Αρχική Διάστημα Ο γαλαξίας μας κλέβει αέρια από τους γείτονές του

Ο γαλαξίας μας κλέβει αέρια από τους γείτονές του

Ο γαλαξίας μας, Milky Way

Ο γαλαξίας μας, Milky Way, “ρουφάει” τα αέρια από τους γείτονές του, σύμφωνα με τη νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο «The Astrophysical Journal».

Οι γαλαξίες είναι ανοιχτά συστήματα, καθώς επικοινωνούν μεταξύ τους, ανταλλάσσουν αέρια, αστέρια και κάποιες φορές συγκρούονται (όπως αναμένεται να συγκρουσθεί ο Milky Way με τον γαλαξία της Ανδρομέδας που βρίσκεται 110.000 έτη φωτός και περιέχει 1 τρισεκατομμύριο αστέρια).

Αυτό συμβαίνει παντού στο Σύμπαν, κάτι που έκανε τους ερευνητές να αναρωτηθούν αν ο Milky Way αυξομειώνεται σε μάζα ή παραμένει στα κιλά του.

Τι ανακάλυψαν οι επιστήμονες για τον Milky Way

Ο γαλαξίας μας, Milky Way

Τη ροή των αερίων γύρω από τους γαλαξίες εξέτασαν οι επιστήμονες και κατέληξαν πως ο δικός μας γαλαξίας χάνει κάπου 53.000 φορές τη Γη σε αέρια κάθε χρόνο, κερδίζει όμως τουλάχιστον τριπλάσιες ποσότητες (176.000 φορές τη Γη ή 53% της μάζας του Ήλιου). Κάτι που τους προκάλεσε έκπληξη.

«Περιμέναμε να βρούμε τα λογιστικά του Milky Way σε ισορροπία, σε ισορροπία εισροής και εκροής αερίων, αλλά 10 χρόνια υπεριωδών δεδομένων του Hubble έχουν δείξει πως περισσότερα έρχονται παρά φεύγουν», λέει ο επικεφαλής της μελέτης και διευθυντής του Space Telescope Science Institute, Andrew Fox.

Οι επιστήμονες υποπτεύονται ότι κάποια από αυτά τα αέρια τα “κλέβει” ο γαλαξίας μας από τους μικρούς δορυφορικούς του γαλαξίες, κάποιους από τους οποίους έχει καταβροχθίσει.

Οι παρατηρήσεις έγιναν μέσω του Cosmic Origins Spectrograph (COS) του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble, ένα σύστημα που εγκαινιάστηκε το 2009.