Αρχική COVID-19 Η επόμενη μέρα της βιώσιμης οργάνωσης επιχειρήσεων

Η επόμενη μέρα της βιώσιμης οργάνωσης επιχειρήσεων

0
επιχειρήσεις
Διαφήμιση

Ο Covid-19 δοκιμάζει τη βιωσιμότητα και υπευθυνότητα των επιχειρήσεων, φέρνοντας “τα πάνω-κάτω”. Δημιουργεί νέα δεδομένα και προκλήσεις στην επόμενη από την πανδημία μέρα.

Πως σχεδιάζουν κλάδοι και επιχειρήσεις στρατηγική και business continuity την επόμενη μέρα της πανδημίας;
Η απάντηση δόθηκε στο Webcast “Lead through disruption: Modeling a sustainable organization” που διοργάνωσε η AON.

Με άξονες τις εμπειρίες σημαντικών κλάδων και επιχειρήσεων στην περίοδο του lockdown. Και τις προσαρμογές των στρατηγικών και των επιχειρηματικών τους μοντέλων.
Για την επιχειρησιακή συνέχεια διαφορετικών κλάδων. Όπως βιομηχανία, ασφαλιστικός κλάδος, τουρισμός, μάδα, λιανεμπόριο.

Πως θα πρέπει να είναι η επόμενη μέρα της βιώσιμης οργάνωσης επιχειρήσεων

Η επόμενη μέρα της βιώσιμης οργάνωσης επιχειρήσεων

  • Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στον ασφαλιστικό κλάδο στις ειδικές συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία, υπήρξε αποτελεσματικός και σε βάθος.
    Συμβάλλοντας έτσι, αποτελεσματικά στην υιοθέτηση νέων μοντέλων εργασίας. Αλλά και την ενίσχυση των δικτύων ιδιαίτερα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
  • Η τρέχουσα συγκυρία με αφορμή το χώρο της Υγείας ανέδειξε για μια ακόμη φορά την ανάγκη ανάπτυξης συμπράξεων Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

Οι νέες συνθήκες λόγω πανδημίας

  • Η υιοθέτηση της τηλεργασίας, η ανάπτυξη νέων συμπεριφορών, η έμφαση στην επικοινωνία με νέες προσεγγίσεις. Όπως για παράδειγμα, ο συνδυασμός επιστήμης και πολιτικής προστασίας προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες, αποτελούν παραδείγματα νέων προσεγγίσεων κατά τη διάρκεια της κρίσης.
  • Η πανδημία διαμόρφωσε δύσκολες συνθήκες και για τον κλάδο της μεταποίησης. Η απομόνωση, το κλείσιμο των συνόρων, ο περιορισμός των εισαγωγών μας δίδαξαν τη σπουδαιότητα που έχει η αυτονομία και η εγχώρια παραγωγή προϊόντων.
  • Η επικοινωνία στις επιχειρήσεις της μεταποίησης-βιομηχανίας επικεντρώθηκε, στην εσωτερική ενημέρωση σχετικά με τα θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας.
    Και παράλληλα στους πελάτες και στους stakeholders που ανησυχούσαν για τη βιωσιμότητα της εταιρείας ή τη δυνατότητα να παραδοθούν τα προϊόντα στην ώρα τους.

Τι αναζητούν οι καταναλωτές

  • Το να ακολουθεί ένα brand τις αξίες του σε κρίσιμες περιόδους όπως αυτή που διανύουμε, είναι καθοριστικής σημασίας για τη σχέση του με τους καταναλωτές.
    Το δωρεάν περιεχόμενο αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση και δημιουργεί ενσυναίσθηση για ότι κάνει ένα brand.
    Οι αλλαγές και τα νέα προϊόντα θα πρέπει να είναι καινούρια αλλά όχι μακριά από το DNA μιας εταιρείας.
  • Σταθερές προς αυξανόμενες αναμένεται να παραμείνουν οι δαπάνες για την υγεία, τα φάρμακα, τα παιδιά και τα είδη πρώτης ανάγκης στην πρώτη περίοδο μετά το lockdown (έρευνα της Synergon Partners και της IpsosOpinion).

Που θα ξοδέψουν λιγότερα οι καταναλωτές

Η επόμενη μέρα της βιώσιμης οργάνωσης επιχειρήσεων

  • Έντονη αναμένεται να είναι η τάση μείωσης των δαπανών για διακοπές και ταξίδια καθώς και για ασφαλίσεις και δάνεια.
    Αποτελεί ζητούμενο να διευκρινιστεί σε επόμενη έρευνα εάν αυτή η τάση αφορά την δαπάνη για νέες ασφαλίσεις και δάνεια ή για τα ήδη υπάρχοντα.
    Σχετικά με τις τάσεις για κατανάλωση στους επόμενους 6 μήνες σε διαρκή αγαθά φαίνεται πως έχει ενσωματωθεί στους καταναλωτές η τάση για κατανάλωση από απόσταση. Η επόμενη μέρα αναμένεται να πλήξει περισσότερο την αγορά του αυτοκινήτου/μηχανής και τα ακίνητα (ανακαίνιση κατοικίας, αγορά επίπλων κλπ).

Τι αλλάζει σε εισαγωγές και εξαγωγές

  • Το Διεθνές εμπόριο δέχτηκε σημαντικό πλήγμα με το lockdown. Το γεγονός αυτό αναμένεται να επιδράσει ιδιαίτερα σε σχέση με τις εμπορικές οδούς και τα εμπορεύματα που αφορούν τα βασικά είδη διατροφής.
    Οι εισαγωγές και εξαγωγές αναμένεται να αλλάξουν ριζικά μέσα στο επόμενο διάστημα. Οι χώρες που θα καταφέρουν να σώσουν την τοπική βιομηχανία και παραγωγή, θα καταφέρουν να διατηρήσουν τις εξαγωγές τους.

Πανδημία και βιομηχανία μόδας

βιώσιμη ανάπτυξη, επιχειρήσεις

  • Ειδικότερα, ο κλάδος της μόδας ακολουθεί τις εξελίξεις της βιομηχανίας. Το πρόβλημα που ανέκυψε μετά το lockdown αφορά στην παραγωγική διαδικασία, με συνέπειες στην παράδοση προϊόντων ή πρώτων υλών.
    Το lockdown δημιούργησε σημαντικές δυσκολίες στις εισαγωγές και εξαγωγές. Παράλληλα, οξύνει το πρόβλημα των κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων καθώς η παραγωγή των περισσότερων fashion brands συνδέεται με χώρες της Ασίας και της Αφρικής.
  • Μια από τις άμεσες συνέπειες της πανδημίας για τη βιομηχανίας της μόδας αναμένεται να είναι η τάση των fashion brands να αποκτήσουν μεγαλύτερο έλεγχο στο τελικό προϊόν. Καθώς και η στροφή στα bestsellers προϊόντα πωλήσεων και στην έμμεση διαφήμιση. Την προβολή δηλαδή ενός brand μέσα από τις αξίες του ή στο πλαίσιο ενός σκοπού.

Ο ρόλος του εσωτερικού ελεγκτή

  • Οι εσωτερικοί ελεγκτές, οι οποίοι εν μέσω της πανδημίας, ανέδειξαν τον συμβουλευτικό τους ρόλο. Συμμετείχαν παραγωγικά στην διαχείριση της κρίσης για τις εταιρείες. Και παρέμειναν ουσιαστικά χρήσιμοι σε θέματα διαχείρισης των κινδύνων, προσφέροντας tailor made υπηρεσίες.
  • Οι κίνδυνοι στη μετά covid-19 εποχή, έχουν αλλάξει με αποτέλεσμα την αντίστοιχη αλλαγή στην ιεράρχηση του συνόλου των κινδύνων και η βαθμολόγησή τους. Ο εσωτερικός ελεγκτής πρέπει να επισκοπήσει το πλάνο ελέγχου που είχε διαμορφώσει στο τέλος του έτους 2019. Και να το αναδιαμορφώσει βάσει των αναγκών που αναδείχθηκαν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020.
  • Στην επόμενη μέρα, τα θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας αποτελούν για τις επιχειρήσεις, βασική προτεραιότητα και μέρος του σχεδιασμού τους σε σχέση με την επιχειρησιακή συνέχεια.
Διαφήμιση