Αρχική Ειδήσεις “Σαφάρι” άγριων αλόγων στον Αίνο Κεφαλονιάς

“Σαφάρι” άγριων αλόγων στον Αίνο Κεφαλονιάς

Διαφήμιση

Διενέργεια σαφάρι άγριων αλόγων στον Αίνο, απ το Γραφείο Εναλλακτικού Τουρισμού του Γιώργου Ποταμιάνου (OutdoorKefalonia) και των συνεργατών του, με το επιτελείο της εκπομπής της ΝΕΡΙΤ «ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ», σε συνεργασία με τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Γεράσιμο Τιμοθεάτο!

Το εγκεκριμένο απ τον ΕΟΤ Γραφείο Εναλλακτικού Τουρισμού του Γιώργου Ποταμιάνου «OutdoorKefalonia» και οι συνεργάτες του, ο Λευτέρης Μαρκαντωνάτος (Θαλάσσιο Καγιάκ – SeaKayaking) και η Αναστασία Κανάκη (Σαφάρι – Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας της Εταιρείας), συμμετείχαν στα γυρίσματα της εκπομπής της ΝΕΡΙΤ «Μένουμε Ελλάδα», που ολοκληρώθηκαν το Σάββατο, 23 Μαΐου.

Συγκεκριμένα, την Παρασκευή, 22 Μαίου, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο επιτελείο της εκπομπής «Μένουμε Ελλάδα» στις άγριες ομορφιές του Αίνου, στην άγρια πανίδα και χλωρίδα, που φιλοξενεί ο Εθνικός Δρυμός μας!Κάπως έτσι θα έπρεπε να είναι ο τίτλος του άρθρου σχετικά με την συμμετοχή μας στα γυρίσματα της εκπομπής, όμως θα τολμήσω στη συνέχεια να αλλάξω λίγο το ύφος της γραφής, χρησιμοποιώντας ένα πιο ανάλαφρο και επιτρέψτε μου να πω, ένα πιο «παιχνιδιάρικο» ύφος, που να ταιριάζει στην άκρως φιλική ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε εκείνη τη μέρα μεταξύ μας!

Χιούμορ και ευχάριστη διάθεση ήταν τα κυρίαρχα στοιχεία, που συνέθεσαν το κλίμα της μέρας αυτής! Απ την πρώτη στιγμή, γίναμε μία παρέα, και νιώθαμε σαν να κάνουμε σαφάρι με φίλους που γνωρίζαμε καιρό!

Ο δημοσιογράφος Βασίλης Λεβέντης, ο Οπερατέρ Δημοσθένης Ιωάννου και ο Ηχολήπτης Κώστας Καπλάνης, που βρίσκονταν στο νησί μας για τα γυρίσματα της εκπομπής «Μένουμε Ελλάδα», ήταν άκρως ευγενικοί, φιλικοί και συνεργάσιμοι, με έντονο ζήλο να καταγράψουν όσα περισσότερα τους επέτρεπε ο χρόνος και το φως της ημέρας!

Όπως μας τόνισαν, έχουν δει απίστευτες ομορφιές στην υπέροχη Ελλάδα μας, που τίποτα δεν έχει να ζηλέψει απ τις χώρες του εξωτερικού, αλλά η Κεφαλονιά και συγκεκριμένα η άγρια ομορφιά του Αίνου, με τα σπάνιου είδους Άλογα και τη μοναδική θέα, τους γοήτευσε πολύ!

Το σαφάρι μας ξεκίνησε, αποτελούμενο από την ευχάριστη παρέα των 7 ατόμων που επιβιβάστηκαν στο LandRover της εταιρείας, νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής.

Η OutdoorKefalonia διαθέτει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό, καθώς πρέπει πάντα να είμαστε σε ετοιμότητα να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε κατάσταση και τυχόν εκπλήξεις που μας επιφυλάσσει το βουνό… Ευδιάθετοι λοιπόν και με ανυπομονησία να δούμε πόσο τυχεροί θα βρεθούμε και σήμερα να συναντήσουμε τα άγρια άλογα του Αίνου μας, ξεκινήσαμε το ταξίδι προς τον Εθνικό Δρυμό!

Ο Βασίλης, ο Δημοσθένης και ο Κώστας, όσο ανεβαίναμε στον Αίνο και κατακτούσαμε το υψόμετρο, ένιωθαν να τους γοητεύει η φύση όλο και περισσότερο και βρίσκονταν σε ετοιμότητα να καταγράψουν ό,τι μπορούσαν απ το μεγαλείο της!

Εμείς, ως συνεργάτες της “OutdoorKefalonia” απ την άλλη, και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κεφ/νιάς & Ιθάκης, Jerry Τιμοθεάτος, νιώθαμε την «ευχάριστη ευθύνη» να μεταδώσουμε με τον αποδοτικότερο τρόπο, όσα γνωρίζαμε για τον τόπο μας, λέγοντας όσα είχαμε διαβάσει, αλλά κυρίως ακούσει από τους πιο παλιούς σε ηλικία ντόπιους Κεφαλονίτες να μας διηγούνται για τον Αίνο, σχετικά με τα είδη των πτηνών, των λουλουδιών, των αλόγων και των βοτάνων που φιλοξενεί!

Το παράξενο είναι ότι κάθε, μα κάθε φορά που κάνουμε μία ακόμη εξόρμηση στον Αίνο και την γύρω περιοχή, ξεκινάμε, έχοντας την αίσθηση ότι θα δούμε την ίδια θέα, τις ίδιες ομορφιές, τις ίδιες επαναλαμβανόμενες σκηνές, κι όμως κάθε φορά η φύση μας εκπλήσσει με κάτι καινούριο, έτσι για να μας τονίσει πως τίποτε από όσα την αποτελούν δεν είναι δεδομένο και όλα εξαρτώνται κι απ το δικό μας σεβασμό απέναντί της!!!

Οδηγήσαμε με “leader” τον Γιώργο, που είναι ο πιο κατάλληλος για την περίσταση, τους νέους φίλους μας, σε σημεία που πραγματικά τους ενθουσίασαν πολύ!

Πρώτη μας στάση, η Ιερά Μονή της Ζωοδόχου Πηγής Αργινίων, που βρίσκεται σε υψόμετρο 800 μέτρων, πάνω απ το χωριό Αργίνια, στην Ανατολική πλευρά του Αίνου. Εκεί, υπάρχει πηγάδι με καθαρό νερό απ τα έγκατα του Αίνου, που ξεδιψάει πιστούς και επισκέπτες. Επίσης, γύρω απ τη μονή, εντοπίζεται ο βιότοπος των άγριων αλόγων του Αίνου. Το συνειδητοποιήσαμε για ακόμη μια φορά, αφού καθώς αποβιβαστήκαμε στη μονή, συναντήσαμε τα περίφημα γνωστά και ημιάγρια Άλογα του Αίνου!

Μία ομάδα μικρόσωμων αλόγων, EquusCaballuw, που διαβιώνει ελεύθερα στον Αίνο. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι χωρικοί που είχαν τα αγροκτήματά τους στις πλαγιές του βουνού, άφηναν τα άλογά τους ελεύθερα, για να μην τα συντηρούν. Τα άλογα αυτά κάποια στιγμή εγκαταλείφθηκαν τελείως στην τύχη τους και διατηρήθηκαν μέχρι και σήμερα σε αγέλες των 25 περίπου ατόμων.

Η διαβίωσή τους στις σκληρές συνθήκες της περιοχής τα βοήθησαν να δημιουργήσουν ιδιαίτερα μορφολογικά χαρακτηριστικά: ύψος 1,15 – 2,25 μ., χαίτη και ουρά πυκνή, στήθος στενό και βαθύ. Τα συνήθη χρώματα των αλόγων είναι σκούρο καφέ, μαύρο, ανοιχτό καφέ και άσπρο.

Ο Δημοσθένης τα πλησίασε, κι αυτά πόζαραν στον φακό του «Μένουμε Ελλάδα», με επιβλητική ματιά και γεμάτα περηφάνια! Φαίνονταν να βρίσκονται σε απόλυτα υγιή κατάσταση, με γυαλιστερό και λείο τρίχωμα, και μια χαίτη που ανέμιζε κι ήταν πραγματικά τόσο θαυμαστά!

Ο Φορέας Διαχείρισης του Αίνου έχει λάβει επιπλέον μέτρα για την προστασία των αλόγων, καθώς ο αριθμός τους έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Συνεχίσαμε τη διαδρομή μέσα στη φύση και το καταπράσινο τοπίο, αποχαιρετώντας προσωρινά τα άλογα, που μας κοιτούσαν γεμάτα περιέργεια, έχοντας πιστούς ακόλουθους τα μικρά τους, που πρόσφατα τα είχαν γεννήσει! Το βλέμμα μας στράφηκε στη μοναδική μαύρη Κεφαλληνιακή ελάτη, τις κουμαριές, τα πουρνάρια, τα βότανα (ρίγανη, θρούμπα, χαμοθρουμπίδι, φασκόμηλο, άγρια αλισφακιά, χαμομήλι κ. ά.) που βρίσκονται στον Αίνο, μεταξύ άλλων περίπου 400 ειδών φυτών. Από την αρχαιότητα, τα βότανα αυτά καθώς και άλλα ακόμη, εκτιμήθηκαν για τις αναλγητικές και θεραπευτικές τους ικανότητες.

Κι εκεί που νιώθαμε την τόση ηρεμία της φύσης, και την προσοχή μας είχε κλέψει η πανίδα του βουνού, συνειδητοποιήσαμε ότι είχαμε στο παρεάκι μας κάποια απ τα 100 είδη πτηνών να μας συντροφεύουν με το τραγούδι τους, αλλά και τον ήχο των άγριων αιγοπροβάτων.

Απολαύσαμε για αρκετή ώρα την θέα, που μας έκοβε την ανάσα, καθώς μπαίναμε όλο και περισσότερο στον Εθνικό Δρυμό, όμως σιγά σιγά αρνούταν να παραμείνει πιστός μας φίλος, ο θεός ήλιος! Έτσι, πήραμε το δρόμο της επιστροφής!

Κάπου εδώ, πρέπει να ευχαριστήσουμε με τη σειρά μας την ομάδα της εκπομπής «Μένουμε Ελλάδα», που μετά από πρόσκληση του Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Σπύρου Γαλιατσάτου, ανταποκρίθηκαν και ήρθαν στο νησί μας να καταγράψουν τις ομορφιές, την παράδοση και τον πολιτισμό μας!

Ένα ακόμη ταξίδι που σηματοδότησε την αναζήτηση για περιπέτεια και τη λαχτάρα για νέες εμπειρίες, έφτασε στο τέλος του, κι εμείς αποχαιρετίσαμε τον Βασίλη, τον Δημοσθένη και τον Κώστα, δίνοντας ραντεβού για μια επόμενη φορά, καθώς όπως και οι ίδιοι μας είπαν, έχουν τόσα ακόμη να καταγράψουν απ το «βασίλειο» της Κεφαλονιάς, που μια εβδομάδα ήταν πραγματικά λίγη!