Αρχική Ειδήσεις ΓΕΦΥΡΑ «ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ» 2004-2019: Το σύγχρονο τεχνικό σύμβολο της Ελλάδας 15 χρόνια...

ΓΕΦΥΡΑ «ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ» 2004-2019: Το σύγχρονο τεχνικό σύμβολο της Ελλάδας 15 χρόνια μετά

Της Αγγελικής Γυπάκη
0
ΓΕΦΥΡΑ «ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ» 2004-2019

Πέρασαν κιόλας 15 χρόνια! Δεκαπέντε γαλανόλευκα χρόνια όπως τα χαρακτήρισε το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2019 ο Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας και Αειφόρου Ανάπτυξης της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. κ. Γιάννης Φρέρης, για να εξαγγείλει το Γαλανόλευκο Μέλλον της με το νέο λογότυπο της Γέφυρας Ρίου Αντιρρίου να διαπνέεται:

ΓΕΦΥΡΑ «ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ» 2004-2019

  • από το μήνυμα του εορτασμού (2021) των 200 χρόνων από τον απελευθερωτικό αγώνα  της Ελλάδας το 1821, αλλά και από 
  • την υπερηφάνεια των εργαζομένων της Γέφυρας να υπηρετούν «ένα ζωντανό εθνικό μνημείο, ένα σύμβολο ενότητας και γεφύρωσης  διαφορών, μια γέφυρα σε μια χώρα που η ιστορία της έχει δείξει ότι δεν έχει έφεση στην ενότητα για προκοπή» αλλά μπορεί να αποτελέσει ένα αποτύπωμα προκοπής στον χάρτη αυτής της χώρας όταν οι Έλληνες ενώνονται σε έναν κοινό σκοπό , όπως την οραματίστηκε ο εμπνευστής της Χαρίλαος Τρικούπης.

Για όσους από εμάς που είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε την πορεία αυτού εμβληματικού και  πρωτοποριακού για την εποχή του έργου και να παραβρεθούμε στην επετειακή αυτή εκδήλωση, η ικανοποίηση ήταν μεγάλη, όταν διαπιστώσαμε:

  • Την τεχνική  αρτιότητα  και το υψηλό επίπεδο δομικής συντήρησης του δύσκολου αυτού έργου, 15 χρόνια μετά, σε μια από τις πιο σεισμογενείς περιοχές της Ελλάδας.  
  • Τον σεβασμό προς  το περιβάλλον, μέσα από το στρατηγικό πλάνο «Πράσινη Γέφυρα» και με οδηγό την παραδοχή: «Το κλίμα αλλάζει, αλλάζουμε κι εμείς» 
  • Την κοινωνική ευαισθησία με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη της περιοχής, την ενίσχυση ατόμων με μειωμένες δυνατότητας κινητικότητας και τη στήριξη ατόμων και ομάδων που πλήττονται από τις κοινωνικές συνθήκες
  • Την άψογη εξυπηρέτηση των χρηστών της Γέφυρας αλλά και 
  • Τις καλές εργασιακές συνθήκες με υψηλό επίπεδο υγιεινής και ασφάλειας και την υπεύθυνη σχέση  εργοδοσίας /εργαζομένων

Η πρωτοπορία του έργου

ΓΕΦΥΡΑ «ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ» 2004-2019

«Η σεισμικότητα της περιοχής είναι μεγάλη. Ανήκει στην ζώνη 4 , ενώ επιπλέον ήταν πολύ δύσκολη η θεμελίωση της λόγω του βάθους αλλά και της αστάθειας του βυθού που είναι λασπώδης» επεσήμανε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. Δρ. Παναγιώτης Παπανικόλας, και υπογράμμισε ότι «αν δεν προέκυπτε η εξέλιξη των υπολογιστικών συστημάτων και η ενίσχυση της ποιότητας των υλικών δεν θα ήταν εφικτή η κατασκευή του. Στο μεταξύ αναπτύχθηκαν νέα συστήματα υποστήριξης και προστασίας από τις ταλαντώσεις που δεν είχαν κατασκευαστεί ποτέ μέχρι τότε». 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΣ rsΌπως είπε ο Δρ. Παπανικόλας:

  • Η Πελοπόννησος μετακινείτε μερικά χιλιοστά κάθε χρόνο από την Στερεά λόγω της μετακίνησης των τεκτονικών πλακών που συναντούνται στην περιοχή.
  • Η προσομοίωση της γέφυρας έγινε σε πραγματικές συνθήκες σεισμού και αντέχει σε σεισμική δυναμική 6,3 ρίχτερ που όμως προκαλείται σε  μόλις 1 χλμ εστιακό βάθος έχοντος εξασφάλιση αυξημένη  απόκριση στις συνέπειες και όχι στο μέγεθος του σεισμού.
  • Τα θεμέλια «έπεσαν» σε 65 μέτρα βάθος (τότε μοναδικό για την γεφυροποιία )  μέσα σε λάσπη που ενισχύθηκαν με μεταλλικούς σωλήνες Ο βράχος του βυθού ήταν στα 850 μέτρα βάθος(!) ενώ σήμερα λίγες γέφυρες «πατάνε» σε τέτοιο  βάθος .
  • Το κατάστρωμα του δρόμου είναι συνεχές και αναρτημένο σε όλος του το μήκος χωρίς να στηρίζεται στους 4 πυλώνες. 
  • Στο μεταξύ 20 αποσβεστήρες ταλαντώσεων , οι μεγαλύτεροι στον κόσμο που δεν ειχαν κατασκευαστεί ποτέ μέχρι τότε και κόστισαν 12 εκατ. ευρώ επιπλέον του συνολικού κόστους που ανήλθε σε 780 εκατ. 

Χιλιάδες εργατοώρες συντήρησης

ΓΕΦΥΡΑ «ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ» 2004-2019

Όπως είπε ο κ. Άρης Σταθόπουλος – Βλάμης Τεχνικός Διευθυντής της Γέφυρας : «Μία εξαιρετικά καινοτόμος κατασκευή όπως η Γέφυρα, χρειάζεται καινοτομίες και στη συντήρησή της». Υπάρχει ένα μόνιμο σύστημα παρακολούθησης από 80 αισθητήρες που βραβεύτηκε το 2011 ως «Το καλύτερο σύστημα έξυπνης παρακολουθησης και διαχείρισης σεισμικών συμβάντων» και το οποίο αποστέλλει ανά πάσα στιγμή εκθέσεις στα έξυπνα κινητά των υπευθύνων τεχνικών. ΑΡΗΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ ΒΛΑΜΗΣ rsΠαράλληλα απασχολούνται εναερίτες ( 25.000 εργατοώρες), δύτες ( 7000 ώρες ) και ρομποτικά μηχανήματα και παρόλα αυτά δεν υπήρξε ποτέ κανένα εργατικό ατύχημα από την πρώτη ημέρα στης κατασκευής του . Περισσότερα από 5.700 δομικά στοιχεία ελέγχονται και επιθεωρούνται συνεχώς από το εξειδικευμένο προσωπικό της Τεχνικής Διεύθυνσης της Γέφυρας.  

Το συνολικό κόστος συντήρησης αυτά τα 15 χρόνια, υπερβαίνει τα 38 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων και των 12 εκατ. για τους αποσβεστήρες) τα οποία αναλαμβάνουν οι κατασκευαστές. 

Εκατομμύρια διελεύσεις

ΓΕΦΥΡΑ «ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ» 2004-2019

Ανάλογα απορροφήθηκε και η μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας – 35% στα χρόνια της κρίσης  που από περίπου 5 εκατομμύρια διελεύσεις ανά έτος (2019) έπεσε το 2014 σε κάτι παραπάνω από 3 εκατ. διελεύσεις.Σήμερα επανήλθε στα 4 εκατ.  Από την αρχή λειτουργίας μέχρι και τον περασμένο Αύγουστο, συνολικά καταγράφηκαν 61.797.672 διελεύσεις οχημάτων με το 84% αυτών να είναι Ι.Χ. Οι διελεύσεις παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια μία σταδιακά ανοδική πορεία, γεγονός που οφείλεται στην προσαρμοστικότητα της τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας και την πλούσια γκάμα εκπτωτικών προϊόντων που προσφέρει, παράλληλα με την αμφίπλευρη σύνδεση της Γέφυρας με το σύγχρονο οδικό δίκτυο που αναπτύχθηκε το 2017( Ολυμπία οδός).

Ηλεκτροκίνηση στην Πράσινη Γέφυρα

ΓΕΦΥΡΑ «ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ» 2004-2019

Στην γέφυρα λειτουργούν στις δύο άκρες της,  σταθμοί φόρτισης  ηλεκτροκίνητων οχημάτων με δυο θέσεις  ( μία για ΑΜΕΑ) και δωρεάν παροχή ρεύματος για 7 μηνες. Η πηγή του ρεύματος είναι πράσινη και προέρχεται από αιολικό πάρκο στην Αρκαδία.Πάροχος είναι η αμερικανική εταιρία Blink ,που ξεκινά την ευρωπαϊκή της παρουσία από την Ελλάδα.  

ΕΛΕΝΗ ΚΟΝΔΥΛΗ rsΟ σεβασμός της εταιρείας προς το περιβάλλον σύμφωνα με την κα Ελένη Κονδύλη  Προϊσταμένη Ποιότητας, Υγείας, Ασφάλειας& Περιβάλλοντος, εκδηλώνεται επίσης από:

  • την συστηματική και κατάλληλα πιστοποιημένη ανακύκλωση όλων των υλικών συντήρησης
  • την μείωση κατά 11% της ενεργειακής κατανάλωσης με στόχο την περαιτέρω μείωση κατά 15% την επόμενη 3ετία( αντικατάσταση φωτισμού με led). Από το 2005 έως το 2019  αποφεύχθηκε έτσι η  εκπομπή ~42.000 τόνων CO2
  • την υποστήριξη της οικολογικής και μη επιθετικής  οδήγησης , αλλά και τα σχέδια για:
  • την τοποθέτηση αποδοτικότερου συστήματος κλιματισμού 
  • την λειτουργία συστήματος μόνιμης μέτρησης εκπομπών καυσαερίων  και 
  • την τοποθέτηση συστήματος 3βάθμιας επεξεργασίας λυμάτων κτηρίου.

Ο Γιάννης Φρέρης, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας και Αειφόρου Ανάπτυξης, προσέθεσε: « Η φροντίδα μας για την προώθηση της οικολογικής(μετριοπαθούς) οδήγησης ξεκινά από το 2009. Σε αυτή την κατεύθυνση, προσπαθούμε μέσα από καμπάνιες ενημέρωσης να εκπαιδεύουμε τους πολίτες-πελάτες μας. Δέσμευσή μας είναι στα επόμενα χρόνια και μέσα από περισσότερες δράσεις, να την ενστερνιστούν περισσότεροι πολίτες».

60 φορές ο γύρος της γης για την ασφάλεια

ΓΕΦΥΡΑ «ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ» 2004-2019Σύμφωνα με την διευθύντρια εξυπηρέτησης κοινού, κα Εφη Νικολέτου  μόνο οι περιπολίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας ανήλθαν αυτά τα χρόνια σε 2.380.500 χλμ  (60 φορές ο γύρος της γης!).

ΕΦΗ ΝΙΚΟΛΕΤΟΥ rsΤα επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών της Γέφυρας έχει παραμείνει υψηλό από την πρώτη μέρα λειτουργίας της με περισσότερες από 1 εκατομμύριο απαντημένες τηλεφωνικές κλήσεις πελατών και καινοτόμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που συμβαδίζουν με τη σημερινή εποχή. 

Εκτός από τους καθημερινούς χρήστες, η Γέφυρα από το 2004 μέχρι σήμερα υποδέχθηκε 182.000 επισκέπτες στη «Στέγη Πολίτη & Πελάτη», ενώ έχει λάβει και βραβείο «Καινοτομίας στην Εμπειρία του Πελάτη» στο πλαίσιο των Εθνικών Βραβείων του Εθνικού Ινστιτούτου Εξυπηρέτησης Πελατών(2015). 

Πρωτιές και διακρίσεις

ΓΕΦΥΡΑ «ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ» 2004-2019

Η Γέφυρα κατέχει 9 διεθνή βραβεία για τη μελέτη και την κατασκευή της και είναι σχεδιασμένη ώστε να αντέχει φυσικά φαινόμενα, όπως είναι σεισμοί, τεκτονικές μετακινήσεις, και υψηλοί άνεμοι που υπερβαίνουν σε μεγέθη τα αντίστοιχα της περιοχής.  

Ταυτόχρονα, ως συνέχεια μιας παράδοσης που δημιουργήθηκε στα χρόνια της κατασκευής, κανένα σημαντικό ατύχημα δεν συνέβη στη διάρκεια των 15 χρόνων ζωής της Γέφυρας, χάρη στην επισταμένη συστηματική προσπάθεια της εταιρείας.

Καταλήγοντας ο Δρ. Π. Παπανικόλας, δήλωσε δικαιωμένος, τόσο από το επίπεδο εξυπηρέτησης, όσο και από την κατάσταση στην οποία βρίσκει τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» σε κάθε πέρασμά και προσθεσε: «Η Γέφυρα αποτελεί ένα σύγχρονο τεχνικό μνημείο για τη χώρα μας, λαμβάνοντας υπόψη την καινοτομία και τα  πρωτοπόρα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της, αλλά και την τεχνολογία που χρησιμοποιείται 15 χρόνια τώρα για τη συνεχή συντήρησή της. Βασικοί πυλώνες της στρατηγικής μας αυτά τα 15 χρόνια και για τα υπόλοιπα που θα ακολουθήσουν, είναι η διασφάλιση της υγείας του Έργου, ο αφουγκρασμός της τοπικής κοινωνίας και ο σεβασμός στο περιβάλλον».

Μπορείτε να δείτε το σχετικό infographic εδώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here