Αρχική Διάστημα Ανακαλύφθηκε ο εξωπλανήτης “π-Earth” με περιφορά 3,14

Ανακαλύφθηκε ο εξωπλανήτης “π-Earth” με περιφορά 3,14

25 astronomersd
Εικόνα: (NASA Ames/JPL-Caltech/T. Pyle, Christine Daniloff, MIT)

Ανακαλύφθηκε ο πλανήτης “π-Earth” (π-Γη) με διάστημα περιφοράς γύρω από τον μητρικό του άστρο σε 3,14 ημέρες! Και μπορείτε να αντιληφθείτε εύκολα, το λόγο που ονομάστηκε έτσι.

Συγκεκριμένα, ο εξωπλανήτης αυτός οφείλει το δεύτερο συνθετικό του ονόματός του, στο γεγονός ότι το μέγεθός του είναι ανάλογο της Γης, με τη διαφορά ότι αντί για 365 ημέρες, χρειάζεται μόλις 3,14 για να περιστραφεί γύρω από το μητρικό του άστρο. Αποτέλεσμα, να παραπέμπει την επιστημονική κοινότητα στη μαθηματική σταθερά “π”, η οποία ισούται με 3,141592…

Η ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στο The Astronomical Journey και οι νέες παρατηρήσεις πραγματοποιήθηκαν μέσω των τηλεσκοπίων Speculoos στη Χιλή και στις ΗΠΑ. Πρακτικά, η αστρονομική ομάδα, με επικεφαλής τον επιστήμονα Prajwal Niraula του EAPS του ΜΙΤ, επιβεβαίωσε τα σήματα του εξωπλανήτη που είχαν καταγραφεί το 2017 από την αποστολή Κ2 του NASA Kepler Space Telescope.

Το μητρικό άστρο του εξωπλανήτη π-Εarth είναι ένας ψυχρός νάνος με μάζα περίπου στο 1/5 του δικού μας Ήλιου, ενώ ο ίδιος κινείται με ταχύτητα περίπου 81 χλμ ανά δευτερόλεπτο και η ακτίνα του υπολογίζεται στο 0.95 της ακτίνας της Γης.

Βέβαια, ο εξωπλανήτης δύσκολα θα μπορούσε να φιλοξενήσει ζωή, διότι η θερμοκρασία στην επιφάνειά του κυμαίνεται σε περίπου 175 βαθμούς Κελσίου, αφού ο ίδιος έχει μικρή απόσταση από το μητρικό του άστρο.