Αρχική Επιστήμη Βρέθηκε εξωπλανήτης που μοιάζει καταπληκτικά με τη Γη!

Βρέθηκε εξωπλανήτης που μοιάζει καταπληκτικά με τη Γη!

εξωπλανήτης

Μια νέα μελέτη από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Γεωργίας παρέχει νέες ενδείξεις που δείχνουν ότι ένας εξωπλανήτης 500 έτη φωτός μακριά μοιάζει πάρα πολύ με τη Γη.

ο Kepler-186f είναι ο πρώτος προσδιορισμένος πλανήτης που το μέγεθός του είναι ίδιος με της Γης έξω από το ηλιακό σύστημα και περιστρέφεται γύρω από ένα ηλιακό αστέρι στην αποκαλούμενη κατοικήσιμη ζώνη. Αυτό σημαίνει ότι είναι στη σωστή απόσταση για τη δημιουργία νερού στην επιφάνειά του.

Στη μελέτη του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Γεωργίας χρησιμοποιήθηκε προσομοιωτής για να αναλύσει και να προσδιορίσει τη δυναμική του άξονα περιστροφής του εξωπλανήτη. Αυτές οι δυναμικές καθορίζουν πόσο ένας πλανήτης κλίνει στον άξονά του και πως η γωνία κλίσης εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Η αξονική κλίση συμβάλλει στη διαμόρφωση εποχών και κλίματος, επειδή επηρεάζει το τρόπο που το φως του ηλίου πέφτει στην επιφάνεια του πλανήτη.

Οι ερευνητές προτείνουν ότι η αξονική κλίση του Kepler-186f είναι πολύ σταθερή, όπως η Γη, καθιστώντας πιθανό το ενδεχόμενο να έχει κανονικές εποχές και σταθερό κλίμα. Η ομάδα του Ινστιτούτου πιστεύει ότι το ίδιο ισχύει και για τον Kepler-62f, έναν πλανήτη μεγέθους υπερ-Γης που περιστρέφεται γύρω από ένα αστέρι περίπου 1.200 έτη φωτός μακριά μας.

Πόσο σημαντική είναι η αξονική κλίση για το κλίμα; Μεγάλη μεταβλητότητα στην αξονική κλίση θα μπορούσε να είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο ο Άρης μεταμορφώθηκε από ένα υδατώδες τοπίο πριν από δισεκατομμύρια χρόνια στο σημερινή άγονη έρημο.

εξωπλανήτης

“Ο Άρης βρίσκεται στην κατοικήσιμη ζώνη του ηλιακού μας συστήματος, αλλά η αξονική του κλίση είναι πολύ ασταθής – κυμαίνεται από μηδέν έως 60 μοίρες”, δήλωσε ο Gongjie Li, επικεφαλής της μελέτης. “Αυτή η αστάθεια πιθανόν συνέβαλε στην αποσύνθεση της ατμόσφαιρας του Άρη και στην εξάτμιση των επιφανειακών υδάτων”.

Η αξονική κλίση της Γης κυμαίνεται πιο ήπια – μεταξύ 22,1 και 24,5 μοίρες, από το ένα άκρο προς το άλλο κάθε 10.000 περίπου χρόνια.

Το Kepler-186f είναι λιγότερο από 10% μεγαλύτερο σε ακτίνα από τη Γη, αλλά η μάζα, η σύνθεση και η πυκνότητά του παραμένουν ένα μυστήριο. Κινείται γύρω από το αστέρι της υποδοχής κάθε 130 ημέρες. Σύμφωνα με τη NASA, η φωτεινότητα αυτού του ηλιακού αστέρα το μεσημέρι, θα φαίνεται τόσο φωτεινή όσο ο ήλιος λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα εδώ στη Γη.

Ο Kepler-62f ήταν η πιο εξωπλανήτη της Γης, έως ότου οι επιστήμονες παρατήρησαν το 186f το 2014. Είναι περίπου 40% μεγαλύτερο από τον πλανήτη μας και είναι πιθανόν ένας επίγειος ή ωκεάνιος κόσμος. Βρίσκεται στον αστερισμό Λύρα και είναι ο εξώτερος πλανήτης ανάμεσα σε πέντε εξωπλανήτες που περιστρέφονται γύρω από ένα ηλιακό αστέρι.

Αυτό δεν σημαίνει ότι είτε ο εξωπλανήτης έχει νερό, πόσο μάλλον ζωή. Αλλά και οι δύο είναι σχετικά καλοί υποψήφιοι. Η έρευνα δημοσιεύεται στο The Astronomical Journal.