Αρχική Μεταφορές Σχέδιο για σύγχρονες συγκοινωνίες στην Αττική στη σκιά νέων απεργιών

Σχέδιο για σύγχρονες συγκοινωνίες στην Αττική στη σκιά νέων απεργιών

0
ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ4
Διαφήμιση

Τα λεωφορεία της Αθήνας. Όπως όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς βρίσκονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης – ή μάλλον έχουν πέσει κι αυτά θύματα της γενικότερης ύφεσης, καθώς λόγω έλλειψης πόρων και ανθρώπινου δυναμικού, κυκλοφορούν στους δρόμους αγκομαχώντας, χρόνια ασυντήρητα, βρώμικα και ξεχασμένα.

Μόνο το μετρό αντέχει ακόμη – αν και όπως έχουμε γράψει κατά καιρούς και στο ecozen, αντιμετωπίζει και αυτό πλέον αρκετές δυσκολίες.

Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με βάση σύγχρονες προδιαγραφές, θα έπρεπε να αποτελεί εδώ και πολύ καιρό άμεση προτεραιότητα του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών -και δη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ)– για λόγους προφανείς, που έχουν να κάνουν τόσο με την ασφάλεια όσο και με την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Παρωχημένο δίκτυο

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ2

Το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης, μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού, προ περίπου 15 ετών, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής, αναγνωρίζει ο ΟΑΣΑ, υπογραμμίζοντας ότι η πιο πρόσφατη προσπάθεια επικαιροποίησης ολοκληρώθηκε το 2009, στο πλαίσιο του τότε εκπονηθέντος Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, που περιλάμβανε αριθμό προγραμματισμένων έργων υποδομής και σειρά προτεινομένων συγκοινωνιακών, οργανωτικών, λειτουργικών, θεσμικών μέτρων, καθώς επίσης και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.

Η οικονομική κρίση μπλόκαρε τα προτεινόμενα μέτρα, με εξαίρεση κάποιες τροποποιήσεις των λεωφορειακών γραμμών για την τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς, και την υλοποίηση 2 μεγάλων έργων: του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής.

Νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών

leoforeia 696x392

Έτσι, το πρόβλημα ουδέποτε αντιμετωπίστηκε ουσιαστικά. Με αυτά κατά νου και αναγνωρίζοντας προφανώς τον κίνδυνο να βρεθούμε κάποια στιγμή χωρίς κατάλληλα και επαρκή μέσα μαζικής μεταφοράς, ο ΟΑΣΑ αποφάσισε να ανασκουμπωθεί. Ήδη η διοίκηση του οργανισμού ετοιμάζει μελέτη που θα οριστικοποιήσει τις προδιαγραφές του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, η οποία υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί έως το Φεβρουάριο του 2020.

Στόχοι είναι η αναθεώρηση και ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού έργου με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της Αττικής και την αποδοτική λειτουργία του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών.

Βιώσιμη κινητικότητα

TROLEI

Το νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών, θα περιλαμβάνει προτάσεις και δράσεις για τη διαμόρφωση όλων των μεταφορικών δικτύων της Αττικής. Ταυτόχρονα θα άπτεται θεμάτων που αφορούν στην κατανομή του μεταφορικού έργου στα διαφορετικά μέσα μεταφοράς, θέματα που αφορούν στη σχέση ζήτησης μετακινήσεων και απόδοσης των δικτύων, καθώς και θέματα που αφορούν στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Επίσης, θα αναλύει και θα επιδιώκει την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με τη χρήση νέων φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και την προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή μετακίνηση). Θα χρησιμοποιήσει δε, το συγκοινωνιακό μοντέλο ΟΑΣΑ, για την αξιολόγηση εναλλακτικών προτάσεων για τα δίκτυα μεταφοράς και τη λειτουργία τους.

Νέες απεργίες

apergia metro

Προς το παρόν πάντως, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών προγραμματίζει νέες απεργιακές κινητοποιήσεις για την επόμενη εβδομάδα σε όλα τρένα αλλά και στον προαστιακό της Αθήνας, ενώ το μετρό δεν θα κινηθεί στο τμήμα Δουκ. Πλακεντίας – Αεροδρόμιο.

Οι κινητοποιήσεις θα πραγματοποιηθούν ως εξής:

  • Τρίτη 8 Οκτωβρίου: Στάσεις εργασίας μεταξύ 5:00 π.μ.-8:00 π.μ., 13:00-16:00 και 21:00-24:00 (αναμένεται να επηρεαστούν όλα τα δρομολόγια που έχουν επίσημη ώρα αναχώρησης ή άφιξης κατά τη διάρκεια των στάσεων εργασίας).
  • Τετάρτη 9 Οκτωβρίου: 24ωρη απεργία.
Διαφήμιση