Αρχική Επιλεγμένα Μεγάλος Περίπατος Αθήνας: Δυνατότητες και προκλήσεις για τουριστική αξιοποίηση

Μεγάλος Περίπατος Αθήνας: Δυνατότητες και προκλήσεις για τουριστική αξιοποίηση

0
μεγαλος περιπατος

Η δυνατότητα ανάδειξης του Μεγάλου Περιπάτου ως “τουριστικής εμπειρίας” και οι προκλήσεις και ευκαιρίες που ανοίγονται για την πόλη συζητήθηκαν στην διάρκεια της παρουσίασης του Στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάδειξης του Μεγάλου Περιπάτου, που εκπονήθηκε από την Marketing Greece.

Ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης χαρακτήρισε την παρέμβαση σπουδαία επένδυση για την Αθήνα και τους ανθρώπους της. Αναφερόμενος στον σχεδιασμό επισήμανε ότι γίνεται προσπάθεια ώστε ο Μεγάλος Περίπατος να αποτελέσει σημαντικό μέσο για τη διάχυση των τουριστικών ροών σε περισσότερα σημεία της Αθήνας και για να συμβάλει στον εθνικό τουριστικό στόχο, δηλαδή στην αύξηση της διάρκειας παραμονής των επισκεπτών, όταν η κρίση της πανδημίας θα έχει αντιμετωπιστεί.

Το Σχέδιο

Μεγάλος Περίπατος στην Αθήνα
(EUROΚINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ)

Το Στρατηγικό Σχέδιο ενίσχυσης της ταξιδιωτικής ταυτότητας μέσω των παρεμβάσεων του Μεγάλου Περιπάτου, στο μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας παρουσίασε η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα. Η κ. Δρέττα ανέλυσε τις ευκαιρίες που δίνει το έργο στην τουριστική αναβάθμιση της πόλης και στην βελτίωση της προσβασιμότητας και της συνολικής εμπειρίας του επισκέπτη καθώς:

  • Έχει την δυνατότητα να μετατρέψει τμήματα του κέντρου της Αθήνας από σημεία διέλευσης σε “προορισμούς”, αποδίδοντας πολύτιμο, δημόσιο χώρο στον επισκέπτη.
  • Αυξάνει τους χώρους πρασίνου, μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση και τα επίπεδα θορύβου, δημιουργώντας μια πόλη πιο φιλική και ελκυστική.
  • Ενθαρρύνει τρόπους μετακίνησης εναλλακτικούς του ΙΧ και ιδιαίτερα το ποδήλατο, φέρνοντας την Αθήνα πιο κοντά στο ισχυρό cycling culture.
  • Βελτιώνει την προσβασιμότητα και κάνει την πόλη πιο φιλική σε επισκέπτες ΑΜΕΑ.

Οι στόχοι

Μεγάλος Περίπατος στην Αθήνα
(EUROΚINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ)
  • Να καταγραφούν οι ανάγκες και οι τάσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς με βάση και τα νέα δεδομένα της, και λόγω της πανδημίας. Με έμφαση στις νέες τεχνολογίες και στις πρακτικές που μετατρέπουν τον τουρίστα σε φιλοξενούμενο της πόλης, φιλοξενούμενο στο σπίτι μας.
  • Να χαρτογραφηθεί η τουριστική εμπειρία του Μεγάλου Περιπάτου και οι πολλαπλές διαδρομές που δημιουργούνται από τις αρτηρίες του. Δηλαδή, διαδρομές που εξυπηρετούν και ικανοποιούν κάθε φιλοξενούμενο. Από την επίσκεψη στους αρχαιολογικούς χώρους, μέχρι τη βόλτα για ένα ποτό ή φαγητό και από την επίσκεψη στα αξιοθέατα μέχρι την επίσκεψη στα εμπορικά καταστήματα.
  • Να υλοποιηθούν οι στρατηγικοί στόχοι. Δηλαδή ο Μεγάλος Περίπατος να αποτελέσει το μέσο για τη διάχυση των τουριστικών ροών σε περισσότερα σημεία της Αθήνας.

“Είναι το έργο που δεν σηματοδοτεί μόνο την δημιουργία μίας νέας εποχής αλλά και το τέλος της εποχής της μακέτας, της μπουλντόζας και της κορδέλας. Δεν είναι έργο ενός δημάρχου ή μίας δημοτικής αρχής και αυτή είναι η μαγεία του. Είναι έργο που το συζητάμε. Γιατί αυτό το έργο, το περπατάμε μαζί”, τόνισε χαρακτηριστικά ο Κώστας Μπακογιάννης.

Ο πολιτισμός

Μεγάλος Περίπατος στην Αθήνα

Σε σχέση με την ανάδειξη του πολύπλευρου πολιτιστικού κεφαλαίου της Αθήνας, ο Μεγάλος Περίπατος:

  • Ενώνει σημεία με διαφορετική ιστορία και πολιτισμό, και κατά αυτό τον τρόπο μπορεί να αποκαλύψει τις διάφορες φάσεις της Αθήνας και αναδεικνύοντας όχι μόνο τον αρχαίο πολιτισμό της, για τον οποίο είναι φημισμένη, αλλά και την πορεία της τον 19ο και 20ο αιώνα.
  • Στην ακτίνα επιρροής του, περιλαμβάνει λιγότερο γνωστά μουσεία της πόλης, που παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.
  • Τα σημεία που περιλαμβάνει μπορούν να αναδείξουν μια σύγχρονη πολιτισμική πλευρά της Αθήνας, μέσα από χώρους πολιτισμού, θέατρα, εκθέσεις, ακόμη και μέσα από τα Αθηναϊκά graffiti (όχι τα tags).

Η γειτονιά

Ο Μεγάλος Περίπατος στην Αθήνα, Πανεπιστημίου

Επίσης ο Μεγάλος Περίπατος δημιουργεί πρόσβαση σε σημεία με πιο έντονη της αίσθηση της γειτονιάς:

  • Διευρύνει τον πυρήνα του κέντρου της Αθήνας με σημεία που δεν είναι ως τώρα στην καθιερωμένη πορεία του επισκέπτη.
  • Δίνει ευκολότερη πρόσβαση σε γειτονιές που βρίσκονται γύρω από τον Περίπατο και μπορούν να αποτελέσουν προέκτασή του. Κατά αυτό τον τρόπο, προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να βιώσει από κοντά πώς ζουν οι Αθηναίοι, πέρα από τα τουριστικά μέρη, και να αποκτήσει την αίσθηση του Localhood, η έλλειψη του οποίου τώρα καταγράφεται ως μια από τις αδυναμίες της πόλης.
  • Παράλληλα, αναδεικνύει τις αντιθέσεις της Αθήνας π.χ. Καλλιμάρμαρο VS Βαρβάκειος Αγορά – που είναι ιδιαίτερα ελκυστικές στον επισκέπτη.
  • Γενικότερα, ενθαρρύνει τον επισκέπτη να ανακαλύψει την πόλη σε βάθος.

Το άστυ

Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας:

Ο επισκέπτης ανακαλύπτει πτυχές που συνθέτουν την αστική προσωπικότητα της Αθήνας:

  • Γαστρονομία με μια μεγάλη γκάμα γαστρονομικών επιλογών, από παραδοσιακές ταβέρνες μέχρι βραβευμένα εστιατόρια που αντιπροσωπεύουν την ελληνική/ μεσογειακή και διεθνή γαστρονομική σκηνή. Παράλληλα, στο Εμπορικό Τρίγωνο και ιδίως στην οδό Αθηνάς, ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί σε markets με ελληνικά προϊόντα ή να συμμετάσχει σε βιωματικές εμπειρίες.
  • Αγορές/ ψώνια με πολλές επιλογές από διεθνή brands αλλά και Έλληνες designers (π.χ. επώνυμα είδη στην Βουκουρεστίου και το Κολωνάκι, υπαίθρια αγορά στο Μοναστηράκι, ποικιλία brands στα πολυκαταστήματα του κέντρου, μια πιο παραδοσιακή αγορά στο Εμπορικό Τρίγωνο κ.α.)
  • Νυχτερινή Ζωή με πολλά μαγαζάκια με μοναδική αισθητική, cozy bars, μεζεδοπωλεία, open-air χώρους, rooftops, wine bars κ.λ.π.

Οι προκλήσεις

Μεγάλος Περίπατος στην Αθήνα
(EUROΚINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ)

Στο ίδιο πλαίσιο έγινε αναφορά και στις προκλήσεις:

  • να διατηρηθεί το ενδιαφέρον του επισκέπτη σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής,
  • να διατηρήσει η πόλη την ποικιλομορφία της και το διαφορετικό της χρώμα ανά γειτονιά,
  • τα διαχρονικά προβλήματα της πόλης που επηρεάζουν την εμπειρία του επισκέπτη (υποδομές, πράσινο, καθαριότητα, εγκληματικότητα κλπ) και την όχληση κατά τη διάρκεια των έργων.

Οι προτάσεις

Ο Μεγάλος Περίπατος στην Αθήνα, Πανεπιστημίου

  • Δημιουργία «instagrammable» σημείων σε όλο το μήκος του Περιπάτου.
  • Διαμόρφωση μικρότερων Περιπάτων με θεματικό ενδιαφέρον.
  • Δημιουργία φεστιβάλ και event για τον Περίπατο.
  • Ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου & εργαλείων.
  • Σύνδεση με άλλες δράσεις/ προγράμματα που αναβαθμίζουν το κέντρο της Αθήνας.
  • Ανάπτυξη κάρτας πόλης.
  • Διεύρυνση και εμπλουτισμός τουριστικής εμπειρίας με νέες εμπειρίες (π.χ. για οικογένειες).
  • Ανάμειξη locals στη διαμόρφωση της τουριστικής εμπειρίας.
  • Έμφαση στην τοπικότητα και στο τοπικό χρώμα της πόλης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here