Αρχική Επιλεγμένα “Έξυπνη ανάπτυξη”: Η νέα ψηφιακή εποχή μας λύνει τα χέρια

“Έξυπνη ανάπτυξη”: Η νέα ψηφιακή εποχή μας λύνει τα χέρια

Της Αλεξάνδρας Χαΐνη
0
smart home 5

Μπορεί να έχουν περάσει κοντά 90 χρόνια από τότε που ο Άλντους Χάξλεϊ έγραψε τον “Θαυμαστό Καινούργιο Κόσμο”, όμως οι περιγραφές μιας κοινωνίας τυποποιημένης σαν γραμμή παραγωγής, μιας κοινωνίας ρομπότ χωρίς ανθρώπινα συναισθήματα, είναι ακόμη επίκαιρες.

Βέβαια, καθώς δεν ζούμε στη δεκαετία του ’30, είναι σίγουρο ότι εμείς σήμερα θα καλωσορίσουμε οτιδήποτε διευκολύνει τη ζωή μας, ακόμη κι αν πρόκειται για ένα ψηφιακό εργαλείο “χωρίς ανθρώπινα συναισθήματα”.

Συμβατότητα με όλες τις πλατφόρμες

digital2

Έτσι λοιπόν η απόφαση των κολοσσών Amazon, Google, Apple και Zigbee Alliance να δημιουργήσουν από κοινού μια νέα ομάδα εργασίας για την προώθηση και την υιοθέτηση ενός νέου προτύπου σύνδεσης χωρίς δικαιώματα, ώστε τα έξυπνα οικιακά προϊόντα να είναι πιο συμβατά μεταξύ τους σε όλες τις πλατφόρμες, είναι λογικό να μας χαροποιεί.

Η ιδέα είναι να προωθηθεί η συμβατότητα για τους καταναλωτές και να καταστεί η “έξυπνη ανάπτυξη” γενικά απλούστερη για τους κατασκευαστές. Οι δραστηριότητες της ομάδας υποτίθεται ότι επικεντρώνονται στην ιδέα ότι οι έξυπνες οικιακές συσκευές πρέπει να είναι απρόσκοπτες, αξιόπιστες και ασφαλείς. Η διαλειτουργικότητα, η συμβατότητα και οι ανοιχτές πηγές συγκαταλέγονται μεταξύ αυτών των προσπαθειών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση σχετικά με τη δημιουργία αυτής της προσπάθειας, “με βάση το πρωτόκολλο Internet (IP), το έργο στοχεύει στην επικοινωνία μεταξύ των έξυπνων οικιακών συσκευών, των εφαρμογών για κινητά και των υπηρεσιών cloud και για να καθορίσει ένα συγκεκριμένο σύνολο τεχνολογιών δικτύωσης με βάση την IP για πιστοποίηση συσκευών”.

Φωνητική επικοινωνία

gynaika texniti noimosini

Το σχέδιο βάζει στο επίκεντρο την φωνητική αλληλεπίδραση με το σπίτι και τις συσκευές, μέσα από τους “ψηφιακούς βοηθούς” Alexa, Google Assistant και Siri. Το 2020, οι ψηφιακοί βοηθοί αναμένεται μάλιστα να αναλάβουν και σημαντικό ρόλο σε πολλές δραστηριότητες, έως και τις τραπεζικές υποχρεώσεις των καταναλωτών. Αρκεί να υπολογίσουμε ότι το 2017, το ποσοστό των καταναλωτών που είχαν μια φωνητικά ενεργοποιούμενη συσκευή ήταν 14%, ενώ το 2019, την διαθέτει σχεδόν ένας στους τρεις καταναλωτές (31%).

Ηλεκτρονικές αγορές

Σύμφωνα με τα στοιχεία, από το 2017 υπερδιπλασιάστηκε επίσης και το ποσοστό που χρησιμοποιεί αυτές τις συνδεδεμένες συσκευές για ηλεκτρονικές αγορές: περίπου ένας στους δέκα καταναλωτές σήμερα χρησιμοποιεί συσκευές και εφαρμογές με δυνατότητα φωνής για να αγοράζει προϊόντα στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με έρευνες, το 76% των καταναλωτών έχουν εντάξει τις αγορές στις καθημερινές τους συνήθειες, ακόμη και για την προμήθεια των απαραίτητων ειδών για το σπίτι.

Αισθητήρες απογραφής

Smart Home Device Home Control

Η Amazon μάλιστα πήγε το πράγμα ακόμη πιο πέρα: έβγαλε ένα νέο χαρακτηριστικό της Alexa που όπως εξηγεί ο Prashanth Halappa, διευθυντής προϊόντων της εταιρείας, θα εξασφαλίσει ότι οι πελάτες θα έχουν πάντα τα απαραίτητα εφόδια για τη λειτουργία του νοικοκυριού. “Οποιαδήποτε συνδεδεμένη συσκευή που χρησιμοποιεί αναλώσιμα –όπως εκτυπωτές (μελάνι), θερμοστάτες (φίλτρα αέρα), οδοντόβουρτσες (κεφαλές οδοντόβουρτσας), πλυντήρια ρούχων (απορρυπαντικά), πλυντήρια πιάτων (απορρυπαντικά) ή ανταλλακτικά –όπως ηλεκτρικές σκούπες, βούρτσες)– μπορεί να επωφεληθεί από αυτή τη λειτουργία”.

Διαβάστε επίσης:  Κορονοϊός: Παγκόσμιος συναγερμός - Δείτε την εξάπλωσή του ζωντανά σε διαδραστικό χάρτη

Με άλλα λόγια η Alexa θα διαθέτει αισθητήρες απογραφής οι οποίοι καθώς θα είναι συνδεδεμένοι με το έξυπνο σπίτι, θα έχουν στοιχεία για το “αποθεματικό” του, θα ενημερώνουν και ο ψηφιακός βοηθός θα φροντίζει για τα υπόλοιπα (μέσω της Amazon φυσικά).

Πηγή: emea.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here