Αρχική Επιλεγμένα Χώροι στάθμευσης για δίκυκλα στις αρχές του 2020

Χώροι στάθμευσης για δίκυκλα στις αρχές του 2020

Της Αλεξάνδρας Χαΐνη
0
parkarisma thumb large

Η στάθμευση στα αστικά κέντρα είναι ένα ακόμη ανέκδοτο από τα πολλά που έχουν μαζευτεί σχετικά με τη διαχείριση του δημόσιου χώρου στην Ελλάδα.

Ειδικά στην Αθήνα, παρόλη την οικονομική κρίση και την αύξηση στην τιμή της βενζίνης, το πρόβλημα της κυκλοφορίας -και κατά συνέπεια της στάθμευσης- των οχημάτων έχει κυριολεκτικά γιγαντωθεί.

Το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης έχει επιβάλλει μεν κάποια σχετική τάξη, όμως από την εποχή που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2001, έχει περάσει από 40 κύματα, τη μια με τα περίπτερα να αρνούνται να πουλήσουν κάρτες λόγω μηδαμινού κέρδους, την άλλη με τον δήμο να μην τυπώνει νέες, πάντα με τους μόνιμους κατοίκους να μην βρίσκουν θέση να σταθμεύσουν στις μπλε διαγραμμίσεις λόγω κατάληψης από τους επισκέπτες.

Τι γίνεται με τα μηχανάκια

52441814 811692439172649 6872158715408023552 n

Ωστόσο, ένα θέμα που δεν φαίνεται να έχει αντιμετωπιστεί σοβαρά και ουσιαστικά, είναι εκείνο των δικύκλων. Εκτός από τις λίγες μεριές στο κέντρο της Αθήνας που διαθέτουν ειδικές θέσεις για τη στάθμευση των μοτοσυκλετών και ποδηλάτων, τον ρόλο του πάρκινγκ αναλαμβάνουν κυρίως τα πεζοδρόμια, μια και συνήθως η απόσταση μεταξύ δύο σταθμευμένων ΙΧ είναι τόσο ελάχιστη που δεν υπάρχει χώρος στον δρόμο όχι για μηχανάκι, ούτε καν για παιδικό ποδήλατο.

Ίδρυση χώρων στάθμευσης για δίκυκλα

Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, το υπουργείο Μεταφορών προχωρά σε ρύθμιση για την ίδρυση και λειτουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων (μοτοσικλέτες, ποδήλατα). Η σχετική ρύθμιση αναμένεται να είναι έτοιμη στις αρχές του 2020.

Καθώς μάλιστα δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων, πλέον θα παρέχεται η δυνατότητα σε όποιον το επιθυμεί να φτιάξει έναν δικό του.

Όροι και προϋποθέσεις

dik 800x445

Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη θα περιγράφει τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας των πάρκινγκ δικύκλων και συγκεκριμένα:

  • ελάχιστες διαστάσεις,
  • φωτισμό τη νύχτα,
  • φύλαξη και
  • τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. διαγραμμίσεις, όρια θέσης οχήματος και ελιγμών).

Σε αυτό το πλαίσιο θα εξεταστούν επίσης:

  • το ενδεχόμενο να επιτρέπεται η κατακόρυφη ανύψωση (όροφοι ή επίπεδα) ώστε να αυξάνεται η χωρητικότητα στα πάρκινγκ που βρίσκονται σε μικρά οικόπεδα.
  •  η δυνατότητα δημιουργίας χώρου στάθμευσης δικύκλων και στα πάρκινγκ αυτοκινήτων, εφόσον γίνουν οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις.

 

 

 

Διαβάστε επίσης:  Πάτρα: Ύποπτο κρούσμα κορoνοϊού -Εν αναμονή των αποτελεσμάτων

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here