Αρχική Ενέργεια Οι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν στα χέρια τους την εισαγωγή φυσικού αερίου στη...

Οι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν στα χέρια τους την εισαγωγή φυσικού αερίου στη Γερμανία

0
201809211453064313
Διαφήμιση

Με την ταχύτατα άνοδο της ζήτησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) τα τελευταία χρόνια, οι Έλληνες εφοπλιστές έχοντας αναγνωρίσει αυτή την τάση σε ένα πολύ πρώιμο στάδιο καταλαμβάνουν την κυριότερη θέση στην μεταφορά της υγρής ενέργειας αφήνοντας πίσω την άλλοτε κυρίαρχο του παιχνιδιού Γερμανία.

Το ενδιαφέρον του Αμερικανού προέδρου να εκμεταλλευτεί τις πρώτες ύλες της χώρας του επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις διεθνείς ενεργειακές εξελίξεις. Πρότεινε το υγροποιημένο φυσικό αέριο να εισάγεται από τις ΗΠΑ έναντι του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2 από την Ρωσία στην Γερμανία.

Παράλληλα στην Κίνα, η κατανάλωση φυσικού αερίου αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια, λόγω ενός κολοσσιαίου κυβερνητικού προγράμματος για την μεταστροφή της χρήσης ενέργεια αερίου απ’ ότι άνθρακα.

LNG 1

Η αυξημένη ζήτηση και οι επόμενες κινήσεις

Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε η γερμανική Die Welt το υγροποιημένο αέριο πετρελαίου από τη Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία ακόμα και από το Κατάρ χρησιμοποιείται ολοένα και συχνότερα ως πηγή ενέργειας παγκοσμίως . Οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις πωλήσεις αργού πετρελαίου ή άνθρακα. Ταυτόχρονα στην Γερμανία πραγματοποιούνται συζητήσεις για την κατασκευή ενός υπερπόντιου τερματικού σταθμού φυσικού αερίου, με σκοπό την εισαγωγή μεγάλων ποσοτήτων. Μέχρι στιγμής το υγροποιημένο αέριο εισάγεται κατ’ αποκλειστικότητα μέσω πλοίων.

Για την φετινή χρονιά από τις 66 παραγγελίες που έχουν σταλεί στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής, για κατασκευή δεξαμενόπλοιων, σχεδόν οι μισές αποτελούν αίτημα Ελλήνων εφοπλιστών. Οι εφοπλιστές τις  χώρας αναγνωρίζουν τον υψηλό ανταγωνισμό της Γερμανίας και προβαίνουν σε άμεσες και αποτελεσματικές κινήσεις . Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυτιλιακού αρχείου Vessels Value, κατά το 2018 δεν έχει υποβληθεί καμία παραγγελία από τις γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες για μεγάλο δεξαμενόπλοιο. Μολονότι για αρκετά χρόνια η Γερμανία κατείχε τον μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων στον κόσμο για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, έχει χάσει την παλαιότερη ισχύ της. Αντιθέτως, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες υπέγραψαν συμβάσεις για περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια την φετινή χρονιά.

DWO WI Griechenland jb jpg

Οι τιμές για την ναύλωση ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει πενταπλασιαστεί.

Σύμφωνα με τα ναυτιλιακά αρχεία Value Vessels, οι τιμές αυξήθηκαν πέντε φορές περισσότερο από τα προηγούμενα έτη. Σχετικά με τις ναυτιλιακές διαδρομές από τον Ειρηνικό προς της Ασία, οι μεταφορές απαιτούν προς το παρόν ημερήσιες χρεώσεις  ύψους 190.000 δολαρίων (167.000 ευρώ) για ένα πλοίο. Ο Κορτ Σμιθ, αναλυτής της εταιρείας Vessels Value τόνισε ότι “οι τιμές έχουν φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο και σε αυτό το σημείο θα παραμείνουν για αρκετό καιρό”. Οι ειδικοί της βιομηχανίας υπογράμμισαν ότι ήδη η εμπορική μεταφορά και προσφορά για το υγροποιημένο φυσικό αέριο δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει στην αναμενόμενη ζήτηση κατά τα επόμενα έτη.  Ως αποτέλεσμα των παραπάνω στοιχείων, η Γερμανία σαν χώρα εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου εξαρτάται κατ’ αποκλειστικότητα από τις δυνατότητες και τις επιχειρηματικές πολιτικές των Ελλήνων εφοπλιστών.

 

ΠΗΓΗ: Die Welt

 

Διαφήμιση