Αρχική Περιβάλλον Η Κομισιόν ξεκινά συμμαχία για τη βιομηχανία πρώτων υλών

Η Κομισιόν ξεκινά συμμαχία για τη βιομηχανία πρώτων υλών

0
Κομισιόν
Διαφήμιση

Η Κομισιόν ανακοίνωσε την έναρξη μιας νέας βιομηχανικής συμμαχίας. Παρουσίασε τα σχέδια για τη δημιουργία εγχώριων αλυσίδων εφοδιασμού για πρώτες ύλες.

Συμπεριλαμβανομένου του λιθίου, που θεωρούνται κρίσιμα για την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση.

Στόχος η απεξάρτηση από τρίτες χώρες

Το σχέδιο δράσης θα ενισχύσει την εγχώρια προμήθεια πρώτων υλών στην ΕΕ. Διαφοροποιώντας τον εφοδιασμό από πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές.

Το σχέδιο δράσης για τις κρίσιμες πρώτες ύλες στοχεύει, στην:

  • Ανάπτυξη ανθεκτικών αλυσίδων αξίας για τα βιομηχανικά οικοσυστήματα της ΕΕ.
  • Μείωση της εξάρτησης από πρωτογενείς κρίσιμες πρώτες ύλες μέσω της κυκλικής χρήσης εκ νέου πηγών, βιώσιμων προϊόντων και καινοτομίας.
  • Ενίσχυση της εγχώριας προμήθειας πρώτων υλών στην ΕΕ.
  • Διαφοροποίηση της προμήθειας από τρίτες χώρες.
  • Άρση των στρεβλώσεων στο διεθνές εμπόριο, τηρώντας πλήρως τις διεθνείς υποχρεώσεις της ΕΕ.

“Ορισμένες πρώτες ύλες είναι απαραίτητες για την Ευρώπη να ηγηθεί της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης. Και να παραμείνει η πρώτη βιομηχανική ήπειρος στον κόσμο, δήλωσε ο Thierry Breton, Επίτροπος για την εσωτερική αγορά.

Δεν μπορούμε να βασιστούμε εξ ολοκλήρου σε τρίτες χώρες, ακόμη και σε μία μόνο χώρα.

Διαφοροποιώντας τον εφοδιασμό από τρίτες χώρες και αναπτύσσοντας την ικανότητα της ΕΕ για εξόρυξη, επεξεργασία, ανακύκλωση, διύλιση και διαχωρισμό σπάνιων γαιών, μπορούμε γίνετε πιο ανθεκτικοί και βιώσιμοι”.

Κομισιόν

Η νέα συμμαχία

Η ευρωπαϊκή συμμαχία πρώτων υλών πρόκειται να συσταθεί τις επόμενες εβδομάδες για να προσδιορίσει ποιες είναι οι πιο πιεστικές ανάγκες του μπλοκ.

Οι Βρυξέλλες και τα κράτη μέλη θα εργαστούν για τον εντοπισμό έργων εξόρυξης και επεξεργασίας στην ΕΕ που μπορούν να τεθούν σε λειτουργία έως το 2025.

Ο νέος βιομηχανικός όμιλος θα βασιστεί στο European Battery Alliance. Που συγκέντρωσε περισσότερες από 200 εταιρείες, κυβερνήσεις και ερευνητικούς οργανισμούς γύρω από την κατασκευή μπαταριών για την αυτοκινητοβιομηχανία.

“Δεν είναι μόνο για τις μπαταρίες που χρειαζόμαστε αυτές τις σπάνιες πρώτες ύλες, δήλωσε ο Μάρος Σέφκοβιτς, αντιπρόεδρος της Κομισιόν, υπεύθυνος για τις προοπτικές και τις διοργανικές σχέσεις.

Αλλά και για αυτό που θα αποκαλούσα οικονομία του μέλλοντος. Μιλάμε για ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά πάνελ. Μιλάμε για ηλεκτρονικά και ρομποτική“.

Η ΕΕ διαθέτει μεταλλεία λιθίου. Κυρίως στην Πορτογαλία και την Ανατολική Ευρώπη, αλλά το μέταλλο αποστέλλεται στη συνέχεια στο εξωτερικό για επεξεργασία.

Η European Battery Alliance, που ξεκίνησε στα τέλη του 2017, σχεδιάζει το 80% της ζήτησης λιθίου να παρασχεθεί από ευρωπαϊκές πηγές έως το 2025.

Το νικέλιο, το κοβάλτιο, ο γραφίτης και το μαγγάνιο θα μπορούσαν επίσης να προσφέρουν “ενδιαφέρουσες ευκαιρίες” για ευρωπαϊκές εταιρείες και περιοχές, δήλωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Διαφήμιση