Αρχική Ελλάδα Πώς επηρεάζουν εκλογικά τα socail media; Βιβλίο του Π. Κακολύρη

Πώς επηρεάζουν εκλογικά τα socail media; Βιβλίο του Π. Κακολύρη

0
SOCIALMEDIA
Εικόνα: UNSPLASH/Merakist
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Πώς επηρεάζουν εκλογικά τα socail media; Η δημοκρατία ενισχύθηκε από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, αλλά βρέθηκε αντιμέτωπη με σειρά νέων προκλήσεων. Αυτά, μεταξύ άλλων, καταγράφει το νέο βιβλίο του Παναγιώτη Κακολύρη,  «Αντικατοπτρισμοί και Παραμορφώσεις – Η Εκλογική Επίδραση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στην Ευρώπη». Στο βιβλίο, παρουσιάζεται η έννοια της ψηφιακής δημόσιας σφαίρας ως μια ιδανικής-σύγχρονης εκδοχής της αρχαιοελληνικής αγοράς. Επισημαίνονται οι στρεβλώσεις που δημιουργούν οι «ψηφιακές φούσκες» και αναδεικνύεται η ψηφιακή τοξικότητα που δηλητηριάζει το δημόσιο διάλογο. Σε αυτήν την περίπτωση τα social media δημιουργούν την αίσθηση μιας «ψηφιακής ρωμαϊκής αρένας». Και όχι μιας διαδικτυακής αρχαιοελληνικής αγοράς. Το βιβλίο διατίθεται ηλεκτρονικά.

KAKOLYRIS book

Πρόκειται για έκδοση από το Κέντρο Διεθνούς & Ευρωπαϊκής Πολιτικής Οικονομίας & Διακυβέρνησης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πολιτικών Ιδρυμάτων (ENoP). Κυκλοφορεί σε δύο γλώσσες (αγγλικά-ελληνικά) και αποτελεί μέρος του ερευνητικού προγράμματος Πολιτικό και Εκλογικό Παρατηρητήριο Electionsnet.org του ΚΕΔΕΠΟΔ. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα συμπεράσματα μιας ευρωπαϊκής έρευνας για τον πολιτικό ρόλο των social media. Κωδικοποιεί τα αποτελέσματα από τη συγκριτική καταγραφή της εκλογικής επιρροής των πολιτικών κομμάτων στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο και της παρουσίας τους στα social media από το 2015 έως το 2020.

Ενίσχυση και προκλήσεις

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενίσχυσαν τη δημοκρατία, αλλά και την έφεραν αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις.  Έδωσαν πιο ισχυρή φωνή στους πολίτες. Απελευθέρωσαν κοινωνικές δυναμικές ακτιβισμού, αλλά και την ίδια τη διακίνηση της πληροφορίας. Αύξησαν την αλληλεπίδραση και τη διαφάνεια. Δημιούργησαν νέες ευκαιρίες και δυνατότητες προώθησης των πολιτικών ιδεών. Αλλά και πρωτοφανείς δυνατότητες στοχευμένης επικοινωνίας του πολιτικού μηνύματος. Επιτάχυναν τον πολιτικό χρόνο, αλλά δεν καθορίζουν την έκβαση της δημοκρατικής διαδικασίας. Τουλάχιστον έως τώρα. Δεν καταφέρνουν τόσο να αλλάξουν την γνώμη των ψηφοφόρων, όσο κυρίως να την επιβεβαιώσουν και να την ενισχύσουν. Εξ ου και ένα από τα καταγραφόμενα φαινόμενα είναι και η ενίσχυση της πολιτικής πόλωσης. Λειτουργούν συχνά ως παραμορφωτικός καθρέφτης της κοινωνίας και της πολιτικής διαδικασίας. Οδηγούν ενίοτε σε λανθασμένες εκτιμήσεις και συμπεράσματα για τις πραγματικές διαστάσεις κοινωνικών τάσεων και πολιτικών φαινομένων.

Ο συγγραφέας

Ο Παναγιώτης Κακολύρης είναι κύριος ερευνητής στο Κέντρο Διεθνούς & Ευρωπαϊκής Πολιτικής Οικονομίας & Διακυβέρνησης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (τμήμα ΠΕΔΙΣ). Επίσης είναι επικεφαλής του διαδικτυακού ερευνητικού προγράμματος Πολιτικό και Εκλογικό Παρατηρητήριο electionsnet.org.

Panagiotis Kakolyris DSC00041 D
Είναι εκλεγμένο μέλος του ΔΣ του Ευρωπαϊκού Δικτύου Πολιτικών Ιδρυμάτων, με έδρα τις Βρυξέλλες.Επικεφαλής της Ομάδας Εργασίας για το Μέλλον της Ευρώπης και των Διεθνών Σχέσεων στοΙνστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος ΚαραμανλήςΔιδάσκει ψηφιακή επικοινωνία, ευφυείς σχέσεις και ευρωπαϊκά θέματα στα μεταπτυχιακά προγράμματα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας (ECI) και την Ελληνοαμερικανική Ένωση (τμήμα Digital Marketing). Είναι επισκέπτης εισηγητής στο Budapest Metropolitan University και επιστημονικός συνεργάτης στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου (Digital Marketing Lab). Έχει εργασθεί ως δημοσιογράφος σε ελληνικά και διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Μεταξύ άλλων στην εφημερίδα The European, το ραδιοφωνικός σταθμός Flash 96, το κανάλι Alpha, το protagon.gr Σπούδασε δημοσιογραφία και ψηφιακά μέσα στην Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο.  To 2020, παρουσίασε μια καινοτόμο προσέγγιση της επικοινωνιακής θεωρίας και πράξης: τις «ευφυείς σχέσεις». Μια νέα-πρωτότυπη θεώρηση που περιγράφει τη διαδικασία, την εξέλιξη, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του ψηφιακού μετασχηματισμού στην επικοινωνία, κατά την εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης.

Διαφήμιση