Αρχική Περιβάλλον Η βιομηχανία της μόδας υπογράφει το Χάρτη Δράσης για το Κλίμα του...

Η βιομηχανία της μόδας υπογράφει το Χάρτη Δράσης για το Κλίμα του ΟΗΕ

0
fashion
Διαφήμιση

Δεν είναι λίγες οι φορές, που η βιομηχανία της μόδας επικρίνεται για σπατάλες, ρυπογόνες και μη βιώσιμες πρακτικές. Πρόσφατες μελέτες, έδειξαν ότι οι ωκεανοί μας είναι γεμάτοι από ίνες ρούχων. Η συνδιάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα στο Κατοβίτσε της Πολωνίας, (COP 24), ήταν μια ευκαιρία για τις μεγάλες εταιρίες της μόδας να δεσμευτούν απέναντι στην κλιματική δράση.

Της Κατερίνας Καλτσά

Εταιρίες κολοσσοί, 43 των αριθμό, συμπεριλαμβανομένων των Adidas, Burberry, Esprit, Guess, Gap, Hugo Boss, H & M, Levi Strauss & Co., Puma, Inditex, Zara και Bershka, καθώς και ο λιανοπωλητής Target, υπέγραψαν τον Χάρτη Βιομηχανίας της Μόδας για την Κλιματική Δράση, υπό την αιγίδα της γραμματείας της UN ClimCC της UN Climate Convention.

Η βιομηχανία της μόδας είναι πάντα δύο βήματα μπροστά, όταν πρόκειται για τον ορισμό της παγκόσμιας κουλτούρας, γι ‘αυτό είμαι ευτυχής που το βλέπω τώρα να ηγείται και του τρόπου δράσης για το κλίμα“, δήλωσε ο επικεφαλής της UNFCCC Patricia Espinosa.

Συγχαίρω τους υπογράφοντες αυτού του σημαντικού χάρτη, ο οποίος αντιπροσωπεύει μια μοναδική δέσμευση και συνεργασία από μια σειρά κορυφαίων ηγετών. Ο Χάρτης, όπως και οι διάσημοι διάδρομοι μόδας του κόσμου, αποτελεί παράδειγμα που ελπίζω ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι“, σημειώνει η κα Espinosa.

Patricia-Espinosa
Patricia Espinosa

Το έγγραφο, το οποίο είναι ανοιχτό για τους όλους και ευθυγραμμίζεται με τους στόχους της Συμφωνίας των Παρισίων, παρουσιάζει ένα όραμα για τη βιομηχανία να επιτύχει εκπομπές καθαρού μηδενικού πετρελαίου έως το 2050 και καθορίζει τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν σε κάθε βήμα του τρόπου ζωής των προϊόντων μόδας, όπως:

  • Η χρήση περιβαλλοντικά βιώσιμων υλικών και μεταφορών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
  • Ευαισθητοποίηση των καταναλωτών
  • «Κλιμακωτές» λύσεις μέσω της κινητοποίησης πόρων και πολιτικών
  • Η διερεύνηση τρόπων για την επέκταση του προσδόκιμο ζωής των προϊόντων μόδας
  • Καθώς και τις δυνατότητες ανακύκλωσης.

Η βιομηχανία της μόδας – η οποία περιλαμβάνει τη βιομηχανία κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων, δερμάτινων ειδών και υποδημάτων, από την παραγωγή πρώτων υλών και την κατασκευή ενδυμάτων, αξεσουάρ και υποδημάτων στη διανομή και την κατανάλωσή τους – έχει μακρές αλυσίδες εφοδιασμού και ενεργειακά εντατική παραγωγή.

Ενώ τα βήματα για την εφαρμογή αυτών των στρατηγικών δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, οι 43 υπογράφοντες δεν υιοθετούν στάση αναμονής, αλλά έχουν ήδη θέσει έναν αρχικό στόχο να μειώσουν κατά 30% έως το 2030, τις εκπομπές ρύπων από την παραγωγή ρούχων, αξεσουάρ, μετακινήσεων, κλπ.

Οι δηλώσεις

Στις αρχές του 2018, οι ηγέτες μόδας προσφέρθηκαν να διαμορφώσουν ένα κίνημα για το κλίμα μέσω συζητήσεων σε ομάδες εργασίας υπό την προεδρία της PUMA και της ομάδας H&M.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου H&M, Karl-Johan Persson, δήλωσε ότι “ο παρών χάρτης έχει ως στόχο να ενώσει τη βιομηχανία της μόδας για μια σημαντική αλλαγή για το κλίμα. Η βιομηχανία μας έχει παγκόσμια εμβέλεια και μόνο μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε την επείγουσα αλλαγή“.

Karl-Johan-Persson-cop24
Karl-Johan Persson

Η σχεδιαστής Stella McCartney, δήλωσε: “Η αλλαγή του κλίματος είναι αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής μας. Είναι και θα επηρεάσει όλους σε αυτόν τον πλανήτη και το μέλλον μας. Γι ‘αυτό και είμαι υπερήφανη που υπέγραψα το Χάρτη Βιομηχανίας της Μόδας για την Κλιματική Δράση. Θέλω να καλέσω τους συναδέλφους μου να υπογράψουν τώρα τον παρόντα χάρτη και να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση της πραγματικότητας του ζητήματος της κλιματικής αλλαγής. Συλλογικά έχουμε μια φωνή και την ικανότητα να κάνουμε τη διαφορά.

Stella-McCartney-cop24
Stella McCartney

Ο Marco Gobbetti, Διευθύνων Σύμβουλος της Burberry δήλωσε: “Ενώ έχουμε δεσμευτεί να γίνουμε ουδέτεροι από πλευράς άνθρακα στις δικές μας λειτουργίες, η επίτευξη 30% μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρη την παγκόσμια βιομηχανία μόδας μέχρι το 2030 θα απαιτήσει καινοτομία και συνεργασία. Συνεργαζόμενοι με άλλους υπογράφοντες το Χάρτη, πιστεύουμε ότι μπορούμε να επιτύχουμε συστημικές αλλαγές και να οικοδομήσουμε ένα πιο βιώσιμο μέλλον“.

cop24-fashion1

Τα ιδρυτικά υπογράφοντα μέλη είναι: Αdidas, Aquitex, Arcteryx, Burberry Limited, Esprit, Guess, Gap Inc., H & M Group, Hakro Gmbh, Hugo Boss, Inditex, Kering Group, Lenzing AG, Levi Strauss & , Mantis World, Maersk, Otto Group, Pidigi SPA, PUMA SE, re: newcell, Schoeller Textiles AG, Peak Performance, PVH Corp., Salomon, Skunkfunk, SLN Textil, Stella McCartney, Sympatex Technologies, Target και Tropic Knits.

Οι οργανώσεις υποστήριξης περιλαμβάνουν: Επιχειρήσεις για την Κοινωνική Ευθύνη (BSR), το Εθνικό Συμβούλιο Κλωστοϋφαντουργικών και Ενδυμάτων της Κίνας (CNTAC), το Κινεζικό Κέντρο Πληροφόρησης για τα Κλωστοϋφαντουργικά Προϊόντα (CTIC), το Πρόγραμμα Παγκόσμιας Μόδας (GFA), το Διεθνές Πρότυπο για τα Βιολογικά Κλωστοϋφαντουργικά Προϊόντα (GOTS) ), Ένωση Εξωτερικής Βιομηχανίας (OIA), Συνασπισμός Αειφόρου Ενδυμασίας (SAC), Ακαδημία Αειφόρου Μόδας (SFA), Ανταλλαγή Κλωστοϋφαντουργικών Προϊόντων, WWF International και ZDHC (Ίδρυμα Zero Discharge of Hazardous Chemicals).

Υπογράφοντας τον Χάρτη της Βιομηχανίας της Μόδας για την Κλιματική Δράση, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι και οι Πρόεδροι των παραπάνω οργανώσεων επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους να αντιμετωπίσουν την αλλαγή του κλίματος και την προθυμία τους να εντείνουν τη συνεργασία εντός και εκτός του τομέα της μόδας προς ένα καθαρότερο μέλλον με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.

Οι αρχές και οι δράσεις που περιγράφονται στον Χάρτη Βιομηχανίας της Μόδας για την Κλιματική Δράση θα επιδιωχθούν και θα αναπτυχθούν συλλογικά μέσω ομάδων εργασίας που θα συγκληθούν από την Κλιματική Αλλαγή των Ηνωμένων Εθνών στις αρχές του 2019.

Διαφήμιση