Αρχική Επιλεγμένα Η μουσική βελτιώνει την επικοινωνία και την συνδεσιμότητα του εγκεφάλου στα αυτιστικά...

Η μουσική βελτιώνει την επικοινωνία και την συνδεσιμότητα του εγκεφάλου στα αυτιστικά παιδιά

0
Music Therapy

Η κοινωνική επικοινωνία των αυτιστικών παιδιών, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη μουσική, σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Montréal και του Πανεπιστήμιου McGill.

Η συμμετοχή των παιδιών σε μουσικές δραστηρίοτητες, μπορεί να βελτιώσει τις ικανότητες επικοινωνίας, να βελτιώσει την ποιότητα ζωής της οικογένειάς τους, καθώς και να αυξήσει τη συνδετικότητα των εγκεφάλων τους σε βασικά δίκτυα.

Η σχέση μεταξύ της διαταραχής του φάσματος του αυτισμού (ASD) και της μουσικής χρονολογείται από την πρώτη περιγραφή του αυτισμού, πριν από περισσότερα από 70 χρόνια, όταν σχεδόν οι μισοί από όσους διαπιστώθηκε να πάσχουν από τη συγκεκριμένη διαταραχή. Από τότε, έχουν υπάρξει πολλές μελέτες σχετικά με τον βαθύ αντίκτυπο που μπορεί να έχει η μουσική σε άτομα με ASD, αλλά ελάχιστα ισχυρά αποδεικτικά στοιχεία για τα θεραπευτικά οφέλη.

Για να αποκτήσουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα, ερευνητές του Διεθνούς Εργαστηρίου Εγκεφάλου, Μουσικής και Ήχου της UdeM (BRAMS) και της Σχολής Επικοινωνιών Επιστημών και Διαταραχών της McGill (SCSD), μελέτησαν 51 παιδιά με ASD, ηλικίας 6 έως 12 ετών, για πολλούς μήνες, προκειμένου να διαπιστώσουν κατά πόσο η μουσική μπορεί να επηρεάσει θετικά.

Η μελέτη περιελάμβανε τα εξής:

Πρώτον, οι γονείς συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σχετικά με τις δεξιότητες κοινωνικής επικοινωνίας του παιδιού και την ποιότητα ζωής της οικογένειάς τους, καθώς και τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων του παιδιού τους. Τα παιδιά υποβλήθηκαν σε εξετάσεις μαγνητικής τομογραφίας για να καθιερώσουν μια βασική γραμμή της εγκεφαλικής δραστηριότητας.

Στη συνέχεια, τα παιδιά ανατέθηκαν τυχαία σε δύο ομάδες: η μία αφορούσε μουσική και η άλλη όχι. Κάθε σύνοδος διήρκεσε 45 λεπτά και διεξήχθη στη Μουσικοθεραπεία Westmount.

Στην μουσική ομάδα, τα παιδιά τραγουδούσαν και έπαιζαν διαφορετικά μουσικά όργανα, δουλεύοντας με έναν θεραπευτή για να συμμετάσχουν σε μια αμοιβαία αλληλεπίδραση. Η ομάδα ελέγχου συνεργάστηκε με τον ίδιο θεραπευτή και επίσης συμμετείχε σε αμοιβαίο παιχνίδι χωρίς μουσικές δραστηριότητες.

Μετά τις συνεδρίες, οι γονείς των παιδιών στη μουσική ομάδα ανέφεραν σημαντικές βελτιώσεις στις δεξιότητες επικοινωνίας των παιδιών τους και στην ποιότητα ζωής της οικογένειας, πέραν εκείνων που αναφέρθηκαν στην ομάδα ελέγχου. Οι γονείς των παιδιών και στις δύο ομάδες δεν ανέφεραν μειώσεις στη σοβαρότητα του αυτισμού.

“Αυτά τα ευρήματα είναι συναρπαστικά και έχουν πολλά υποσχέσεις για την παρέμβαση στον αυτισμό”, δήλωσε ο Megha Sharda, μεταδιδακτορικός συνεργάτης στο Université de Montréal και επικεφαλής της νέας έρευνας που δημοσιεύθηκε στην Translational Psychiatry.

Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τις εξετάσεις μαγνητικής τομογραφίας δείχνουν ότι οι βελτιωμένες δεξιότητες επικοινωνίας στα παιδιά που υποβλήθηκαν σε μουσική παρέμβαση θα μπορούσαν να είναι αποτέλεσμα αυξημένης σύνδεσης μεταξύ ακουστικών και κινητικών περιοχών του εγκεφάλου και μειωμένης σύνδεσης μεταξύ ακουστικών και οπτικών περιοχών, -σχεδιασμένο σε άτομα με αυτισμό.

Αυτή είναι η πρώτη κλινική δοκιμή που δείχνει ότι η μουσική παρέμβαση στα παιδιά σχολικής ηλικίας με αυτισμό μπορεί να οδηγήσει σε βελτιώσεις τόσο στην επικοινωνία όσο και στη συνδεσιμότητα του εγκεφάλου και παρέχει μια πιθανή νευροεπιστημονική εξήγηση για βελτιώσεις στην επικοινωνία.

Επιμέλεια Κειμένου: Κατερίνα Καλτσά

Διαφήμιση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here