Αρχική Μεταφορές Έρευνα: Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα παραβάτη οδηγού

Έρευνα: Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα παραβάτη οδηγού

0
Ασφαλής οδήγηση
Διαφήμιση

Νέα έρευνα σκιαγράφησε το προφίλ του Έλληνα παραβάτη οδηγού. Εκείνου, που φέρει σημαντικό μερίδιο ευθύνης για τα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας, ενώ, φαίνεται πως ισχύει, το “όσο μεγαλύτερος, τόσο σοφότερος”, αφού η “ύποπτη” ηλικιακή κατηγορία είναι 17 έως 35 ετών. Ταυτόχρονα, σοκάρουν τα ποσοστά των ατόμων που παραβιάζουν κυριολεκτικά ό,τι προλάβουν και δεν εξαιρούνται οι επαγγελματίες!

Μερικά από τα χαρακτηριστικά του “παραβάτη” πέρα από το ότι ανήκει μεταξύ 17 και 35 ετών, είναι πως ανήκει στο ανδρικό φύλο, δε φορά τη ζώνη του, παραβιάζει το όριο ταχύτητας και to STOP, ταυτόχρονα πίνει, μιλά στο κινητό, στέλνει μηνύματα, αλλά και δε παραλείπει να παρκάρει παράνομα!

Η σχετική πανελλήνια έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος και καταδεικνύει σημαντικά στοιχεία προς διερεύνηση, αλλά και προς αποφυγή!

Μερίδιο ευθύνης στα τροχαία ατυχήματα, όπως δείχνουν τα στοιχεία έχουν και οι γυναίκες οδηγοί, οι οποίες σε μερικές παραβάσεις φαίνεται να «συναγωνίζονται» τους άνδρες.

Μπεχράκης: “Να σβήσουμε τη θλιβερή πρωτιά που έχει η χώρα μας στην ΕΕ”

«Στόχος μας είναι να συμβάλουμε στην επίλυση ενός σημαντικού προβλήματος και να σβήσουμε -όπως κάναμε με το κάπνισμα- τη  θλιβερή πρωτιά που έχει η χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κι αυτό είναι το πρώτο δείγμα γραφής» τόνισε ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας, του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, Καθηγητής Παναγιώτης Μπεχράκης, σχετικά.

«Η επιστημονική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας είναι στην διάθεση της  Πολιτείας, φορέων αλλά κι οποιουδήποτε θέλει να βοηθήσει στην επίλυση του προβλήματος» ανέφερε ο κ. Μπεχράκης απευθυνόμενος προς τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριο Οικονόμου, ο οποίος παραβρέθηκε και μίλησε στη διαδικτυακή εκδήλωση.

Ποσοστά που σοκάρουν – Το 13% πίνει και το 49% κρατάει κινητό!

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 28/8/2020 έως 9/9/2020 και συμμετείχαν 1.600 άτομα και των δύο φίλων ηλικίας 17 ετών και άνω από το σύνολο των αστικών και αγροτικών περιοχών της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.

Βασικό ερώτημα στους συμμετέχοντες ήταν πόσες φορές τους τελευταίους τρείς μήνες παραβίασαν τις διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας όσον αφορά:

  • Tη  χρήση ζώνης ασφαλείας: Σύμφωνα με τα στοιχεία, σε αναγωγή επί του συνόλου των οδηγών της χώρας, 1,260,000  δηλαδή το 24% οδήγησαν από μια έως δέκα φορές χωρίς ζώνη ασφαλείας! Τα πρωτεία έχουν οι επαγγελματίες οδηγοί!
  • Υπέρβαση ορίου ταχύτητας: Το παραβίασαν 2.800.000, δηλαδή το 49%, με πρώτους τους μοτοσικλετιστές και δεύτερους τους επαγγελματίες,
  • Επιτάχυνση για να περάσουν με πορτοκαλί φανάρι: Πάτησαν γκάζι, αντί για φρένο 3.116.000, πάνω από τους μισούς  το 54%. Από αυτούς το 56% ήταν άνδρες και 52% γυναίκες,
  • Παραβίαση STOP: 346.000 οδηγοί, ποσοστό 6%. Δυστυχώς οι περισσότεροι ήταν επαγγελματίες.
  • Τη χρήση αλκοόλ: 750.000  οδήγησαν έχοντας κάνει χρήση πάνω από ένα ποτό, δηλαδή το 13%!,
  •  Κινητό και οδήγηση: 2.827.000 μιλούσαν και οδηγούσαν κρατώντας το κινητό στο χέρι, ποσοστό 49%. Οι  μοτοσικλετιστές πρώτοι με δεύτερους τους επαγγελματίες,
  • Να στέλνει ή να διαβάζει μήνυμα στο κινητό: 577.000  είχαν…αφήσει το τιμόνι και ασχολούνταν με το κινητό, ποσοστό 10% ,
  • Προγραμματισμός GPS κατά την οδήγηση: 1.038.000  το… ξέχασαν πριν ξεκινήσουν,ποσοστό 18% ,
  • Παραβίαση λωρίδας έκτακτης ανάγκης: 404.000 ήταν οι «έξυπνοι» ποσοστό 7%,
  • Οδήγηση μοτοσυκλέτας χωρίς κράτος: 180.000 ,ποσοστό 35%,
  • Παράνομο παρκάρισμα: 865,000 , ποσοστό 15% , ενώ 1.211.000 ανέφεραν ότι διπλό-πάρκαραν,  ποσοστό 21% !

Κι όλα αυτά τη στιγμή που η χώρα μας κατέχει «τη θλιβερή πρωτιά στην  Ευρωπαϊκή Ένωση σε με το υψηλότερο ποσοστό σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα. Ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο ποσοστό των θυμάτων είναι ηλικίας 17 έως 35 ετών» όπως ανέφερε κατά την  έναρξη της ομιλίας του ο Υφυπουργός, κ. Οικονόμου.

Το οικονομικό κόστος ανέρχεται 1-3% του ετήσιου ΑΕΠ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Οικονόμου από την Παγκόσμια Τράπεζ), το οικονομικό κόστος από τα τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο 1-3% του ΑΕΠ κάθε κράτους. Στην Ε.Ε. ετησίως δαπανάται ποσό ύψους €160 δισ., το οποίο ισοδυναμεί με το 2% του ΑΕΠ της Ε.Ε.

Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες άνω των 3 δισεκατομμυρίων Ευρώ!

Λ. Οικονόμου: Τι απαιτείται για να το αντιμετωπίσουμε

Για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη θα πρέπει να βελτιωθούν συντονισμένα όλοι οι παράγοντες που συνθέτουν το πρόβλημα: οδηγός – όχημα – οδικό δίκτυο. Συγκεκριμένα απαιτείται:

  • Η αναβάθμιση του συστήματος εκπαίδευσης των οδηγών,
  • Η σταδιακή αντικατάσταση των οχημάτων,
  • Η καθιέρωση του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής,
  • Η ενίσχυση των μεθόδων τεχνικής επιτήρησης οδικής συμπεριφοράς αλλά και της αστυνόμευσης με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων όπως π.χ. ραντάρ,
  • Περαιτέρω βελτίωση του οδικού δικτύου,
  • Η σύσταση ενός ενιαίου φορέα κεντρικού συντονισμού των εμπλεκόμενων υπηρεσιών σε ένα τροχαίο ατύχημα.

“Μπαμπά μην τρέχεις”

Ασφαλής ΟδήγησηΚαταλήγοντας ο κ Οικονόμου ανέφερε πως «Σημαντικότερη όμως προϋπόθεση για την επιτυχία οποιασδήποτε πολιτικής στην οδική ασφάλεια είναι η καλλιέργεια κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας στα παιδιά, γιατί μόνο έτσι μπορεί να αλλάξει μελλοντικά η κοινωνική αντίληψη για το σοβαρό αυτό πρόβλημα» άποψη με την  οποία συμφώνησε και ο κ. Μπεχράκης τονίζοντας πως «έτσι έγινε και με το κάπνισμα, όταν το παιδί έλεγε μπαμπά μη καπνίζεις, τώρα πρέπει να μάθει να λέει μπαμπά μη τρέχεις …».

Την εκδήλωση προλόγισε ο κ. Παναγιώτης Αρκουμανέας, Πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, ο οποίος ανέφερε πως «ο ΕΟΔΥ σε συνεργασία με φορείς έχει ως κύριο στόχο να λάβει μέτρα για τα τροχαία για πρόληψη, προστασία και ευαισθητοποίηση του κόσμου σε θέματα οδικής ασφάλειας».

Διαφήμιση