Αρχική Καταστροφές Ακόμα και οι πτήσεις μικρών αποστάσεων παράγουν τεράστιες ποσότητες CO2

Ακόμα και οι πτήσεις μικρών αποστάσεων παράγουν τεράστιες ποσότητες CO2

0
Αεροπλάνο, πτήση
Διαφήμιση

Μία πτήση μακρινής διαδρομής παράγει περισσότερες εκπομπές άνθρακα από ότι ο μέσος άνθρωπος σε δεκάδες χώρες σε όλο τον κόσμο παράγει σε ένα ολόκληρο χρόνο, σύμφωνα με νέα ανάλυση της Guardian.
Aκόμη και μια πτήση μικρών αποστάσεων Λονδίνο-Εδιμβούργο συμβάλλει περισσότερο σε CO2 από τις μέσες ετήσιες εκπομπές ενός ατόμου στην Ουγκάντα ​​ή τη Σομαλία.

Όπως αναφέρει η Guardian σύμφωνα με τα στοιχεία του Γερμανικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού Atmosfair, η πτήση Λονδίνο-Νέα Υόρκη-Λονδίνο δημιουργεί περίπου 986 κιλά CO2 ανά επιβάτη.
Υπάρχουν 56 χώρες όπου ο μέσος άνθρωπος εκπέμπει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε ολόκληρο το χρόνο.
Ένα σύντομο ταξίδι Λονδίνο-Ρώμη-Λονδίνο φέρνει αποτύπωμα άνθρακα 234 κιλών CO2 ανά επιβάτη, περισσότερο από το μέσο όρο που παράγουν οι πολίτες 17 χωρών ετησίως.

Πιέσεις και από την ΙΑΤΑ

αεροπλάνο

Το 2019 προβλέπεται να είναι ένα ακόμη χρόνο ρεκόρ για τα αεροπορικά ταξίδια, αυξημένα κατά 5% από πέρυσι και πάνω από 300% από το 1990.

Πρόσφατα η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙATA) άσκησε πιέσεις στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Οι περιβαλλοντικές ομάδες καλούν τους διαμορφωτές πολιτικής να περιορίσουν τον συνολικό αριθμό των πτήσεων και να περιορίσουν την περαιτέρω επέκταση των αερολιμένων.

Οι εκπομπές από τις αεροπορικές μεταφορές θα μπορούσαν να τριπλασιαστούν τις επόμενες τρεις δεκαετίες

Ο τομέας των αερομεταφορών από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους ρυπαίνοντες, αντιπροσωπεύει επί του παρόντος περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών.

Σύμφωνα με προβλέψεις ερευνητών του Manchester Metropolitan University, οι εκπομπές από τον κλάδο θα μπορούσαν να υπερδιπλασιαστούν έως το 2050.
Ακόμη και αν τα αεροσκάφη γίνουν πιο αποδοτικά από πλευράς καυσίμων και οι αεροπορικές εταιρείες εξοικονομούν επιπλέον άνθρακα βελτιστοποιώντας τις δραστηριότητές τους.

Κάτω από ένα λιγότερο αισιόδοξο σενάριο, ένα χαμηλότερο επίπεδο εξοικονόμησης καυσίμων θα μπορούσε να οδηγήσει τις εκπομπές να τριπλασιαστούν μέχρι το 2050.

“Η αύξηση της κυκλοφορίας έχει ιστορικά υπερβεί τις βελτιώσεις στην τεχνολογία”, λέει ο Δρ John Broderick, ο οποίος ερευνά την πολιτική για το κλίμα και τις διεθνείς μεταφορές στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.

Πώς μπορεί να ρυθμιστεί η επίδραση του κλίματος στην αεροπορική βιομηχανία

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) – ο οργανισμός του ΟΗΕ που είναι αρμόδιος για τον περιορισμό του αποτυπώματος άνθρακα από τα διεθνή αεροπορικά ταξίδια, εισάγει ένα σχέδιο με στόχο την αντιστάθμιση των εκπομπών. Επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να αγοράζουν πιστώσεις άνθρακα αντί να καταναλώνουν λιγότερα ορυκτά καύσιμα.

Το 2019, κατά μέσο όρο περισσότερες από 100.000 πτήσεις αναχωρούν καθημερινά από τα αεροδρόμια.

“Οι αεροπορικές εταιρείες πιστεύουν ότι χρειαζόμαστε μια στρατηγική που να ανταποκρίνεται στη φιλοδοξία της κυβέρνησης να προωθήσει τη βιώσιμη ανάπτυξη στον τομέα μας, τονίζει ο Ο Tim Alderslade, διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας British Airways, η οποία εκπροσωπεί 13 αερομεταφορείς του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η αεροπορία πρέπει να κερδίσει το δικαίωμα να επεκταθεί και γι ‘αυτό δεσμευόμαστε να μειώσουμε κατά το ήμισυ τις εκπομπές μας μέχρι το 2050. Να συνεργαστούμε με τις εθνικές κυβερνήσεις για να συμφωνήσουμε σε ένα φιλόδοξο σχέδιο που μπορεί να προσφέρει μέλλον με μηδενικό άνθρακα”.

Διαφήμιση