Αρχική Περιβάλλον Δ. Αθηναίων: Προς αναβάθμιση ηλεκτροφωτισμού με λάμπες LED

Δ. Αθηναίων: Προς αναβάθμιση ηλεκτροφωτισμού με λάμπες LED

0

Την αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού της Αθήνας με λάμπες LED, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, για μια πιο φωτεινή και ασφαλή πόλη προωθεί ο δήμος Αθηναίων.

Η πρόταση θα κατατεθεί προς αξιολόγηση και έγκριση από την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή.

Η αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού αφορά στο σύνολο του δικτύου και θα προσαρμοστούν ή θα αντικατασταθούν 45.666 φωτιστικά παλαιάς τεχνολογίας. Με το νέο δίκτυο εκτιμάται εξοικονόμηση ενέργειας κατά 65% και εξοικονόμηση πόρων της τάξης των 3,8 εκ ευρώ ετησίως, από τα περίπου 7 εκ. ευρώ που πληρώνει ετησίως ο δήμος Αθηναίων σε τιμολόγια οδοφωτισμού.

Επιπλέον, ο δήμος Αθηναίων, πετυχαίνει:

  • Ραγδαία μείωση του ετήσιου κόστους συντήρησης, λόγω της προτεινόμενης τεχνολογίας της οποίας η διάρκεια ζωής φτάνει τα 20 έτη.
  • Μείωση βλαβών και χρόνου αποκατάστασης.
  • Μείωση των αερίων θερμοκηπίου CO2 κατά 23.900 τόνους ετησίως.
  • Εξάλειψη του υδραργύρου από την υφιστάμενη βάση των φωτιστικών του δήμου Αθηναίων (αυτή τη στιγμή ο δήμος Αθηναίων κατά ~23% χρησιμοποιεί λαμπτήρες που περιέχουν αέρια υδραργύρου).
  • Μείωση της φωτορύπανσης και εξάλειψη φαινομένων που έχουν αρνητική επίδραση σε πεζούς και οδηγούς.

Η βελτίωση του φωτισμού, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, αναμένεται να έχει σημαντική συμβολή στην αναβάθμιση της καθημερινότητας των πολιτών, καθώς η πόλη θα είναι φωτισμένη σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Η αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού που θα πραγματοποιηθεί με βάση το θεσμικό πλαίσιο των Συμβάσεων Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) προσφέρει πολλαπλά οφέλη στους κατοίκους, είναι σύμφωνα με τα διεθνή περιβαλλοντικά πρότυπα και ταυτόχρονα είναι και αισθητά πιο οικονομικό.

Ο αντιδήμαρχος Αστικής Υποδομής, Κατασκευών και Κτιριακών Έργων κ. Γιώργος Χρ. Αποστολόπουλος τόνισε ότι «στο σύνολο του υφιστάμενου φωτισμού, ποσοστό 18% των φωτιστικών σωμάτων χαρακτηρίζονται ως μερικώς ή εντελώς κατεστραμμένα. Στο σύνολο δε των φωτιστικών σωμάτων παρατηρείται σημαντική μείωση της απόδοσής τους, είτε λόγω παλαιότητας των κατόπτρων, είτε ακαταλληλότητας των διαθλαστήρων, είτε λόγω πτώσης της απόδοσης των λαμπτήρων. Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει σωστός φωτισμός αν και ο δήμος Αθηναίων πληρώνει για την ίδια κατανάλωση ρεύματος όπως όταν τα φωτιστικά ήταν καινούργια».

Η αντιδήμαρχος Πρασίνου, Αστικής Ανθεκτικότητας και Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή κυρία Ελένη Μυριβήλη σημείωσε ότι «παρά τις διεθνείς δεσμεύσεις της η Αθήνα σήμερα αντί να μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, εμφανίζει ετήσια αύξηση κατά 16% στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, το 66% της οποίας αφορά στον οδοφωτισμό».

Ο τρόπος χρηματοδότησης του έργου με τη διαδικασία των ΣΔΙΤ, εξασφαλίζει ότι η αποπληρωμή του έργου γίνεται σε βάθος χρόνου χωρίς να απαιτείται άμεσα εκταμίευση δημοσίων πόρων για την αποπληρωμή του έργου κατά την παραλαβή, απελευθερώνοντας έτσι σημαντικούς δημόσιους πόρους για να επιδιωχθούν περισσότερες αναπτυξιακές προτεραιότητες και παράλληλα αξιοποιούνται ιδιωτικά κεφάλαια για την υλοποίηση και παροχή δημόσιων υποδομών και υπηρεσιών. Έτσι δίνονται ισχυρά κίνητρα στον ανάδοχο για τη μακροπρόθεσμη διατήρηση ενός άρτιου τεχνικά έργου και την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου.

Η υλοποίηση έργων οδοφωτισμού μέσω ΣΔΙΤ προκρίνεται διεθνώς ως πρακτική. Ενδεικτικά αναφέρονται ευρωπαϊκές πόλεις που πρόσφατα έχουν προχωρήσει σε σχετικά έργα: Παρίσι, Nottingham, Coventry, Manchester, Newcastle, Rouen, κ.α. Στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ αυτή την στιγμή έχουν κατατεθεί 12 αντίστοιχες προτάσεις από περιφέρειες και δήμους (ενδεικτικά αναφέρονται Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμος Ρόδου, Ζακύνθου, Φιλοθέης, Σπάρτης κ.α.).

Διαφήμιση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here