Αρχική Ειδήσεις Οι βιταμίνες που προστατεύουν από το κρυολόγημα

Οι βιταμίνες που προστατεύουν από το κρυολόγημα

0

Η βιταμίνη C αν και ενισχύει τις άμυνες του οργανισμού φαινομενικά μπορεί να μας προστατεύσει από μια πιθανή ίωση. Καμία μελέτη όμως δεν έχει αποδείξει ότι συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος. Επιπλέον, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι το να λαμβάνετε βιταμίνες ή συμπληρώματα διατροφής θα θεραπεύσουν την ίωση.

Όμως αυτό που μπορούν να κάνουν είναι να μειώσουν την ένταση και τη διάρκεια των συμπτωμάτων ενισχύοντας και το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Αν ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή αυτές οι βιταμίνες θα γίνουν σύμμαχοι στην υγεία σας.

Βιταμίνη Ε

Αυτή η αντιοξειδωτική βιταμίνη, φαίνεται ότι μειώνει τα συμπτώματα ίωσης και λοίμωξης του ανώτερου αναπνευστικού ενώ ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε, όπως το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, τα σκουρόχρωμα φυλλώδη λαχανικά και το κρασί, είναι σημαντικές για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα αφού πρόσφατες μελέτες έχουν επιβεβαιώσει ότι τα άτομα που δεν έχουν επάρκεια σε βιταμίνη D δεν μπορούν να καταπολεμήσουν τους ιούς.

Επιπλέον, οι μελέτες έδειξαν υψηλότερα ποσοστά της γρίπης και άλλων ιών που συνδέονται με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D. Καλές πηγές αποτελούν το φυσικό μουρουνέλαιο και τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί, ο τόνος, οι σαρδέλες κ.ά..

Άλλες πηγές είναι τα εμπλουτισμένα προϊόντα εμπορίου, όπως γάλα, δημητριακά πρωινού και χυμοί. Βιταμίνη D περιέχουν επίσης το συκώτι και ο κρόκος του αυγού, αλλά σε πολύ μικρότερες ποσότητες.

Ψευδάργυρος

Αυτό το μέταλλο μειώνει τις βλεννώδεις εκκρίσεις και τη διάρκεια της ίωσης. Εάν λαμβάνεται γλυκονικός ψευδάργυρος κατά τις δύο πρώτες ημέρες του κρυολογήματος θα μειώσει την ένταση των συμπτωμάτων και τη διάρκεια.

O ψευδάργυρος βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στα οστρακοειδή, στο κόκκινο κρέας (μοσχάρι, αρνί, χοιρινό), στο συκώτι, στις σαρδέλες, στους κολοκυθόσπορους, στα σιτηρά, στα όσπρια και στα καρύδια.

Σελήνιο

Αποτελεί συστατικό συγκεκριμένων λειτουργιών του ανθρώπινου οργανισμού και ρυθμίζει σε μεγάλο βαθμό την αντιοξειδωτική προστασία, προϋπόθεση απαραίτητη για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα.

Το σελήνιο το βρίσκουμε κυρίως στα ψάρια, στα μαλάκια, στα σιτηρά, στο κρέας, στα αυγά, στα φιστίκια, στο ρύζι και στους ηλιόσπορους.

Σκόρδο

Το σκόρδο ευεργετεί τον οργανισμό επειδή περιέχει την ουσία αλισίνη, που έχει έντονη αντιμικροβιακή δράση.

Βρετανική μελέτη βρήκε ότι εκείνοι που έλαβαν συμπλήρωμα σκόρδου για τρεις μήνες το χειμώνα, είχαν πολύ λιγότερες πιθανότητες να κολλήσουν κάποια ίωση από εκείνους που πήραν εικονικά φάρμακα (placebo).

Εχινάκεια

Έχει αντιμικροβιακή και αντικαταρροϊκή δράση και ενισχύει το ανοσοποιητικό. Θα τη βρείτε σε διάφορες μορφές: ως ρίζα, βάμμα ή σε κάψουλα. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως έγχυμα αλλά το βάμμα είναι πιο δραστικό.

Προσοχή όμως: η συνεχής χρήση της για μεγάλα χρονικά διαστήματα μπορεί να προκαλέσει αύξηση των λευκών αιμοσφαιρίων και κάμψη του ανοσοποιητικού.

Προβιοτικά

Πρόκειται για τα «καλά» μικρόβια που ενισχύουν την υγεία του πεπτικού συστήματος. Ένα δυνατό ανοσοποιητικό ξεκινά από ένα υγιές έντερο.

Τα προβιοτικά του γιαουρτιού (λακτοβάκιλλοι) αυξάνουν την παραγωγή πρωτεϊνών του ανοσοποιητικού, οι οποίες ενεργοποιούν τους αμυντικούς μηχανισμούς που εξουδετερώνουν τα κύτταρα που έχουν προσβληθεί από ιούς.

Τα προβιοτικά θα τα βρείτε σε τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση όπως το γιαούρτι ή το κεφίρ.

 

Πηγή: getactive

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here