Αρχική Διάστημα NASA: Νέο τηλεσκόπιο-κατάσκοπος διαστημικών απειλών

NASA: Νέο τηλεσκόπιο-κατάσκοπος διαστημικών απειλών

neo surveyor
Εικόνα: NASA

Σύνταξη: ecozen.gr

Νέο τηλεσκόπιο δημιουργεί η NASA, έναντι των οιονεί διαστημικών απειλών. Πρόκειται για διαστημικό τηλεσκόπιο υπέρυθρης ακτινοβολίας που έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει στην προώθηση των πλανητικών αμυντικών προσπαθειών της.

Και το όνομα αυτού: NEO

Η NASA ενέκρινε το διαστημικό τηλεσκόπιο Near-Earth Object Surveyor (NEO Surveyor) για να προχωρήσει την αποστολή της. Το υπέρυθρο διαστημικό τηλεσκόπιο έχει σχεδιαστεί, για να βοηθήσει στην προώθηση των πλανητικών αμυντικών προσπαθειών της NASA. Επιταχύνει την ικανότητα να ανακαλύπτουμε και να χαρακτηρίζουμε τους περισσότερους από τους δυνητικά επικίνδυνους αστεροειδείς. Καθώς και τους κομήτες που έρχονται σε απόσταση 30 εκατομμυρίων μιλίων από την τροχιά της Γης, ευρύτερα γνωστά ως “αντικείμενα κοντά στη Γη” ή NEO.

90% ανίχνευση

«Ο NEO Surveyor θα έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει γρήγορα το ρυθμό με τον οποίο η NASA μπορεί να ανακαλύψει αστεροειδείς και κομήτες που θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για τη Γη. Σχεδιάζεται να ανακαλύψει το 90% των αστεροειδών σε μέγεθος 140 μέτρων ή μεγαλύτερο σε βάθος δεκαετίας». Αυτό δηλωσε ο Mike Kelley, επιστήμονων του προγράμματος NEO Surveyor στα κεντρικά γραφεία της NASA.

διαστημικά σκουπίδια

Κλιμάκωση

Μετά την ολοκλήρωση του στόχου να ανακαλύψει το 90% όλων των ΝΕΟ με μέγεθος μεγαλύτερο από 1.000 μέτρα (3.280 πόδια) το 2010, η αμερικανική κείμενη νομοθεσία για το διάστημα θέτει νέο στόχο. Ο νόμος 109-155 εξουσιοδοτεί τη NASA να ανακαλύψει το 90% των μεγαλύτερων ΝΕΟ. Σε μέγεθος από 140 μέτρα (459 πόδια). H NASA εργάζεται πυρετωδώς για να επιτύχει αυτήν την οδηγία. Επί του παρόντος έχει εντοπίσει περίπου το 40% των αστεροειδών κοντά στη Γη σε αυτό το εύρος μεγέθους.

24ωρη δυναμική

Η καινοτομία του νέου τηλεσκόπιου βασίζεται στη δυνατότητά του να ανιχνεύει και τη μέρα και τη νύχτα. «Κάθε βράδυ, οι αστρονόμοι σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν επιμελώς οπτικά τηλεσκόπια επίγειου εδάφους για να ανακαλύψουν νέους NEO. Να χαρακτηρίσουν το σχήμα και το μέγεθός τους και να επιβεβαιώσουν ότι δεν αποτελούν απειλή για εμάς» δήλωσε η Kelly Fast, διευθύντρια του προγράμματος NEO Observations Program της NASA. «Αυτά τα τηλεσκόπια μπορούν μόνο να αναζητήσουν ΝΕΟ στο νυχτερινό ουρανό. Ο NEO Surveyor θα επέτρεπε τη συνέχιση των παρατηρήσεων μέρα και νύχτα. Στοχεύοντας συγκεκριμένα σε περιοχές όπου θα μπορούσαν να βρεθούν NEO που θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο. Επιταχύνοντας την πρόοδο προς τον στόχο του Κογκρέσου”.

Νέα διαδικασία υπό δοκιμή

Η ανακάλυψη, ο χαρακτηρισμός και η παρακολούθηση δυνητικά επικίνδυνων ΝΕΟ το συντομότερο δυνατό είναι ζωτικής σημασίας, για την άμβλυνση δυσάρεστων εξελίξεων. Η NASA θα δοκιμάσει μια τεχνολογία εκτροπής – το κινητικό κρουστικό εκκρεμές. Η αποστολή Double Asteroid Redirection Test (DART) θα ξεκινήσει αργότερα φέτος. Ενώ δεν υπάρχουν γνωστές απειλές για τη Γη για τον επόμενο αιώνα, οι απρόβλεπτες επιπτώσεις από άγνωστους NEO εξακολουθούν να αποτελούν κίνδυνο για τη Γη.

Όχι άλλο Τσελιάμπινσκ

Στις 15 Φεβρουαρίου 2013, ένας μετεωρορειδής με διάμετρο περίπου δεκαεφτά μέτρων και μάζας περίπου 10.000 τόνων εισήλθε στην ατμόσφαιρα της Γης και εξερράγη πάνω από το Τσελιάμπινσκ, στη Ρωσία. Απολογισμός τραγικός οι 1.000 τραυματίες. Κυρίως λόγω των σπασμένων τζαμιών. Η λάμψη που προκλήθηκε από την έκρηξη ήταν τόσο λαμπρή όσο ο Ήλιος!

Αισθητήρες υπέρυθρων

Χρησιμοποιώντας αισθητήρες που λειτουργούν με υπέρυθρες ακτίνες, ο NEO Surveyor θα βοηθήσει τους επιστήμονες να ανακαλύψουν ΝΕΟ γρηγορότερα. Συμπεριλαμβανομένων και αυτών που θα μπορούσαν να πλησιάσουν τη Γη κατά τη διάρκεια της ημέρας από πιο κοντά στην κατεύθυνση του Ήλιου. Αυτό δεν είναι επί του παρόντος εφικτό χρησιμοποιώντας επίγεια οπτικά παρατηρητήρια.

Εκτόξευση το 2026

Η έγκριση του NEO Surveyor για μετάβαση σε αυτό το επόμενο ορόσημο αποστολής φέρνει το τηλεσκόπιο ένα βήμα πιο κοντά στην εκτόξευση, που έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Η αποστολή αναπτύσσεται από το Jet Propulsion Laboratory της NASA στη Νότια Καλιφόρνια. Με επίβλεψη προγράμματος από το Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας (PDCO). Η NASA ίδρυσε το PDCO το 2016 για να διαχειριστεί τις συνεχιζόμενες προσπάθειες του οργανισμού στην Πλανητική Άμυνα.