Αρχική COVID-19 Μένουμε Σπίτι: Πως να διαχειριστούμε τη νέα πραγματικότητα

Μένουμε Σπίτι: Πως να διαχειριστούμε τη νέα πραγματικότητα

0
Μένουμε Σπίτι λόγω Κορονοϊού
Διαφήμιση

Τώρα που Μένουμε Σπίτι, η καθημερινότητά μας, οι συνήθειές μας, οι δουλείες μας, οι ασχολίες μας και όλη η ζωή μας γενικά έχει ανατραπεί τελείως με τον κορονοϊό. Αβεβαιότητα, άγχος, πανικός, αγωνία, φόβος, συνοδεύουν σύμφωνα με τους ειδικούς, την πρωτόγνωρη κατάσταση που ζει ολόκληρος ο πλανήτης.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ψυχοθεραπεύτρια-οικογενειακή θεραπεύτρια, κοινωνική λειτουργός Κωνσταντίνα Τζανέτου, το άγνωστο που υπάρχει μπροστά μας για το χρονικό διάστημα το οποίο θα χρειαστεί να παραμείνουμε σε αυτή τη συνθήκη, δημιουργεί ανασφάλεια για την προσωπική μας υγεία, την υγεία των αγαπημένων μας ανθρώπων αλλά και του κοινωνικού συνόλου γενικότερα.

«Ειδικότερα οι άνθρωποι που βρίσκονται σε καραντίνα για ιατρικούς λόγους, βιώνουν αυξημένα επίπεδα άγχους, κατάθλιψης, φόβου, εγκατάλειψης και στιγματοποίησης, σύμφωνα με λιγοστές μελέτες που έχουμε στη διάθεση μας από το παρελθόν».

Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε αυτή τη νέα πραγματικότητα και να φροντίσουμε την ψυχική μας υγεία όσο Μένουμε Σπίτι; Η κυρία Τζανέτου μας δίνει χρήσιμες οδηγίες:

Κορονοϊός

Μένουμε Σπίτι και ακολουθούμε τις οδηγίες πρόληψης και προστασίας

Ακολουθώντας τις οδηγίες, αναλαμβάνουμε μια υπεύθυνη και ώριμη στάση απέναντι στον εαυτό μας και τους άλλους. Αυτό λειτουργεί ανακουφιστικά καθώς μας παρέχει μια αίσθηση ελέγχου. «Κάνω αυτό που μπορώ εγώ για εμένα και για τους άλλους».

Παραμένουμε εστιασμένοι στο εδώ και τώρα

Σ΄αυτή τη φάση είναι σημαντικό να προσπαθούμε να εστιάζουμε στο παρόν και να δίνουμε βάση στην οργάνωση μιας όσο το δυνατόν καλύτερης καθημερινότητας. Αυτό μας βοηθάει να παραμένουμε περισσότερο συγκροτημένοι.

Ενημέρωση με μέτρο και από αξιόπιστες πηγές

Φροντίζουμε να ενημερωνόμαστε από πηγές που θεωρούμε αξιόπιστες, σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα μέσα στη μέρα. Η συνεχής παρακολούθηση και η υπερπληροφόρηση εντείνουν το άγχος και το στρες. Η σταθερή πηγή αξιόπιστου μέσου μας προστατεύει από παραπληροφόρηση και ψευδείς ειδήσεις.

Αναπτύσσουμε τη δημιουργικότητα μας

Ο περισσότερος χρόνος που καλούμαστε να μείνουμε σπίτι, είναι ευκαιρία για να κάνουμε πράγματα που θέλαμε στο παρελθόν και όλο αναβάλαμε, ν΄ ανακαλύψουμε καινούριες δεξιότητες, αλλά και να συνεχίσουμε παλιές καθημερινές δραστηριότητες με άλλους νέους τρόπους, (π,χ άσκηση μέσα στο σπίτι, συνάντηση με φίλους διαδικτυακά, επίσκεψη σε μουσεία ανά τον κόσμο on line κ.α).

Κορονοϊός

Παραμένουμε σε επαφή με τον εαυτό μας και τους άλλους

Ο κορονοϊός έχει ένα παράδοξο χαρακτηριστικό. Από τη μια μεριά μας ζητάει να παραμείνουμε όσο το δυνατόν πιο μακριά ο ένας από τον άλλον, και από την άλλη χρειάζεται να παραμείνουμε όσο πιο πολύ συνδεδεμένοι συναισθηματικά μπορούμε μεταξύ μας, για ν΄ αντεπεξέλθουμε σε αυτή τη δύσκολη συνθήκη. Η τεχνολογία, σε αυτή τη φάση έχει λειτουργήσει και λειτουργεί ιδιαίτερα βοηθητικά, αφού μας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνούμε σε συχνή βάση με τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Δεν ξεχνάμε να εκφράζουμε τα συναισθήματα μας και να τα μοιραζόμαστε με ανθρώπους που αισθανόμαστε ασφάλεια. Παραμένουμε σε επαφή με τον εαυτό μας και με τους άλλους.

Διαβάστε επίσης:  Κομισιόν-ΕΤΕπ: Δάνεια για τη δίκαιη μετάβαση στη μεταλιγνιτική εποχή

Παιδιά και νέα πραγματικότητα

Τα παιδιά όπως και οι ενήλικες βιώνουν και αυτά ανάλογα συναισθήματα. Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε σαν γονείς είναι να φροντίσουμε να τα ακούμε. Ακούμε τις ανησυχίες τους και τα συναισθήματα τους. Τους δίνουμε χώρο να μιλήσουν γι΄ αυτά. Απαντάμε στις ερωτήσεις τους και δίνουμε όσες πληροφορίες γίνεται, ανάλογα με το αναπτυξιακό τους στάδιο. Προσπαθούμε να κρατήσουμε όσο γίνεται μια σταθερή ρουτίνα στην καθημερινότητα τους. Εκμεταλλευόμαστε αυτό το χρόνο δημιουργικά για περισσότερο παιχνίδι και συζήτηση μαζί τους. Δεν ξεχνάμε ότι το πως διαχειριζόμαστε εμείς σαν ενήλικες τα δικά μας συναισθήματα, σε μεγάλο βαθμό λειτουργεί σαν πυξίδα για το πως θα διαχειριστούν εκείνα τα δικά τους.

Κορονοϊός, Γρίπη

Ζητάμε βοήθεια αν αντιμετωπίζουμε συναισθήματα δυσφορίας

Σε περίπτωση που αισθανόμαστε ότι δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε την παρούσα συνθήκη και αντιμετωπίζουμε έντονα δυσφορικά συναισθήματα, φροντίζουμε να ζητήσουμε υποστήριξη από κάποιο ειδικό επαγγελματία ψυχικής υγείας.

Με πληροφορίες από: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here