Αρχική Μεταφορές Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας χωρίς διόδια

Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας χωρίς διόδια

0
ROAD AXIS
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Την αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης- Έδεσσας εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη Θεσσαλονίκη. Το έργο αποτελεί δράση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για σύμπραξη του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Θα είναι χωρίς διόδια. Θα συμβάλει στη μείωση του χρόνου μετακινήσεων. Θα δώσει λύσεις στη βελτιστοποίηση της μετακίνησης των πολιτών, αλλά και των αγαθών και εμπορευμάτων.

Πρόκειται για περίπου 80 χλμ. Σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, με κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα και συχνά διέρχεται μέσω πόλεων.Παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε μήκος 25 χλμ. από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας.

Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών

Θα κατασκευαστεί η παράκαμψη Χαλκηδόνας (μήκους περίπου 6 χλμ.) και Γιαννιτσών (μήκους περίπου 9 χλμ.). Η κατασκευή Θα περιλαμβάνει τέσσερις ανισόπεδους κόμβους. Στην Ελεούσα, τη Χαλκηδόνα, την Παραλίμνη και τα Γιαννιτσά.

Μαυροβούνι – Έδεσσα

Θα κατασκευαστεί οδικό τμήμα περίπου 10 χλμ και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι, Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό.

Αναβάθμιση οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Το έργο αφορά σε αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων, κατά μήκος του τμήματος ΠαλαιοκώμηΜαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ. Η κύρια αρτηρία αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο, με αποκατάσταση της υπάρχουσας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα 16,5 χλμ. της νέας αρτηρίας θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών. Τα υπόλοιπα 13 χλμ. αφορούν στην κατασκευή του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας. Το έργο προβλέπει και σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

Προκήρυξη διαγωνισμών

Το φθινόπωρο θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Βάσει του σχεδιασμού, τα δύο έργα μέσα στο καλοκαίρι θα είναι έτοιμα να περάσουν από τη Διϋπουργική.

ROAD AXIS 2

Χωρίς διόδια

Στα δύο νέα έργα δεν θα υπάρχει επιβολή διοδίων, αφού θα υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτική ΣΔΙΤ. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια.

Εξοικονόμηση χρόνου

Αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.

«Μιλάμε για έργα με άμεσο και πολυδιάστατο αποτύπωμα στην Κεντρική, αλλά και την Ανατολική Μακεδονία» τόνισε ο κ. Καραμανλής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Αμφίπολη. «Σκεφτείτε πόσο ενισχύεται ο τουρισμός, πόσο πιο εύκολο θα είναι για παράδειγμα αύριο να επισκεφτεί κανείς την Αμφίπολη» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Διαφήμιση