Αρχική Ελληνικά Προϊόντα «Doing Business In Germany 2018»: Οδηγός του ΥΠΕΞ για όσους ψάχνουν ευκαιρίες...

«Doing Business In Germany 2018»: Οδηγός του ΥΠΕΞ για όσους ψάχνουν ευκαιρίες στη μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ

0
greek german deal

Τους κλάδους «ειδικότερου ενδιαφέροντος» για τις ελληνικές επιχειρήσεις που θέλουν να τοποθετηθούν  στη γερμανική αγορά αναλύει Επιχειρηματικός Οδηγός που συνέταξαν οι ελληνικές διπλωματικές αρχές στο Βερολίνο και απέστειλαν στα κεντρικά του ΥΠΕΞ στην Αθήνα, με τον εύγλωττο τίτλο «Doing Business In Germany 2018».

Του Κώστα ΚΕΝΤΖΟΥ

Στο ενδιαφέρον και αναλυτικό κείμενο που παρουσιάζει σήμερα το Ecozen μεταξύ άλλων διαβάζουμε:

κατάλογος

Εντονο ελληνικό ενδιαφέρον

«Οι ελληνικές επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό ενδιαφέρονται έντονα για τη γερμανική αγορά, λόγω του μεγέθους της, του υψηλού διαθέσιμου εισοδήματος και της συναφούς κατά κεφαλήν/κατά νοικοκυριό καταναλωτικής δαπάνης, αλλά και λόγω της ισχυρής ελληνικής ομογενειακής παρουσίας στη  χώρα.

Το ενδιαφέρον αυτό αντανακλάται στον μεγάλο και συνεχώς αυξανόμενο αριθμό αιτημάτων για παροχή πληροφοριών, από μεγάλες εξαγωγικές, έως νεοφυείς ή μικρές ακόμη επιχειρήσεις, που απευθύνονται στο Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Βερολίνου».

ellinika proionta 1

Τρόφιμα – Ποτά σε πρώτο πλάνο

Αναλύοντας οι αρμόδιοι Ελληνες διπλωμάτες τις «προοπτικές περαιτέρω παγίωσης και επαύξησης μεριδίων στη γερμανική αγορά» κάνει σαφές ότι προβάδισμα έχει ο κλάδος Τροφίμων και Ποτών:

«Προοπτικές για διεύρυνση μεριδίων προσφέρει ο κλάδος τροφίμων συμπεριλαμβανομένων νωπών και μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων και αλκοολούχων ποτών.

Επί μέρους κατηγορίες, όπως φέτα, ορισμένα νωπά, αποξηραμένα ή παρασκευασμένα οπωροκηπευτικά, ελαιόλαδο, ελιές, ιχθυηρά, κατεψυγμένες ζύμες, ούζο καταγράφουν ικανοποιητικές εξαγωγικές επιδόσεις, γεγονός αποδιδόμενο σε αυξημένες πωλήσεις μέσω των μεγάλων αλυσίδων διανομής».

ellinika proionta 1

Τα προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας

«Επί πλέον δυναμικότητα παρουσιάζουν τα προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας, τα προϊόντα ΠΟΠ/ΠΓΕ (ιδιαιτέρως διάφορα είδη τυριών) και υψηλής ποιότητας προϊόντα, που διατίθενται σε καταστήματα delicatessen (τσάι, βότανα, κρόκος, μαστίχα, μέλι, συμπυκνωμένοι χυμοί, κλπ.), η κατανάλωση των οποίων στην Γερμανία συνεχώς αυξάνεται, ο δε αριθμός βιολογικών αλυσίδων, καταστημάτων Delikatessen και εστιατορίων με εθνικές κουζίνες πολλαπλασιάζεται».

tourismos kalokairi 2017 ellada 710x401

Τα οινοπνευματώδη και η διασύνδεση με τον Τουρισμό

«Ειδικότερα, όσον αφορά οίνους-μπύρες και οινοπνευματώδη ποτά, τα περιθώρια αύξησης μεριδίων αγοράς στην Γερμανία παρουσιάζονται σημαντικά, διότι πέραν της ανάλογης ή και υψηλότερης σε αρκετές περιπτώσεις ποιότητας που διαθέτουν τα ελληνικά προϊόντα του κλάδου έναντι ανταγωνιστών, διαφαίνονται προοπτικές συνδεόμενες με το υψηλό βιοτικό επίπεδο των Γερμανών, την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Γερμανία στην Ελλάδα και την ενίσχυση ακολούθως του βαθμού αναγνωρισιμότητας των ελληνικών προϊόντων.

Οσον αφορά το κρασί, θα πρέπει να ληφθεί ιδιαιτέρως υπ’ όψιν ότι η κατανάλωσή του στη Γερμανία δεν επιβαρύνεται με ΕΦΚ.

Επιπροσθέτως, όπως επανειλημμένως έχει προταθεί, μια διαδικασία Πιστοποίησης των Ελληνικών εστιατορίων της Γερμανίας και η συνακόλουθη αναβάθμισή της κάβας τους (ανάμεσα σε άλλα) με ελληνικούς οίνους εκλεκτής ποιότητος, θα οδηγούσε στην ενίσχυση της εικόνας τους σε απαιτητικό καταναλωτικό κοινό».

ηλιακής ενέργειας

Αλλά και η Ενέργεια και η Περιβαλλοντική Τεχνολογία

Ευκαιρίες το ΥΠΕΞ διαβλέπει και στον τομέα της Ενέργειας:

«(…) σημαντικές προοπτικές διαθέτουν επίσης οι κλάδοι καινοτομιών αιχμής και υψηλής τεχνολογίας, πληροφοριακών συστημάτων, περιβαλλοντικής τεχνολογίας, ενέργειας, ΑΠΕ, διαχείρισης απορριμμάτων, στερεών & υγρών βιομηχανικών αποβλήτων, φυτικών καλλυντικών/παραφαρμακευτικών προϊόντων κλπ».

Προκειμένου, δε, να επιτευχθεί παγίωση και επέκταση του μεριδίου που διαθέτουν τα ελληνικά προϊόντα στη γερμανική αγορά, ο Επιχειρηματικός Οδηγός του ΥΠΕΞ τονίζει ότι απαιτείται:

  • Διάθεση πόρων, προκειμένου να τοποθετηθούν κατάλληλα τα εξαγόμενα προϊόντα ή οι προσφερόμενες υπηρεσίες.
  • Συνεπής και αδιάλειπτη παρουσία μέσω: Εταιρικής ιστοσελίδας, Διεθνών Εμπορικών Εκθέσεων, κλαδικού Τύπου, επιχειρηματικής αλληλογραφίας, αλλά και κατ’ ιδίαν συναντήσεων
  • Προσήλωση στην τήρηση διαδικασιών και προδιαγραφών
  • Προσπάθεια για επίτευξη οικονομιών κλίμακος, και τέλος
  • Αφοσίωση στη στοχευμένη προσπάθεια και όχι διάσπαση σε μεμονωμένες και αποσπασματικές δράσεις.

Συγκεκριμένες στοχεύσεις

Ο Οδηγός καταλήγει ότι οι προοπτικές για ανάπτυξη ή διεύρυνση της παρουσίας ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά της Γερμανίας θα πρέπει να αναζητηθούν ιδίως στους τομείς:

  • Τροφίμων-Ποτών (έμφαση σε βιολογικά προϊόντα και προϊόντα ΠΟΠ/ΠΓΕ)
  • Φυτικών καλλυντικών/ παραφαρμακευτικών ειδών
  • Δομικών υλικών και ηλεκτρολογικού υλικού
  • Ενέργειας, ΑΠΕ, διαχείρισης απορριμμάτων, στερεών & υγρών βιομηχανικών αποβλήτων
  • Καινοτομιών Αιχμής/Υψηλής Τεχνολογίας, πληροφορικών συστημάτων, εφαρμογών, περιβαλλοντικήςτεχνολογίας
  • Φαρμακοβιομηχανίας
  • Τουρισμού.

ellinikipresvia verolino

Για περισσότερες πληροφορίες και κάθε άλλη βοήθεια, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να έρθουν απ’ ευθείας σε επικοινωνία με την Πρεσβεία της Ελλάδας στο Βερολίνο (Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων)

Kurfürstendamm 185, D-10707, Berlin,

Τηλ.: +49 (0)30/2360990,

Φαξ: +49 (0)30/23609920

E-mail: ecocom-berlin@mfa.gr , wirtschaft@griechische-botschaft.de

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here