροδίτη μετά από 30 χρόνια – 2 νέες αποστολές (βίντεο)

NASA: Στην Αφροδίτη μετά από 30 χρόνια – 2 νέες αποστολές (βίντεο)

Credits: NASA/JPL-Caltech

Σύνταξη: ecozen.gr

Η NASA αποφάσισε να εκκινήσει και πάλι για την …ξεχασμένη Αφροδίτη και μάλιστα με δύο νέες αποστολές. Ενώ, όπως αναφέρει στο σχετικό της video, πρόκειται για μια “κόλαση“, ξεχασμένη για 30 χρόνια.

Ο πλανήτης Αφροδίτη είχε μείνει στην “άκρη” από τα πλάνα της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας, εξαιτίας του πολύ αφιλόξενου περιβάλλοντός του, ωστόσο μόλις ανακοίνωσε δύο νέες αποστολές, που φέρουν ένα σημαντικό -ίσως για τη Γη- στόχο.

Αυτός είναι να εξακριβώσουν πως η Αφροδίτη μετατράπηκε σε ένα αφόρητα θερμό περιβάλλον, με τόσο υψηλές θερμοκρασίες που ακόμα και τα μέταλλα λιώνουν.

Κι αυτό γιατί εκτιμάται ότι κάποιο ακραίο και εκτός ελέγχου “φαινόμενο του θερμοκηπίουάλλαξε τα πάντα για το γειτονικό πλανήτη.

Εκτιμάται ακόμα, πως κάποτε η Αφροδίτη υπήρξε ο πρώτος κατοικήσιμος πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος, με ωκεανούς και ενδεχομένως κλίμα που προσομοίαζε αυτό της σημερινής Γης, προτού αποκτήσει την τόσο πυκνή ατμόσφαιρα που διαθέτει τώρα.

Τι μεσολάβησε όμως; Αν οι επιστήμονες δώσουν απάντηση σε αυτό, μάλλον θα δώσουν απάντηση και στο από τι κινδυνεύει ο δικός μας πλανήτης στο μέλλον, ειδικά εάν δεν ελεγχθεί η κλιματική αλλαγή.

Οι αποστολές

Οι δύο νέες αποστολές θα αποτελέσουν μέρος του ευρύτερου προγράμματος Discovery της NASA και προγραμματίζεται να εκτοξευθούν μεταξύ 2028-2030.

“Ακούνε” στα ονόματα DAVINCI+ (Deep Atmosphere Venus Investigation of Noble gases, Chemistry and Imaging) και VERITAS (Venus Emissivity, Radio Science, InSAR, Topography and Spectroscopy).

DAVINCI+

Η αποστολή DAVINCI+ θα μελετήσει τη σύνθεση της ατμόσφαιρας της Αφροδίτης για να κατανοήσει την εξέλιξη της και να προσδιορίσει με βεβαιότητα αν όντως κάποτε ο πλανήτης διέθετε ωκεανό.

Θα υπάρχει δηλαδή μία σφαιρική διαστημοσυσκευή που θα μπει μέσα στην πυκνή ατμόσφαιρα κυρίως από νέφη θειικού οξέος και διοξείδιου του άνθρακα για να κάνει ακριβείς μετρήσεις.

Ενώ παράλληλα, θα τραβήξει τις πρώτες υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες μοναδικών γεωλογικών χαρακτηριστικών της Αφροδίτης. Την επιστημονική ευθύνη της DAVINCI+ θα έχει το Κέντρο Διαστημικών Πτήσεων Goddard στο Μέριλαντ.

VERITAS

Η αποστολή VERITAS σκοπεύει να χαρτογραφήσει την επιφάνεια της Αφροδίτης για να ρίξει φως στη γεωλογική ιστορία της Αφροδίτης και να απαντήσει στο γιατί εξελίχθηκε τόσο διαφορετικά από εκείνη της Γης.

Μια διαστημοσυσκευή θα τεθεί σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη, διαθέτοντας νέας τεχνολογίας ραντάρ που θα δημιουργήσει τρισδιάστατες αναπαραστάσεις της τοπογραφίας του πλανήτη και θα επιβεβαιώσει ότι υπάρχει τεκτονική των πλακών και ηφαιστειακή δραστηριότητα. Παράλληλα, θα καταγράψει τις υπέρυθρες εκπομπές από την επιφάνεια. Την επιστημονική ευθύνη της αποστολής θα έχει το Εργαστήριο Αεριώθησης (JPL) στην Καλιφόρνια, ενώ θα συμβάλουν και οι τρεις ευρωπαϊκές διαστημικές υπηρεσίες (γερμανική, γαλλική, ιταλική), κατασκευάζοντας διάφορα επιστημονικά όργανα για το σκάφος.

«Είναι εκπληκτικό πόσα λίγα πράγματα ξέρουμε για την Αφροδίτη, όμως τα συνδυασμένα αποτελέσματα των δύο αποστολών θα μας πουν πολλά για τον πλανήτη, από τα σύννεφα στον ουρανό μέχρι τα ηφαίστεια στην επιφάνεια του και τον ίδιο τον πυρήνα του. Θα είναι σαν να ανακαλύπτουμε ξανά τον πλανήτη», δήλωσε ο Τομ Βάγκνερ, επιστήμονας του προγράμματος Discovery της NA