Αρχική Ενέργεια Τουρκία: Εργα και ευκαιρίες με επίκεντρο την Ενέργεια

Τουρκία: Εργα και ευκαιρίες με επίκεντρο την Ενέργεια

0
ΤΟΥΡΚΙΑ
Διαφήμιση

Σημαντικά έργα δρομολογούνται στον Κατασκευαστικό κλάδο της Τουρκίας με επίκεντρο την Ενέργεια. Μάλιστα, παρά τις προκλητικές κινήσεις της Αγκυρας στην Ανατολική Μεσόγειο, ενάντια στα δικαιώματα Ελλάδας και Κύπρου να προχωρήσουν εκεί σε έρευνες, γεωτρήσεις, εξορύξεις και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων, ελληνικές διπλωματικές πηγές διαβλέπουν ευκαιρίες συνεργασίες με ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους πάνω στα τουρκικά πρότζεκτς.

Συγκεκριμένα, το ecozen παρουσιάζει σήμερα αναφορά που πριν λίγες μέρες απέστειλε το Γενικό Προξενείο Κωνσταντινούπολης στα κεντρικά του ΥΠΕΞ στην Αθήνα, με τίτλο «Ο ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ».

Οι Ελληνες διπλωμάτες τονίζουν εκεί ότι «Ο τουρκικός κατασκευαστικός τομέας είναι από τους κορυφαίους και πλέον δυναμικούς κλάδους στην τουρκική οικονομία. Ενδεικτικό είναι ότι στον κατάλογο των 250 μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών, με διεθνή δραστηριότητα, τον οποίο εκδίδει κάθε χρόνο το περιοδικό Engineering News Record (ENR), οι τουρκικές κατασκευαστικές εταιρείες καταλαμβάνουν τη 2η θέση παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, στον κατάλογο του 2017 περιλαμβάνονται 43 τουρκικές κατασκευαστικές έναντι 38 το 2015, (το 2014 περιλαμβάνονταν 43, 42 το 2013, 38 το 2012, έναντι 33 και 31 το 2011 και 2010 αντίστοιχα), κατατάσσοντας τα τελευταία χρόνια την Τουρκία ως τη δεύτερη χώρα με τις περισσότερες εταιρείες στον κατάλογο μετά την Κίνα».

ενεργειακών σχεδίων

Προσθέτουν ότι «Την τελευταία 10ετία πραγματοποιήθηκαν σημαντικά έργα υποδομών σε όλους τους τομείς, ενώ έχουν ανακοινωθεί και αναληφθεί νέα έργα», ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουμε:

— Trans Anatolian Natural Gas Pipeline Project – TANAP:

«Ο εν λόγω αγωγός θα μεταφέρει το φ/α που παράγεται στο Sah Deniz-2 του Αζερμπαϊτζάν στην Τουρκία αλλά και στην Ευρώπη. Ο TANAP καθώς και ο αγωγός Νοτίου Καυκάσου (SCP) και ο αγωγός Trans-Adriatic Pipe (ΤAP) διαμορφώνουν τον Νότιο Διάδρομο φ/α. Τα 19 χιλιόμετρα της γραμμής θα λειτουργούν κάτω από τη Θάλασσα του Μαρμαρά. Το μήκος του ΤΑΝΑΡ ανέρχεται στα 1.850 χιλιόμετρα, μαζί με τους σταθμούς εκτός λειτουργίας και τις υπερκείμενες εγκαταστάσεις. Ολοκληρώθηκε πρόσφατα (Ιούνιος 2018) με συνολικό κόστος 8 δισεκ. δολάρια».

— Αγωγός φυσικού αερίου TurkStream:

«Ο αγωγός φ/α Turkish Stream θα συνδέσει το λιμάνι της Αναπα με την πόλη Kiyikoy της Ανατολικής Θράκης διατρέχοντας τον πυθμένα της Μαύρης Θάλασσας σε μια απόσταση 900 περίπου χλμ και θα έχει μεταφορική δυνατότητα 15,75 δισεκ. κ.μ., η οποία θα μπορούσε να αυξηθεί έως τα 19 δις κ.μ. Το υποθαλάσσιο τμήμα του έργου θα χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά από την Gazprom και αναμένεται να κοστίσει περί τα 6,35 δις δολάρια. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τις 30 Δεκεμβρίου 2019, όπως προβλέπει η Διακρατική Συμφωνία Ρωσίας-Τουρκίας (12.10.2016)».

— Star Refinery (Greenfield):

«Το Star Refinery είναι χτισμένο σε έκταση 2.400 στρεμμάτων στην χερσόνησο Petkim και στις εγκαταστάσεις του πραγματοποιείται επεξεργασία διαφόρων τύπων αργού πετρελαίου συμπεριλαμβανομένων των Ural, Azeri Light και Kirkuk. Το Star θα έχει συνολική χωρητικότητα αποθήκευσης 1.640.000 m3 με 63 δεξαμενές. Η κατασκευή του πραγματοποιείται από την ισπανική Τecnicas Reunidas, την ιταλική Saipem, τη Νότια Κορέα GS Engineering και την Ιαπωνική ITOCHU. Ξεκίνησε εν μέρει η λειτουργία του τον περασμένο Οκτώβριο».

Ευοίωνες προοπτικές

Σε ότι αφορά τις προοπτικές που διανοίγονται, η αναφορά του Προξενείου τονίζει:

«Από τη μελέτη που προηγήθηκε, καθίσταται σαφές πως στη Τουρκία, την παρούσα περίοδο, ολοκληρώνεται η πραγματοποίηση πολλών έργων υποδομών (αυτοκινητόδρομοι, σιδηροδρομικό δίκτυο, λιμάνια, σήραγγες, μετρό, ενεργειακά έργα). Αναφορικά με τα οικιστικά και επαγγελματικά ακίνητα λόγω της υπερπροσφοράς και της μειωμένης ζήτησης, οι τιμές τους έχουν μειωθεί σημαντικά. Η μείωση αυτή ήταν αναμενόμενη καθώς είχε δημιουργηθεί μια «φούσκα» στις τιμές των ακινήτων λόγω της αυξημένης τοποθέτησης αραβικών κυρίως κεφαλαίων στον τομέα του real estate για επενδυτικούς λόγους. Παρ’ όλα αυτά εκτιμάται ότι η κατασκευαστική δραστηριότητα θα επανέλθει σε ρυθμούς ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, δεδομένου αφ’ ενός του μεγέθους των τουρκικών κατασκευαστικών εταιρειών και αφ’ ετέρου του ενδιαφέροντος διεθνών τραπεζών, όπως η EBRD, για χρηματοδότηση έργων υποδομής».

ηλιακής ενέργειας

«Συνεπώς», προσθέτει, «ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες θα μπορούσαν ενδεχομένως, βάσει τεχνογνωσίας, να αξιοποιήσουν αυτή την ευκαιρία, καθώς μάλιστα η εμπειρία έχει αποδείξει πως οι τουρκικές κατασκευαστικές δεν είναι αρνητικές σε διεθνείς συνεργασίες (βλ. συνεργασία με ιαπωνική Taisei-Kumagai κλπ)».

Συνεχίζει: «Δυνατότητες παρουσιάζονται επίσης στον τομέα υπηρεσιών και έργων που προσανατολίζονται προς τη μείωση του κόστους ενέργειας, την ανάγκη μεγαλύτερης ενεργειακής επάρκειας, την ανάγκη μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης των κτιρίων, οι οποίες θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από ελληνικές εταιρίες ΑΠΕ που με την τεχνογνωσία και την πείρα τους θα μπορούσαν να επιδιώξουν συνέργειες με αντίστοιχες τουρκικές».

Διαφήμιση