Αρχική Διάστημα Αστρονόμοι ανακάλυψαν οργανική ένωση που εξηγεί τη ζωή

Αστρονόμοι ανακάλυψαν οργανική ένωση που εξηγεί τη ζωή

διάστημα

Μια οργανική ένωση (μόριο) που ανιχνεύτηκε σε υλικό, από το οποίο ένα αστέρι σχηματίζεται θα μπορούσε να ρίξει φως στο πώς η ζωή εμφανίστηκε στη Γη, σύμφωνα με νέα έρευνα του Πανεπιστήμιου Κουίν Μέρι του Λονδίνου.

Για πρώτη φορά οι ερευνητές αναφέρουν την ανίχνευση του γλυκολονιτριλίου (HOCH2CN), ενός προβιοτικού μορίου που υπήρχε πριν από την εμφάνιση της ζωής, σε πρωτοαστέρα ηλιακού τύπου, περίπου 450 έτη φωτός από τη Γη.

Στην εν λόγω περιοχή περιλαμβάνονται νεαρά αστέρια στο αρχικό στάδιο της εξέλιξής τους, που περιβάλλονται από σκόνης και παρόμοιες με το φυσικό αέριο συνθήκες σε εκείνες που σχηματίστηκαν στο ηλιακό μας σύστημα.

Η ανίχνευση προβιοτικών μορίων σε πρωτοαστέρες ηλιακού τύπου ενισχύει την κατανόησή μας για το πώς σχηματίστηκε το ηλιακό σύστημα καθώς δείχνει ότι οι πλανήτες που δημιουργούνται γύρω από το αστέρι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν την ύπαρξή τους με μια προμήθεια των χημικών συστατικών που χρειάζονται για να κάνουν κάποια μορφή ζωής.

Αυτό το εύρημα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Monthly Notices της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας, αποτελεί σημαντικό βήμα προόδου για την προβιοτική αστροχημεία δεδομένου ότι το γλυκολονιτρίλιο αναγνωρίζεται ως βασικό πρόδρομο για τον σχηματισμό αδενίνης, μιας από τις νουκλεοβάσεις που σχηματίζουν τόσο DNA όσο και RNA σε ζωντανούς οργανισμούς.

Ο επικεφαλής της μελέτης Shaoshan Zeng, από το Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου, σημείωσε ότι καταδεικνύεται ότι το σημαντικό προβιοτικό μόριο μπορεί να σχηματιστεί στο υλικό από το οποίο προκύπτουν αστέρια και πλανήτες, κάνοντας ένα βήμα πιο κοντά στον εντοπισμό των διαδικασιών που μπορεί να έχουν οδήγησε στην προέλευση της ζωής στη Γη.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν στοιχεία από το τηλεσκόπιο ALMA στη Χιλή για να αποκαλύψουν στοιχεία για την παρουσία γλυκολονιτριλίου στο υλικό από το οποίο σχηματίζεται το αστέρι.

Με τα δεδομένα, ήταν σε θέση να αναγνωρίσουν τις χημικές υπογραφές του γλυκολιτριλίου και να προσδιορίσουν τις συνθήκες στις οποίες βρέθηκε το μόριο.

Επιμέλεια Κειμένου: Ηλίας Ντράλλος

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here