Τα λεωφορεία της Αθήνας. Όπως όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς βρίσκονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης – ή μάλλον έχουν πέσει κι αυτά θύματα της γενικότερης ύφεσης, καθώς λόγω έλλειψης πόρων και ανθρώπινου δυναμικού, κυκλοφορούν στους δρόμους αγκομαχώντας, χρόνια ασυντήρητα, βρώμικα και ξεχασμένα.
Μόνο το μετρό αντέχει ακόμη – αν και όπως έχουμε γράψει κατά καιρούς και στο ecozen, αντιμετωπίζει και αυτό πλέον αρκετές δυσκολίες.
Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με βάση σύγχρονες προδιαγραφές, θα έπρεπε να αποτελεί εδώ και πολύ καιρό άμεση προτεραιότητα του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών -και δη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ)– για λόγους προφανείς, που έχουν να κάνουν τόσο με την ασφάλεια όσο και με την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Παρωχημένο δίκτυο
Το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης, μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού, προ περίπου 15 ετών, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής, αναγνωρίζει ο ΟΑΣΑ, υπογραμμίζοντας ότι η πιο πρόσφατη προσπάθεια επικαιροποίησης ολοκληρώθηκε το 2009, στο πλαίσιο του τότε εκπονηθέντος Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, που περιλάμβανε αριθμό προγραμματισμένων έργων υποδομής και σειρά προτεινομένων συγκοινωνιακών, οργανωτικών, λειτουργικών, θεσμικών μέτρων, καθώς επίσης και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.
Η οικονομική κρίση μπλόκαρε τα προτεινόμενα μέτρα, με εξαίρεση κάποιες τροποποιήσεις των λεωφορειακών γραμμών για την τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς, και την υλοποίηση 2 μεγάλων έργων: του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής.
Νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών
Έτσι, το πρόβλημα ουδέποτε αντιμετωπίστηκε ουσιαστικά. Με αυτά κατά νου και αναγνωρίζοντας προφανώς τον κίνδυνο να βρεθούμε κάποια στιγμή χωρίς κατάλληλα και επαρκή μέσα μαζικής μεταφοράς, ο ΟΑΣΑ αποφάσισε να ανασκουμπωθεί. Ήδη η διοίκηση του οργανισμού ετοιμάζει μελέτη που θα οριστικοποιήσει τις προδιαγραφές του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, η οποία υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί έως το Φεβρουάριο του 2020.
Στόχοι είναι η αναθεώρηση και ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού έργου με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της Αττικής και την αποδοτική λειτουργία του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών.
Βιώσιμη κινητικότητα
Νέες απεργίες
Οι κινητοποιήσεις θα πραγματοποιηθούν ως εξής:
- Τρίτη 8 Οκτωβρίου: Στάσεις εργασίας μεταξύ 5:00 π.μ.-8:00 π.μ., 13:00-16:00 και 21:00-24:00 (αναμένεται να επηρεαστούν όλα τα δρομολόγια που έχουν επίσημη ώρα αναχώρησης ή άφιξης κατά τη διάρκεια των στάσεων εργασίας).
- Τετάρτη 9 Οκτωβρίου: 24ωρη απεργία.