Αρχική COVID-19 BEUC: Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες παραβιάζουν τα δικαιώματα των επιβατών

BEUC: Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες παραβιάζουν τα δικαιώματα των επιβατών

0
Έρευνα για την Ελλάδα: Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει την απογείωση
Διαφήμιση

Για παραβίαση των δικαιωμάτων των επιβατών καταγγέλλει τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών – BEUC. Συγκεκριμένα, η καταγγελία αφορά τη στάση των εταιρειών με αφορμή την αναγκαστική ακύρωση των ταξιδιών λόγω της πανδημίας COVID-19.

Τι κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες

αεροπλάνο

  • Αρνούνται να επιστρέψουν το αντίτιμο των εισιτηρίων των καταναλωτών, για πτήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν.
  • Δεν παρέχουν πλήρη πληροφόρηση για τα δικαιώματα των επιβατών στην επιστροφή χρημάτων.
  • Επιβάλλουν στους επιβάτες να αποδεχτούν κουπόνια (vouchers) αντί να τους επιστρέψουν χρήματα.

Καταχρηστικές πρακτικές και στην Ελλάδα

BEUC: Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες παραβιάζουν τα δικαιώματα των επιβατών

Παρότι στην Ελλάδα, η εχθρική και καταχρηστική συμπεριφορά των αεροπορικών εταιριών, προς τους καταναλωτές, «βαπτίστηκε» νόμιμη με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 13.4.2020 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 84Α/13.4/2020, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επιμένει ότι η συμπεριφορά αυτή αποτελεί καταχρηστική εμπορική πρακτική, με κυβερνητική κάλυψη.

Υποβάθμιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών

αεροπορικά ταξίδια, αεροπλάνο

Η BEUC ενημέρωσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Δίκτυο Συνεργασίας Εθνικών Αρχών αρμοδίων για την Προστασία των καταναλωτών για τις καταχρηστικές πρακτικές 8 αεροπορικών εταιριών: Ryanair, Easyjet, Air France, TAP, Transavia, KLM, Aegean, Norwegian που δυστυχώς συνεχίζονται, παρά τις συστάσεις του Ντιντιέρ Ρεϊντιέρς, Ευρωπαϊκού Επιτρόπου Δικαιοσύνης και Καταναλωτών προς τα κράτη-μέλη να μην υποβαθμίζουν τα δικαιώματα των καταναλωτών.

Ήδη 11 Οργανώσεις Καταναλωτών, μέλη της BEUC (Altroconsumo, Adiconsum, DECO, ΕΚΠΟΙΖΩ, Forbrukerrådet, ΚΕ.Π.ΚΑ., OCU, Spoločnosť ochrany spotrebiteľov, Test-Achats/Test-Aankoop, UFC Que Choisir, Which?) έχουν καταγγείλει αυτές τις καταχρηστικές πρακτικές και/ή έχουν ενημερώσει τις εθνικές αρχές να παρέμβουν, για την προστασία των καταναλωτών.

Τήρηση της νομοθεσίας

BEUC: Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες παραβιάζουν τα δικαιώματα των επιβατών

“Η αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας και η επιβολή μέτρων από τις εθνικές αρχές για την εφαρμογή της είναι απαραίτητες ώστε να γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα των καταναλωτών και σε περιόδους κρίσης” επισήμανε η Μονίκ Γκογιένς, Γενική Διευθύντρια της BEUC.

“Ο μεγάλος αριθμός παραπόνων των Ευρωπαίων καταναλωτών για τις αεροπορικές εταιρείες από την έναρξη της πανδημίας, αποδεικνύει το μέγεθος της παραβίασης των θεσμοθετημένων δικαιωμάτων των καταναλωτών. Θέλουμε να δούμε να διεξάγεται έρευνα για τις καταχρηστικές πρακτικές της αεροπορικής βιομηχανίας. Θέλουμε να δούμε κυρώσεις και άμεση διακοπή αυτών των πρακτικών. Η συμπεριφορά, όμως, των αεροπορικών εταιρειών καθιστά το αίτημα των καταναλωτών για βελτίωση της υφιστάμενης νομοθεσίας καθώς και αυστηρή, χωρίς εξαιρέσεις, εφαρμογή της” κατέληξε η κ. Γκογιένς.

Διαφήμιση