Αρχική Επιλεγμένα Πώς αντιδρά το σώμα σου όταν σταματήσεις να καταναλώνεις γαλακτοκομικά

Πώς αντιδρά το σώμα σου όταν σταματήσεις να καταναλώνεις γαλακτοκομικά

0
galaktokomika

Αν και πριν μερικές δεκαετίες τα γαλακτοκομικά τρόφιμα ήταν πολύ δημοφιλή για τους διατροφολόγους, τώρα τελευταία η διατροφική τους αξία φαίνεται να αμφισβητείται. Αν σκέπτεσαι να κόψεις τα γαλακτοκομικά τρόφιμα, δεν είσαι το μόνο άτομο στον κόσμο. Κάποια άτομα επιλέγουν να τα κόψουν για ηθικούς ή ιατρικούς λόγους και μερικά άτομα απλά αισθάνονται καλύτερα όταν δεν τα καταναλώνουν.

Σύμφωνα με διακεκριμένους διαιτολόγους, η κατανάλωση γαλακτοκομικών μπορεί να συμπεριλαμβάνεται σε μια υγιεινή διατροφή. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κόψεις ολόκληρη τη διατροφική ομάδα των γαλακτοκομικών από τη διατροφή σου, εκτός και αν υπάρχει κάποιος σοβαρός ιατρικός λόγος. Μια καλά ισορροπημένη διατροφή προσφέρει στο σώμα όλα τα μικρό- και μακρό-θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για τη βέλτιστη απόδοσή του.

Κάποιοι διαιτολόγοι πιστεύουν ότι, αν και πολλά άτομα επιλέγουν να κόψουν τα γαλακτοκομικά τρόφιμα, η κατανάλωσή τους δεν είναι εγγενώς κακή. Αν τα έντερά σου μπορούν να πέψουν τα γαλακτοκομικά τρόφιμα χωρίς προβλήματα, αλλά ανησυχείς για τη φλεγμονή που προέρχεται από την κατανάλωση όλων των ζωικών προϊόντων και υποπροϊόντων, επέλεγε οργανικά προϊόντα όποτε μπορείς. Αυτές οι επιλογές έχουν το πιο αντιφλεγμονώδες προφίλ λίπους. Αλλά αν σκέφτεσαι να τα κόψεις τελείως από τη διατροφή σου, υπάρχουν κάποιες επιπτώσεις που πρέπει να λάβεις υπόψη σου. Διάβασε παρακάτω τι πραγματικά συμβαίνει στο σώμα σου όταν αποκλείσεις τα γαλακτοκομικά τρόφιμα από τη διατροφή σου.

Μπορεί να αισθάνεσαι λιγότερο ή περισσότερο φούσκωμα

Τα γαλακτοκομικά μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα σε κάποια άτομα όπως φούσκωμα. Αυτό συνήθως σχετίζεται με τη δυσανεξία στη λακτόζη. Τα άτομα που έχουν δυσανεξία στη λακτόζη μπορούν να εμφανίσουν φούσκωμα και αέρια, και μερικές φορές πόνο στο στομάχι, διάρροια και κράμπες. Αν είσαι ένα από αυτά τα άτομα, το να αποφεύγεις εντελώς τα γαλακτοκομικά δεν είναι απαραίτητα η λύση. Απλά, η κατανάλωση λιγότερων γαλακτοκομικών τροφίμων μπορεί συχνά να απαλύνει τα συμπτώματα. Για άλλα άτομα που πάσχουν από παθήσεις όπως η νόσος του Κρον ή η κοιλιοκάκη, ο αποκλεισμός των γαλακτοκομικών από τη διατροφή τους μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση πολλών από τα δυσάρεστα συμπτώματά τους.

Από την άλλη πλευρά, αν αντικαταστήσεις τα γαλακτοκομικά με εναλλακτικά προϊόντα από σόγια (όπως γάλα σόγιας, κρέμα σόγιας και τυρί σόγιας), μπορεί να αισθανθείς ακόμα μεγαλύτερο φούσκωμα. Οι μη γαλακτοκομικές εναλλακτικές λύσεις μπορεί να είναι φορτωμένες με άμυλα και λάδια που είναι δύσκολο στο σώμα να τα επεξεργαστεί.

Το δέρμα σου μπορεί να καθαρίσει

Τα γαλακτοκομικά τρόφιμα συχνά κατηγορούνται για δερματικά προβλήματα (όπως η ακμή, το έκζεμα και η ψωρίαση). Αυτό είναι ένα θέμα συζήτησης εδώ και πολλά χρόνια για τους δερματολόγους. Μεγάλο μέρος του γάλακτος στα σουπερμάρκετ είναι εμπορικά επεξεργασμένο και προέρχεται από μονίμως έγκυες αγελάδες. Περιλαμβάνουν αυξητική ορμόνη βοοειδών, η οποία μπορεί να ερεθίσει το δέρμα. Εάν ανακαλύψεις ότι μια συγκεκριμένη τροφή ενεργοποιεί ή επιδεινώνει μια πάθηση του δέρματος, είναι καλό να συμβουλευτείς έναν διαιτολόγο. Μπορεί να μην υπάρχουν γρήγορες λύσεις για προβλήματα στο δέρμα, αλλά μερικές φορές μια δίαιτα εξάλειψης υπό την καθοδήγηση ενός έμπειρου διαιτολόγου μπορεί να απαντήσει οριστικά στο ερώτημα του τι σου συμβαίνει πραγματικά.

Διαβάστε επίσης:  Οι αριστούχοι του αντικαπνιστικού νόμου σε Αθήνα, Αχαΐα και Ναύπακτο

Αύξηση των πιθανοτήτων για οστεοπόρωση και κατάγματα

Το ασβέστιο και η βιταμίνη D είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία των οστών, και τα γαλακτοκομικά είναι μια εξαιρετική πηγή και για τα δύο. Εξαλείφοντας τα γαλακτοκομικά από τη διατροφή σου, μπορείς να βάλεις τον εαυτό σου σε αυξημένο κίνδυνο για οστεοπόρωση και κατάγματα των οστών. Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις για μη γαλακτοκομικά γάλατα, συμπεριλαμβανομένων του γάλακτος από αμύγδαλα, σόγια και βρώμη. Απλά, φρόντιζε να διαβάζεις τις ετικέτες των προϊόντων για να διασφαλίζεις ότι είναι ενισχυμένα με αυτά τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Επίσης, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά περιέχουν ασβέστιο, αλλά θα πρέπει να καταναλώνεις μάλλον μεγάλες ποσότητες για να πάρεις το ίδιο ποσό ασβεστίου που θα έπαιρνες από μια κανονική μερίδα γαλακτοκομικών.

Μπορεί να αυξηθούν ελαφρά οι πιθανότητες για καρδιοπάθεια

Τα άτομα που καταναλώνουν περισσότερα από ένα ποτήρι γάλα την ημέρα μπορεί να είναι λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν καρδιοπάθειες σε σύγκριση με τα άτομα που δεν πίνουν καθόλου γάλα. Σύμφωνα με μελέτη που έγινε πάνω σε μια πολυεθνική ομάδα και που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο The Lancet, η κατανάλωση γαλακτοκομικών σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας και σοβαρών καρδιαγγειακών ασθενειών.

Καθαρίζει το μπούκωμα στο αναπνευστικό

Εάν πάσχεις από συχνό μπούκωμα του αναπνευστικού, η αφαίρεση των γαλακτοκομικών από τη διατροφή σου μπορεί να σου δώσει κάποια ανακούφιση. Η καζεΐνη είναι μια φυσικά απαντώμενη πρωτεΐνη που βρίσκεται στα γαλακτοκομικά τρόφιμα και μπορεί να προωθήσει τον σχηματισμό βλέννας. Είναι πιθανό να έχεις λιγότερη παραγωγή βλέννας όταν κόψεις τα γαλακτοκομικά. Αυτό ισχύει άσχετα από το πόσο καλά επεξεργάζεσαι τα γαλακτοκομικά προϊόντα ή αν έχεις δυσανεξία στη λακτόζη.

Μπορεί να χρειαστεί να προσθέσεις περισσότερα προβιοτικά στη διατροφή σου

Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί που υποστηρίζουν και αποκαθιστούν την καλή χλωρίδα που ήδη ζει στο κάτω μέρος του εντέρου σου. Τα προβιοτικά συνήθως υπάρχουν στο γιαούρτι, μερικά τυριά, και πολλά τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση. Τα γαλακτοκομικά είναι μια καλή πηγή προβιοτικών, οπότε χωρίς την ημερήσια δόση τους, θα πρέπει να εξετάσεις την προσθήκη άλλων τροφίμων στη διατροφή σου, όπως το miso, το kimchi, την κομπούτσα, ή ένα μη-γαλακτοκομικό προβιοτικό συμπλήρωμα.

Μπορεί να βάλεις ή να χάσεις βάρος

Όλα τα σώματα είναι διαφορετικά. Ενώ μερικά άτομα μπορεί να χάσουν μερικά κιλά όταν κόψουν τα γαλακτοκομικά, η εξάλειψη αυτής της μεγάλης ομάδας τροφίμων μπορεί ενδεχομένως να συμβάλει στην αύξηση του σωματικού βάρους σε άλλα άτομα. Κάποιοι διαιτολόγοι θεωρούν ότι η κατανάλωση γαλακτοκομικών μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Επειδή τα γαλακτοκομικά πλήρους λίπους περιέχουν περισσότερες θερμίδες, βοηθούν στο να αισθανόμαστε πλήρεις περισσότερο χρόνο και είναι λιγότερο πιθανό να υπερβάλουμε στη κατανάλωση τροφών. Επίσης, μελέτες έχουν δείξει μια σχέση μεταξύ του μειωμένου μεταβολικού συνδρόμου και της κατανάλωσης γάλακτος.

Διαβάστε επίσης:  Με ποιους τρόπους μπορώ να θρέψω τον εαυτό μου;

Από την άλλη πλευρά, η απώλεια βάρους από την εξάλειψη των γαλακτοκομικών από τη διατροφή σου μπορεί απλά να εξηγηθεί από το γεγονός ότι κόβοντας μια μεγάλη ομάδα τροφίμων (αλλά όχι αντικαθιστώντας την με οτιδήποτε άλλο), θα καταναλώνεις συνολικά λιγότερες θερμίδες. Η απώλεια βάρους μετά την εξάλειψη των γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί επίσης να συνδεθεί με την ποσότητα (και το είδος) γαλακτοκομικών τροφίμων που κατανάλωνες πριν τα κόψεις. Αν κατανάλωνες τακτικά γλυκανάλατα ζυμαρικά και πίτσα και στη συνέχεια αντικατάστησες αυτές τις τροφές με υγιέστερες επιλογές χωρίς γαλακτοκομικά, αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει τις χαμηλότερες ενδείξεις στη ζυγαριά σου. Το ότι φαίνεσαι σαν να αδυνάτισες μπορεί επίσης να συνδεθεί με τη μείωση του φουσκώματος που συχνά συνοδεύει μια νέα διατροφή χωρίς γαλακτοκομικά.

Μπορεί να μην παίρνεις τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά

Τα γαλακτοκομικά τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένου του γάλακτος, του τυριού, του γιαουρτιού και του τυριού cottage, παρέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά και μπορούν να αποτελέσουν μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Αυτά τα τρόφιμα είναι πλούσιες πηγές πρωτεΐνης, βιταμίνης D, και ασβεστίου, που είναι ένα κρίσιμο θρεπτικό συστατικό για την υγεία των οστών. Αν ένα άτομο θέλει να εξαλείψει εντελώς τα γαλακτοκομικά προϊόντα από τη διατροφή του, είναι σημαντικό να γνωρίζει το πώς να αντικαταστήσει αυτά τα θρεπτικά συστατικά: τα σκούρα φυλλώδη χόρτα όπως το λάχανο και τα λαχανικά και τα λιπαρά ψάρια όπως οι σαρδέλες και ο σολομός σε κονσέρβες είναι καλές μη γαλακτοκομικές πηγές για το ασβέστιο.

Πηγή: TOP GREEK GYMS

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here