Αρχική Ειδήσεις CIFS: Ραγδαίες αλλαγές στις καταναλωτικές τάσεις

CIFS: Ραγδαίες αλλαγές στις καταναλωτικές τάσεις

0
shopping cart 1275480 960 720
Διαφήμιση

Μέσα σε μία κοινωνία που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, με την άμεση επιρροή της τεχνολογίας, η αγορά και τα καταναλωτικά μέσα πρέπει διαρκώς να αφουγκράζονται και να «προλαβαίνουν» τις προτιμήσεις και τις τάσεις του καταναλωτικού κοινού.

Σύμφωνα με την έκθεση του Ινστιτούτου Μελετών της Κοπεγχάγης  για μελλοντικές μελέτες(CIFS), οι αγορές εστιάζουν στην εξατομίκευση κι όχι στην κατηγοριοποίηση των καταναλωτών φαινόμενο που θα είναι ευρέος αποδεκτό στα επόμενα χρόνια.

Οι νέοι διαδικτυακοί κολοσσοί που έχουν κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια στα δεδομένα των αγορών δείχνουν τον δρόμο ενώ συγχρόνως απειλούν και την εξέλιξη των παραδοσιακών μικροεπιχειρήσεων. Πιο αναλυτικά, η μεταβολή της τεχνολογίας δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστη και την καταναλωτική συμπεριφορά καθώς παρουσιάζονται πρωτόγνωρες, άνευ προηγουμένου αλλάγες.

ecommerce 3546296 960 720

Όπως δήλωσε ο Claus Kjeldsen, Διευθύνων Σύμβουλος της CIFS στους Financial Times « Η τεχνολογία ανέκαθεν συνιστούσε καταλυτικό παράγοντα στις μεταβολές των καταναλωτικών προτύπων. Τη τελευταία δεκαετία παρατηρείται ραγδαία άνοδος των ψηφιακών κολοσσών σε εταιρείες που πρωτοστατούν στις τάσεις χωρίς ιδιαίτερο και ισότιμο ανταγωνισμό».

H εξαγορά εταιρειών με είδη πρώτης ανάγκης από διαδικτυακούς εταιρικούς γίγαντες όπως η Amazon προκαλούν έντονες αλλαγές στον τρόπο που οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράσουν προϊόντα.

Σκοπός είναι να δημιουργηθεί σχέση εμπιστοσύνης με τις εταιρείες και την φήμη τους έτσι ώστε οι καταναλωτές να επιδιώκουν την αποκλειστική αγορά προϊόντων από μία εταιρεία. Παράλληλα από τις καταναλωτικές τάσεις προκύπτει η ανάγκη εξατομικευμένης μελέτης των ατόμων κι όχι η διάκριση σε καταναλωτικές ομάδες, οι οποίες μάλιστα αποδεικνύονται όλο και πιο δυσδιάκριτες λόγω των ραγδαίων μεταβολών των προτιμήσεων του κάθε καταναλωτή.

Η εξατομίκευση μπορεί να βοηθήσει τους πωλητές λιανικής να πάρουν προβάδισμα αναλογικά με τις μεγάλες εταιρείες οι οποίες ναι μεν μπορούν να έχουν περισσότερες ευκαιρίες διάκρισης των αναγκών κάθε πελάτη, ωστόσο όμως δεν δύνανται να παρακολουθούν από κοντά τις ταχύτατες μεταβολές των προτιμήσεων του.

Σημαντική είναι η διαπίστωση πως μπορεί οι καταναλωτές να στρέφονται περισσότερο προς τους μεγάλους διαδικτυακούς κολοσσούς, δεν φαίνονται όμως πρόθυμοι να εγκαταλείψουν την φυσική αγορά των καθημερινών προϊόντων (το ψωμί, το γάλα κλπ.) να εξελιχθεί σε μια αυτοματοποιημένη διαδικασία.

supermarket 949913 960 720

«Οι καταναλωτές δεν προσκολλούνται σε συγκεκριμένες μάρκες λόγω εμπιστοσύνης αλλά αντίθετα προσδοκούν από τις μεγάλες μάρκες κάποιο είδος πολυτελείας, είτε αυτό σημαίνει κάποια διαφοροποίηση στην σύσταση ενός συνηθισμένου προϊόντος είτε απλώς την παροχή βοήθειας στο να δημιουργήσουν ένα καλύτερο κόσμο».

Η προώθηση νέων μορφών marketing συνιστά ένα ακόμα όπλο των εμπόρων λιανικής πώλησης. Σύμφωνα με την έρευνα είναι σημαντικό να δημιουργήσουν συναρπαστικές καταναλωτικές εμπειρίες με τον ήχο, την αφή και το φως που οι καταναλωτές δεν μπορούν να βιώσουν μέσα από διαδικτυακές αγορές. Στο άμεσο μέλλον οι τεχνολογίες της αναγνώρισης προσώπων και τα βιομετρικά δεδομένα θα επιτρέψουν στους πωλητές των τοπικών επιχειρήσεων να αντιλαμβάνονται τις επιθυμίες και τις ανάγκες των καταναλωτών με βάση την διάθεση, τη στάση του σώματος, ακόμη και με την καρδιακή συχνότητα και τις εγκεφαλικές αντιδράσεις.

wallet 1013789 960 720

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, ένα ακόμα ζήτημα στην αγορά συνιστούν οι ευμετάβλητοι καταναλωτές. Πιο συγκεκριμένα με τις ραγδαίες αλλαγές που γνωρίζει ο κόσμος, είναι λογικό και οι άνθρωποι να επηρεάζονται, με αποτέλεσμα η ταυτοποίηση και η κατάταξη των ατόμων σε καταναλωτικές κατηγορίες να αποτελεί μία ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία συγκριτικά με παλαιότερες εποχές. Στον 20ο αιώνα τα κοινωνικά στερεότυπα ήταν σαφώς πιο συγκεκριμένα και αυστηρά με αποτέλεσμα και μόνο η ηλικία ή το φύλο να ήταν αρκετά στοιχεία για τους εμπόρους, ώστε να κατανοήσουν τις ανάγκες του κάθε πελάτη. Σήμερα όμως λαμβάνοντας υπόψη τα ρευστά κοινωνικά πρότυπα, η παραδοσιακή κατάτμηση φαντάζει όλο και πιο περιττή.

Οι εταιρείες αναγνωρίζουν αυτές τις μετατροπές και εγκαταλείπουν την ιδέα της διάκρισης των πελατών σε κατηγορίες, καθώς δημιουργούν νέα σχέδια προσέλκυσης καταναλωτικού κοινού μέσα από την άμεση και προσιτή παρουσίαση της χρησιμότητας των προϊόντων τους.

Ο Kjeldsen καταλήγει υπογραμμίζοντας την άμεση απαίτηση των καταναλωτών να μην αντιμετωπίζονται ως ένας αριθμός αλλά ως άτομα που επιθυμούν να καταναλώσουν και να χρησιμοποιήσουν τα προϊόντα με βάση τις δικές τους προσωπικές ανάγκες».

 

ΠΗΓΗ: Financial Times

Διαφήμιση